Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat eten we onderweg? - Forum Wereldfietser

Wat eten we onderweg?

Ik kwam net een recept tegen voor een brood dat twee maanden houdbaar zou zijn. :idea:
www.wandelwebsite.nl/voedsel
Het zal wel een brood worden van anderhalve kilo maar desondanks handig als je een paar dagen in the middle of nowhere gaat fietsen.

Voor een brood van 500 gram deel je alle hoeveelheden van ingredienten door drie.

wel een zaag meenemen.

Bij kamertemperatuur zou dit brood 2 maanden houdbaar zijn.
Wie kampeert er bij kamertemperatuur?

Sorry, kon het niet laten. :D
Aaldrik

sonali schreef:wel een zaag meenemen.Bij kamertemperatuur zou dit brood 2 maanden houdbaar zijn. Wie kampeert er bij kamertemperatuur?
Het brood kan ook ingevroren worden.

sonali schreef:Sorry, kon het niet laten. :D
Aaldrik

Ik ook niet :?

En als je een grote diepvriezer meeneemt, dan kun je wel 100 van die broden meenemen. :D :wink:

ach, in Ecuador hadden ze ook een dergelijke grap... maar dat was dan een grote witte wortel(ben ff de naam kwijt) Raspen, vocht eruit wringen, en in de koekenpan gooien.. 2 min later: tada spul wat voedsaam is, best wel aardig smaakt en 2 maanden houdbaar is. Maarja, moet je eerst daar zijn en die wortels vinden ;)

Algemene titel dus ik ga lekker hier in posten ;)

Wat eten jullie als "snelle snack" onderweg? Ik neem altijd stroopwafels mee bij lange tochten: vol met energie terwijl ze niet veel ruimte innemen.

Helaas ook vol met foute vetten, dus zijn er misschien goede alternatieven?

Fedor schreef:Algemene titel dus ik ga lekker hier in posten ;)
Wat eten jullie als "snelle snack" onderweg? Ik neem altijd stroopwafels mee bij lange tochten: vol met energie terwijl ze niet veel ruimte innemen.
Helaas ook vol met foute vetten, dus zijn er misschien goede alternatieven?
Groot plak chocolade, maar dat is ook niet verantwoord meer :?

Rijpe bananen en mueslirepen.
Bij heel lange tochten onrijpe bananen want die worden vanzelf rijp in de achterzak. :)

Luc

Is idd wel een goeie, zelf meestal droogvoer/ hardkeks maar kwam deze op een ander forum tegen is ook wel ok.

tussen door noten ed en repen.

Drytech field rations...?
1. Ontbijt: pap, havermout o.i.d
2. thee en koffie
3. Energiedrank poeder
4. snoepjes
5. Vitaminetablet (voornamelijk C en B)
6. Chocola
7. Lunch: gevriesdroogde pasta meestal
8. Avondeten: gevriesdroogde gerechten.
9. Keks

Das dus ruim 3500 kcal, kun je aardig op fietsen..

Bas

Hallo Fedor,
Fedor schreef: Wat eten jullie als "snelle snack" onderweg? Ik neem altijd stroopwafels mee bij lange tochten: vol met energie terwijl ze niet veel ruimte innemen.
Brood, chips, (ontbijt)koek en bananen. Wat voor soort hangt af van wat er te krijgen is.

Groetjes,
Frank

Fedor schreef:Wat eten jullie als "snelle snack" onderweg?
Ik leef onderweg vooral op de muesli-bars en op hartkeks. 's Avonds is het vooral veel pasta.

Hartkeks at ik vroeger nog wel eens onder het wandelen, maar die droge zooi kreeg ik alleen met heel veel water weg. Smaakte verder niet slecht overigens.

's Ochtend begin ik met een half brood met zoet beleg en een liter melk.

Als de buik helemaal vol zit ga ik heel lang fietsen. Onderweg chocola en halverwege misschien een pak instant spaghetti.

Nadat ik de tent heb opgezet drink ik graag een pul bier en eet ik het liefst een grote zak chips, maar daarvan kan ik er maar een paar meenemen uit Nederland en die in het buitenland vind ik niet te vreten. Dan maar weer spaghetti of iets met rijst. En heeeel erg veel thee drinken 's avonds.

Van die sportdrankjes en -repen eet ik niet meer. De combinatie inspanning, temperatuur van 35 C naar 0 C, die zoete troep en een slechte conditie zorgde er een paar jaar geleden voor dat ik tijdens een alpenfietsvakantie kotsend de Col 'd Agnel op ging, waarvan ik overigens nog een paar dagen last had. Dan maar liever melk, bier en chips.

willem.megens schreef:'

Van die sportdrankjes en -repen eet ik niet meer. De combinatie inspanning, temperatuur van 35 C naar 0 C, die zoete troep en een slechte conditie zorgde er een paar jaar geleden voor dat ik tijdens een alpenfietsvakantie kotsend de Col 'd Agnel op ging,
Sportdrank moet je tegen kunnen, er als je merk A gebruikt wil dat niet zeggen dat je op B ook vooruit komt. Zeker als het warm is, is de aanbevolen concentratie vaak veel te sterk

Ik eet veel sportrepen/eiwitrepen, sportdranken en energy gels. Drinkyoghurt, bananen en hamburgers en frieten eet ik ook veel vaker als ik onderweg ben. Ik zit soms aan 4000-5000kcal.

Hoi!

Sportrepen, energydrinks en al die andere compacte energieleveransiers gebruik ik normaal niet. Als je goed eet en drinkt heb je die helemaal niet nodig.
Ze zijn natuurlijk wel handig als er geen vers eten te vinden is en het bespaard weer veel plaats en gewicht. Helaas zijn ze veel te duur.
Je kan veel goedkoper zelf ook mueslirepen en gedroogd eten maken. Wel wat werk en in het begin wat kledderig maar heeeel erg lekker :D

Fiets de wereld (zonder energybars, energydrinks en wat niet al),
Whisky

Ik was laatst bij een dia-lezing van Frank van Rijn (Bibliotheek Bovenkarspel), waar hij vertelde over z'n reis door China. Hij trekt over enorme vlaktes, en daarom zorgt hij dat ie altijd voor een week eten bij zich heeft. Maar in woestijnen staat er niet op elke hoek een groenteboer of supermarkt 8) :wink:. Dus vroeg ik 'm wat hij dan zoal aan eten meeneemt. Z'n antwoord: 'Vitaminepillen, pasta's en instant-soepen.' En ik meen dat hij ook noodle's of noodle-soepen noemde.

Gr. Marco

Cycle Maniac schreef:Dus vroeg ik 'm wat hij dan zoal aan eten meeneemt. Z'n antwoord: 'Vitaminepillen, pasta's en instant-soepen.'
Gr. Marco
Ja, fietsen is gezond.

willem.megens schreef:....... en halverwege misschien een pak instant spaghetti ......
Als ik je goed begrijp ga je dus onderweg spaghetti maken??