Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen na een heupoperatie - Forum Wereldfietser

Fietsen na een heupoperatie

Beste fietsers,

Ik heb de eerste verschijnselen van een versleten heup. Tijdens het fietsen heb ik er tot nu toe niet zo veel last van. Bij het lopen nemen de klachten echter flink toe. De huisarts denk dat ik op den duur een nieuwe heup nodig heb. Daar zie ik best wel tegen op.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het fietsen na een heupvervangende operatie en wat zijn daarmee dan je ervaringen.
Ik hoor graag van mensen die daar zelf mee te maken hebben gehad en nog aktief lang en ver fietsen.

Cees
Hoi Cees,

Met versleten heup kun je idd nog lang fietsen ( onbelast bewegen) terwijl lopen dan al zeer pijnlijk kan zijn.
Geen persoonlijke ervaring mbt heup, wel met onbelast bewegen vs lopen.

Mijn vader, een vakantiefietser van 84, fietst bepakt ( zonder kamleeruitrusting) dagelijks 70 a 80 km, geen centje pijn. De orthopeed geeft post operatief groen licht wanneer je weer op de fiets kan stappen.

advies is wel wat meer voorzichtigheid ivm vallen, je nieuwe heup moet wel heel blijven en op zijn plaats.
Mij vorige judo partner kreeg een nieuwe heup en doet nu pentjak silat. Een indonesische vecht sport.

Fietsen zal dan denk ik geen probleem zijn.

Mario
Dag Cees,

Vier jasr geleden heb ik een nieuwe heup grkregen, na 4 maanden kon ik weer gemiddeld 75 km per dag fietsen zonder enig probleem , lange afstands wandelingen maken duurde langer.
Succes!