Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helmdiscussie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Helmdiscussie

DeFietsreiziger schreef:En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is. Nee, ik heb het niet zo op die mensen. :evil:
Ik heb al heel wat km op de fiets en op de motor gereden.
En nu, ben ik nu fout of wat?
Ik vind……eigenlijk…..over het algemeen…alle, motorrijders….K*THO*REN…Allemaal!!
voor als je de referentie niet snapt: not to be taken seriously...
Matthie9000 schreef:Ik vind……eigenlijk…..over het algemeen…alle, motorrijders….K*THO*REN…Allemaal!!
voor als je de referentie niet snapt: not to be taken seriously...
Haha... :twisted:

Ik liet het filmpje trouwens vandaag aan een collega zien, die zelf zeer ervaren motorrijder is (met circuitervaring). Hij gaat er vanuit dat de motorrijder die fietsers eerst niet door heeft en op het moment dat hij ze ziet, trekt hij van schrik z'n motor overeind. Je ziet 'm ook een soort zwieper maken. Hij had 'm juist platter moeten leggen, wat makkelijk had gekund, want hij rijdt tamelijk rechtop door die bocht. Dan had hij er links voorbij gereden...
Ik rij ook motor en rij ook wel eens een stukje op de fiets.

Maar wilt u alstublieft niet alle motorrijders over één kam scheren?

Ik heb ook geen hekel aan fietsers, ondanks dat ik altijd slalommend om de naar school fietsende scholieren moet.
Ik vind automobilisten ook geen eikels, ook al zien sommige me over het hoofd.
Er zijn altijd wel mensen die denken dat de verkeersregels niet voor hun gelden of die nergens op letten in het verkeer. En dan maakt het niet uit over welk vervoersmiddel je het hebt.
Yopie schreef:
DeFietsreiziger schreef:En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is. Nee, ik heb het niet zo op die mensen. :evil:
Ik heb al heel wat km op de fiets en op de motor gereden.
En nu, ben ik nu fout of wat?
Nog een motorrijder / fietser hier. Ik zit bijna net zoveel kilometers per jaar op,een motor als op een fiets. Ik vergis me soms bijna in het groeten. Als motorrijder ga ik fietsers groeten of andersom. En de motorrijder in het filmpje maakt een klassiek fout. Vergeten te kijken. Echt heel dom.
DeFietsreiziger schreef:En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is. Nee, ik heb het niet zo op die mensen. :evil:
Ik steek mijn middelvinger in mijn oor!

Mijn mening over motorrijden ga ik pas herzien als ze allemaal minder dan 70 dB maken. Ik zie niet in waarom een éénpersoonsvoertuig meer herrie moet maken dan drie volle stadsbussen bij elkaar.

Groetjes,
Walter
Ik scheer echt niet alle motorrijders over één kam. 't Is een prima vervoermiddel, dat heel veel voordelen heeft op auto's.
Yopie schreef:Ik heb al heel wat km op de fiets en op de motor gereden.
En nu, ben ik nu fout of wat?
Niet per sé.
Tussen 35 en 55 jaar oud?
Harley?
Lentekriebels uitleven op:
- bochtige dijken?
- in grote groepen?
- met hoge dB waarde?
- een snelheid die best lekker is (maar waar bemoeien die Wouten zich mee)?
Indien meer dan 4 keer met ja beantwoord: dikke middelvinger, mede namens mij.

De motorclubs in de dolomieten die me vriendelijk groeten (of zelfs een biertje aanbieden) neem ik maar voor lief, maar het blijven natuurlijk stumperds als ze zo'n pas alleen op een gemotoriseerde tweewieler kunnen bedwingen.

Behalve dat die apparaten een ongelofelijke takkeherrie produceren, vind ik het rijgedrag van sommige van die pseudo-hells-angels gewoon eh... misdadig.
Ik heb hier op de Lekdijk, of daar in de Alpen, best vaak zo'n geblindeerde helm op me af zien komen.Ik wil de helmdiscussie niet aanzwengelen, maar als ik met mijn helmpje tegen hun kop aan knal, ben ik dood. Dus.
Ik zie ze liever uit de bocht vliegen.
Ik snap die poeha over motorrijder niet zo. Van het merendeel heb je toch geen last omdat die namelijk op andere wegen rijden. Ik fiets met een fiets het liefst over wegen waar ik met een motor niet zou willen komen. En andersom ook. Als motorrijder zoek ik liever naar bredere wegen met mooi asfalt. Als fietser wil ik juist over klein weggetjes fietsen.

