Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NOS : Veilige afstand fietsen minimaal 10 tot 20 meter - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

NOS : Veilige afstand fietsen minimaal 10 tot 20 meter

screenshot.360.jpg
Houd afstand tot elkaar.
Nou zie je zelfs Sigmund zegt het :wink:
Waarom in hemelsnaam 'straks' een anderhalve meter economie, als het de bedoeling is dat iedereen immuun wordt. Ik kreeg een enquête van NS over wat ik zou vinden van het 'jezelf aanmelden voor een treinreis' op dat mensen voldoende gespreid gaan reizen. Ik heb gezegd dat ik dan niet meer ga reizen en alles op de fiets ga doen, want ik heb oa. geen smartphone, waar je jezelf dan mee aan kunt melden, middels een 'app'.

Ik vertrouw het 'zaakje' niet. Ik denk dat de 1,5 mtr economie word ingevoerd icm 5G en daarmee samengaand oa. persoonsherkenning ingevoerd kan worden. Als iedereen 'hutje mutje' op elkaar zit of loopt kan dat niet of veel moeilijker. 5G kan daarmee als wapen worden ingezet en wordt ingebouwd in oa. lichtmasten, lantaarnpalen en op iedere cm ben je straks traceerbaar. Ook een evt. vaccin vertrouw ik niet, maar daarin moet je je verdiepen. Bill Gates wil minder mensen en dient de elite. Ook kunnen ze nano-deeltjes in het vaccin verwerken waarna je voor altijd gebonden bent aan het 5G net en niet meer baas over je eigen lichaam.

Het is een volgende fase naar een éénwereldregering waar men beslist over het individu, zijn leven en of die überhaupt een leven heeft. Het coronavirus is een 'Paard van Troje' dat ingezet wordt voor uiteindelijke de politiestaat en doel: één-wereldregering met de mensen waarmee zij wensen verder te gaan. De ongewensten kunnen letterlijk op afstand uitgeschakeld worden. Zoals nu wordt er getest of men zich aan de regels houdt, zonder wapens in te hoeven zetten. Zo kunnen ze ons leiden naar een politiestaat zonder wapens te hoeven gebruiken en zonder geweld, dat is wat ze het liefst willen: De mensen achter de schermen, achter de regeringen, die macht willen over de massa en in eerste instantie, veel minder massa, mensen willen.

Het is misschien niet te bevatten nog voor mensen die er niet zo instaan, maar ik vind dat we hier tegen moeten opstaan, maar voel me machteloos als mensen het totaal (nog) niet zo zien. :cry:

Lange Frans heeft er een zeer goed en gedurfd lied/rap over gemaakt. Hij benoemt daarin oa. de Oranjes. Je moet maar durven om het aan te halen, in mijn beleving is hij een nationale held.
https://www.youtube.com/watch?v=k6xE7gyXjvE

Je kunt zeggen, wat heeft dit met fietsen te maken, nou.. heel veel, voor mij dus wellicht geen trein meer.. en wil mijn weekendvrij- abonnement al bijna opzeggen als je alleen nog maar kunt reizen middels regelen via app ed. En als je gewend was in grote groepen te fietsen, kan dat wellicht voorlopig iig nog lang niet.
Ik heb inmiddels ontdekt waar ze dat allemaal bekokstoven om de wereld plat te leggen.
Het is in Area 51 in Nevada. Om precies te zijn hier: https://www.google.com/maps/place/Area+ ... 16.3959974
Het bewijs is overduidelijk. Vanuit de lucht zie je cirkels die zijn aangelegd onder het mom van landbouw. je kunt echter duidelijk zien dat het groene radarbeelden zijn. Ze komen dus van Mars. Ze hebben het expres tegen de grens met Califionia aangelegd zodat er aan de achterkant niemand langs kan. Dat is nogmaals een onweerlegbaar bewijs.
Dat zijn wel veel complottheorieën Fudo. Volgens mij heb jij een zwaar leven. Geniet een beetje, de zon schijnt. En in grote groepen fietsen zal id nog wel even duren.
Ik vermoed dat complotdenkers veel meer afstand van feiten nemen dan 10 tot 20 meter, en de hele tussenliggende ruimte opvullen met verzinsels. Als dat hen een geruststellend gevoel geeft, is dat prima.

