Additionally, paste this code immediately after the opening tag: EHBO tas - wat neem je mee? - Forum Wereldfietser

EHBO tas - wat neem je mee?

Hi,

4 maanden fietsen in Azië. Wat neem ik mee in mijn EHBO tas?
- pleisters
- blarenpleisters
- (snel)verband
- tape
- ibuprofen
- loperamide
- ORS
- pincet
- tekentang
- betadine
- .....???

Wat nemen jullie mee tijdens een fietsreis (in Azië)?
Dat ligt er nogal aan waar in Azië. Onze huisarts had voor een halve wereldreis o.a. door centraal Azië en Noord en ZO Azië voor ons een setje samengesteld met hoogteziekte pillen, verband, ontsmettingsmiddel, naalden en spuiten en anti histamine en antibiotica. Tekentang hadden we al.
FWIW als leidraad: GGD Bike Kit
Breed spectrum antibiotica kan nuttig zijn als je weet wanneer te gebruiken en als je het meekrijgt van je dokter.
Hallo,
Op welke reis dan ook gaan er bij mij alleen wat pleisters en iboprofen/paracetamol mee. En als er een boottochtje bij zit een paar primatourtjes (waar ik heilig in geloof, want alleen dan werken ze :lol:).
Groet, Petra.
Handschoenen vind ik wel prettig, als je een keer moet assisteren bij vreemden. Eigenlijk alles wat in dat eerder genoemde setje zit. Nog wat pilletjes tegen diarree, pijnstillers en antihistamine.
'Geel poeder', Dutimon, voor schaafplekken die niet willen drogen. Pleisters plakken vast, kleding idem, plus het is een bron van infectie. Is poeder in een tubetje van ca, 7 cm.
Prikweg, het enige dat bij zoon helpt tegen jeukende plekken (mug, brandnetel, eikenprocessierups, hij reageert overal heel heftig op).
Ik neem altijd nog plat snelverband mee (https://www.bhvehbo.nl/snelverbanden/wo ... d-per-stuk) dat neemt maar heel weinig ruimte in, zalfgaasjes die niet aan een schaafwond plakken en Nestosyl tegen jeuk, insectenbeten en schaafwonden.
Suuske schreef:
zo 27 okt, 2019 20:22
'Geel poeder', Dutimon, voor schaafplekken die niet willen drogen. Pleisters plakken vast, kleding idem, plus het is een bron van infectie. Is poeder in een tubetje van ca, 7 cm.
Prikweg, het enige dat bij zoon helpt tegen jeukende plekken (mug, brandnetel, eikenprocessierups, hij reageert overal heel heftig op).
Ik kies bij pleisters/gaasjes alleen voor de versies die niet plakken op wonden. Kost niet zoveel meer, scheelt gedoe met weer losweken van je verband materialen.