Additionally, paste this code immediately after the opening tag: muskietennet - Forum Wereldfietser

muskietennet

Hallo,

Wij gaan fietsen op flores, lombok, sumbawa en bali.
Ons werd aangeraden een muskietennet mee te nemen.
Is dit echt nodig, en wat is een goed muskietennet?

Nog een vraag over het muskietennet. Misschien een beetje vreemde vraag, maar wat is verstandig om te kopen, een 2 persoons of een 1 persoons. Dit is natuurlijk afhankelijk van de type bedden, maar wat komt het meest voor op de genoemde eilanden, twee eenpersoonsbedden of een tweepersoonsbed.

Ach, wat heet nodig. Een ongestoorde nachtrust zonder al die zoemers en stekers in je bed lijkt me ook wel wat waard. Zelf neem ik altijd een muskietennet mee in de tropen. Bovendien, gewicht en pakvolume zijn niet de moeite. Ik zou wel een 2-persoons nemen, die valt wat ruimer. Daardoor loop je minder kans dat je 's-nachts tegen het net aan gaat liggen en alsnog wordt gestoken

Ik neem er altijd wel eentje mee maar gebruik die zelden. Onder zo'n net wordt het namelijk nog benauwder dan het toch al is. Bij de HEMA hebben ze een compact tweepersoons net voor 15 euro of zo. Prima ding.

wel impregneren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
anouk schreef:Hallo,

Wij gaan fietsen op flores, lombok, sumbawa en bali.
Ons werd aangeraden een muskietennet mee te nemen.
Is dit echt nodig, en wat is een goed muskietennet?
Hoi,

Als je naar Lombok gaat is het echt nodig om een geimpregneerd muskietennet mee te nemen. Malaria komt daar nog veel voor en als je slaapt in eenvoudige hostals dan zit er niet altijd een muskietennet in je kamer. Malaria kun je beter voorkomen door niet gestoken te worden dan door het nemen van profilaxe.
Ik vind persoonlijk een 2-persoonsmuskietennet prettiger omdat je dan wat meer ruimte hebt en wat minder last hebt van het broeierige. Twee eenpersoons bedden kun je altijd nog aan elkaar schuiven.

Bedankt voor de informatie. Ik heb ondertussen een muskietennet gekocht.

Bij Bever verkopen ze alleen van die muskietenetten, die ik te groot vind.
Want als ik in 'n mummie-slaapzak lig, zou een klein muskietenet toch ook voldoende moeten zijn? Aangezien alleen m'n gezicht onbedekt blijft. Weet iemand of er ook ergens kleinere muskietenetten worden verkocht?

bert sitters schreef:wel impregneren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WAAR??????

of

MET WAT??????

Niet met tandpasta, maar met een antimuggenmiddel. Te koop in de betere buitensportzaak! Lees de gebruiksaanwijzing.

En met een brandvertragend middel!

Gerd

sonali schreef:
bert sitters schreef:wel impregneren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WAAR??????

of

MET WAT??????
Op Hiking site - impregneren van klamboe lees ik dat dat impregneren niet gezond is om zelf te doen. Maar de Tropenzorg heeft mogelijk een service die dat voor je kan doen. Waarschijnlijk is het wel duur.
Daarom is het beter een voorgeïmpregneerde klamboe te kopen. Ook kwam ik deze tip tegen:
Hiking site - Multi Style Mosquitonet (geïmpregneerd) van TravelSafe

Deze multifunctionele klamboe (éénpersoons) is gemaakt voor de reiziger die van te voren niet weet waar en hoe hij zal slapen. Door de verscheidene ophangpunten kunt u de klamboe op 3 manieren gebruiken. Geschikt voor buiten-, en binnen gebruik. Simpel aan muur, bed, auto of boom te bevestigen. Zeer licht: 350 gram. Afmetingen: 225cm x 120 cm x 150 cm.