Wél weet ik dat complottheorieën bij ons thuis taboe zijn. Ik moet er niet aan denken dat onze kinderen met het complotvirus besmet raken. Het schijnt dat als je er eenmaal in gelooft, je er nooit meer van af komt.
Ach 5G, ze zijn al lang bezig met 6G maar daar hoor je niemand over. Het wordt allemaal onder de pet gehouden. Met 6G worden er via satellieten nanodeeltjes in je hersenen geschoten, waardoor ze je op afstand in complottheorieën laten geloven en 5G-masten in de fik laten steken. Maar dat zijn allemaal rookgordijnen zodat je de werkelijkheid niet ziet. 6G is het grote gevaar mensen. Bewijs maar eens dat het niet zo is.
Na het lezen van deze pagina keek ik even naar de lucht en bedacht ik me tot mijn opluchting dat er de laatste tijd nauwelijks vliegtuigstrepen meer te zien zijn. Zou de luchtmacht in de ogen van duistere machten een verouderd strijdmiddel zijn? :wink:

Hans
Complottheorieën zijn niet mijn ding en het helpt ook niet echt (bron):
Dit uitvergroten van de bedreigingen zorgt er misschien zelfs voor dat mensen het gevoel hebben nog minder de controle te hebben. In feite zorgen complottheorieën ervoor dat mensen zich nog onzekerder, machteloos en gedesillusioneerd voelen. En eenmaal in deze staat is het ook waarschijnlijker dat ze in deze theorieën blijven geloven
Dat je er tegenwoordig meer van lijkt te horen is volgens mij de verandering in hoe wel "nieuws" tot ons nemen want volgens mij is dit nog steeds een klein aantal mensen.

Het is wel cynisch dat Bill Gates nu wordt gezien als boeman. Hij heeft al in 2015 voor Corona gewaarschuwd en geeft een flink bedrag voor onderzoek voor Corona. Tuurlijk, ook dat kan in een complottheorie worden rechtsgepraat, het enige probleem dat ik zie is dat de overheden gewoon meer belasting hadden moeten heffen en zelf die soort onderzoek financieren.

Een negatief effect van deze crisis is wel dat regeringen/machthebbers het makkelijker krijgen, bepaalde coronamaatregelen kunnen tot in eeuwigheid worden doorgezet (tracking, zie bijv. Israël) en door alle aandacht voor Corona kan je makkelijker onpopulaire maatregelen doorvoeren (Hong Kong, Hongarije). De economische crisis, waarvan we het hoogtepunt nog lang niet bereikt, is wat dat betreft ook geen goed nieuws.
"Never waste a good crisis" is vaak het credo van regeringen om versneld - ongewenste - zaken door te voeren. We zien wel wat er gaat komen.
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 09:55
Ik vermoed dat complotdenkers veel meer afstand van feiten nemen dan 10 tot 20 meter, en de hele tussenliggende ruimte opvullen met verzinsels. Als dat hen een geruststellend gevoel geeft, is dat prima.

Wél weet ik dat complottheorieën bij ons thuis taboe zijn. Ik moet er niet aan denken dat onze kinderen met het complotvirus besmet raken. Het schijnt dat als je er eenmaal in gelooft, je er nooit meer van af komt.
Vroeger zijn we ingeënt tegen mazelen, rode hond, etc. Wat niemand weet is dat je meteen nano deeltjes binnen hebt gekregen om bestand te zijn tegen het complotvirus.

Maak je dus geen zorgen Willem.

Bij de meesten werkt het, op een enkele uitzondering na :wink:
Goed nieuws: Geen binnenlandse besmettingen in Zuid-Korea. Met mondkapjes, handschoenen, afstand houden.

En hier iemand die een inventarisatie heeft gemaakt van superspreader events, en op basis daarvan speculeert dat het de grotere druppeltjes zijn (die binnen anderhalve meter op de grond vallen) die je ziek maken, en niet de microdruppeltjes die door de lucht blijven zweven. De superspreader events waren bijna allemaal binnen, en hadden bijna allemaal te maken met hoesten, hijgen, luid praten, zingen. Buiten verwaaien de druppeltjes snel, en zou er te weinig overblijven om je ziek te maken. (Discussie)
eindgebruiker schreef:
do 30 apr, 2020 10:10
en op basis daarvan speculeert dat het de grotere druppeltjes zijn (die binnen anderhalve meter op de grond vallen) die je ziek maken, en niet de microdruppeltjes die door de lucht blijven zweven.
Speculaties zijn er genoeg en dit is ondertussen ook geen nieuwe speculatie meer.
Als ik de deskundigen her en der hoor valt me vooral op dat er erg weinig echt bekend is, zelfs als ik de gebruikelijke voorzichtigheid in formuleringen van deskundigen meeneem.
Dat er zo weinig over bekend is, was juist reden voor hem om die inventarisatie eens te maken. Inmiddels zijn er al wetenschappers die er verder mee aan de slag gaan.
eindgebruiker schreef: Goed nieuws: Geen binnenlandse besmettingen in Zuid-Korea. Met mondkapjes, handschoenen, afstand houden.
En niet te vergeten tracing/tracking/testing:

Coronavirus in South Korea: How 'trace, test and treat' may be saving lives

De superspreader events waren bijna allemaal binnen, en hadden bijna allemaal te maken met hoesten, hijgen, luid praten, zingen. Buiten verwaaien de druppeltjes snel, en zou er te weinig overblijven om je ziek te maken.
Wat betreft superspreader events geloof ik wel dat die (bijna) allemaal binnen plaats vinden maar daarbuiten vinden ook nog (gewone) besmettingen plaats.
Leon schreef:
do 30 apr, 2020 10:18
eindgebruiker schreef:
do 30 apr, 2020 10:10
en op basis daarvan speculeert dat het de grotere druppeltjes zijn (die binnen anderhalve meter op de grond vallen) die je ziek maken, en niet de microdruppeltjes die door de lucht blijven zweven.
Speculaties zijn er genoeg en dit is ondertussen ook geen nieuwe speculatie meer.
Als ik de deskundigen her en der hoor valt me vooral op dat er erg weinig echt bekend is, zelfs als ik de gebruikelijke voorzichtigheid in formuleringen van deskundigen meeneem.
Hier een kort artikeltje van de Universiteit Twente. Voegt niet meer informaite toe dan inmiddels al bekend, De professor vloeistofdynamica besluit met: "De corona-pandemie laat zien dat we nog te weinig weten over de vloeistoffysica van niezen, hoesten, spreken en gewoon uitademen...."
https://www.utwente.nl/nieuws/2020/4/59 ... meters-ver
Het enige wat duidelijk is, is dat de besmettingskans en waarschijnlijk de besmettingsernst, minder is naarmate de afstand groter wordt. In Nederland gaat men er van uit dat anderhalve meter de beste afweging is tussen iets dat de epidemie terugdringt en een leefbare samenleving en tegelijk begrepen wordt door voldoende mensen.
Wat daarmee ook duidelijk is, is dat je niet 100,000 % veilig bent op 151 cm van iemand anders.

Maar als je voor zelf de kans wilt maximaliseren om geen corona te krijgen zijn er best wat dingen te verzinnen om je kansen mogelijkerwijs (!) te verbeteren ten opzichte van het overheidsoptimum. (Ik zeg dus niet dat je ergens dichterbij kunt komen dat anderhalve meter.

Gisteren tijdens het ommetje fietsen waaide het stevig. Het werd me duidelijk dat de anderhalve meter aan de lijzijde van een besmet persoon waarschijnlijk heel wat verder is dan 1,5 meter. Bij het passeren en tegemoetkomen even de adem inhouden dan maar.
Leon schreef:
za 02 mei, 2020 11:45
Gisteren tijdens het ommetje fietsen waaide het stevig. Het werd me duidelijk dat de anderhalve meter aan de lijzijde van een besmet persoon waarschijnlijk heel wat verder is dan 1,5 meter. Bij het passeren en tegemoetkomen even de adem inhouden dan maar.
Of bij het passeren en tegemoetkomen het gezicht even naar de andere kant draaien en na de fietstocht je haar (of helm) wassen.

We kunnen er denk ik ook vanuit gaan dat verreweg het grootste deel van de luchtstromen die het lichaam door de mond verlaten (praten, hoesten, ademen enz.) in eerste instantie recht vooruit gaan, en vanuit de neus (ademen, niezen enz.) schuin naar de zijkanten en schuin naar beneden. Als wind of luchtweerstand geen rol speelt (binnen bij stilstand) is het veiliger als men met de gezichten helemaal (dus niet een beetje) van elkaar afgedraaid staat, en zou het logisch zijn om daar een kleinere veilige afstand op te plakken dan tussen mensen die elkaar in het blikveld hebben. In de smalle paden bij ons in de supermarkt let ik behalve op de afstand ook echt wel op de stand van mijn gelaat ten opzichte van de gelaten van anderen, en vind ik het erg fijn als mijn tegenliggers dat ook doen. Voorlichting hierover vanuit de overheid zou waarschijnlijk tot te veel verwarring leiden, en vervaging van normen.

Althans, dit allemaal er van uit gaande dat mensen elkaar door de lucht kunnen besmetten, wat me waarschijnlijk lijkt.
Het zou ook nuttig zijn om de rol van afzuiginstallaties, airco's en dergelijke verder te onderzoeken. Zeker met het oog op de verschillen in situaties tussen verpleeghuizen.

Hans
Leon schreef:
za 02 mei, 2020 11:45
Bij het passeren en tegemoetkomen even de adem inhouden dan maar.
Of je bedenken dat dosis afhankelijk is van concentratie maal tijdsduur.

Bij tegemoetkomers maak ik me helemaal geen zorgen en passeren duurt ook niet al te lang en zijn de luchtstromen veelal zo dat de concentratie laag/nul is. Wat dat betreft zit er meer risico in het achter iemand aanhangen.

Verder geloof ik dat buiten überhaupt het risico klein is t.o.v bijv. de supermarkt:

COViD-19; Inside or Outside?

De titel, "wijzen de verkeerde kant op" en de toon vindt ik verkeerd/flauw, met de inhoud kan ik het wel eens zijn
daulagari schreef:
za 02 mei, 2020 19:20
De titel, "wijzen de verkeerde kant op" en de toon vindt ik verkeerd/flauw, met de inhoud kan ik het wel eens zijn
De reacties zijn reuze interessant.