Zo is bijvoorbeeld de col d'Envalira een hele gave motorcol en is de Aspin een echt fietscol. En het lijst van Elstar moet ik 2 keer Ja antwoorden.
waltertje schreef:
DeFietsreiziger schreef:En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is. Nee, ik heb het niet zo op die mensen. :evil:
Ik steek mijn middelvinger in mijn oor!

Mijn mening over motorrijden ga ik pas herzien als ze allemaal minder dan 70 dB maken. Ik zie niet in waarom een éénpersoonsvoertuig meer herrie moet maken dan drie volle stadsbussen bij elkaar.

Groetjes,
Walter
70dB is wel heel weinig. Een stationair lopende auto maakt bijkans meer herrie... En wat jij kennelijk herrie vindt, is voor een motorrijder onderdeel van de lol van het motorrijden. Niet dat het per se hard moet, maar het geluid helpt wel mee in de beleving. Maar dat zal een hater nooit begrijpen...
bergbeklimmer schreef:. Als fietser wil ik juist over klein weggetjes fietsen.
hier rond Utrecht liggen die kleine weggetjes blijkbaar op de Lekdijk of over de heuvelrug.
Machtig mooi man: met 120 km/h over die bochtige weggetjes. Toerental ergens rond 3000. Knie over het asfalt...
Alleen jammer dat ik op mijn dunne frame, nylon kleding en brak helmpje in hun ideale lijn rij.
Maar goed, de meeste seniore stellen in identieke toerfiets/trainingspak zullen ook wel zo over mij denken.
Henrie schreef: 70dB is wel heel weinig. Een stationair lopende auto maakt bijkans meer herrie... En wat jij kennelijk herrie vindt, is voor een motorrijder onderdeel van de lol van het motorrijden. Niet dat het per se hard moet, maar het geluid helpt wel mee in de beleving.
Als een deel van mijn uitgaansplezier om 4 uur 's nachts luid zingend door de binnenstad zwalken is, heb ik daar dan ook het recht toe?

Het moet technische vaak perfect mogelijk zijn om die dingen minder lawaaierig te maken (zeker gezien ze vaak bewust lawaaierig worden gemaakt), dus lijken me strengere geluidsbeperkingen perfect verdedigbaar, ook als dat lawaai een deel van de lol van sommige motorrijders is.
Dat heeft van mijn kant niets met haat te maken, wel met de visie dat er grenzen zijn aan de hinder die men anderen mag laten ondervinden voor het eigen plezier.

Renaat
Henrie schreef:... En wat jij kennelijk herrie vindt, is voor een motorrijder onderdeel van de lol van het motorrijden. Niet dat het per se hard moet, maar het geluid helpt wel mee in de beleving. Maar dat zal een hater nooit begrijpen...
Dan lijkt het mij een goed begin als ze zelf geen oordoppen meer indoen en de uitlaatpijpen op de eigen oren richten :roll:
Ik rijdt met min motor nooit op de dijkweggetjes. Ten eerste is het daar vaak zeer druk en al zou het niet druk zijn dan is het nog niets. Je kan op zo'n weggetje niet hard rijden en ook niet je motor goed plat leggen. Dat is veel te gevaarlijk. Een groot belangrijk veiligheidsaspect ontbreekt namelijk. Er is geen uitwijk mogelijkheid.

En oordoppen dragen motorrijder niet om hun eigen knalpijp niet te horen maar om minder windruis te horen.
Revanho schreef:Het moet technische vaak perfect mogelijk zijn om die dingen minder lawaaierig te maken
Neem een willekeurige BMW of Honda Goldwing.
Leon
Leon schreef:
Revanho schreef:Het moet technische vaak perfect mogelijk zijn om die dingen minder lawaaierig te maken
Neem een willekeurige BMW of Honda Goldwing.
Leon
Koop een willekeurige nieuwe motor en die maakt nauwelijks lawaai. Het geluidsprobleem ligt niet echt bij de fabrikant maar bij de berijder die er een sport uitlaat onder monteert. Veel motorrijders denken ook het lawaai maken hun eigen veiligheid verhoogt. Iets in de trant van dan horen ze me tenminste aankomen. Terwijl veiligheid juist in goed kijken zit. En in plaat op de weg. En je rechterhand natuurlijk.
MichielWolthaus schreef:Maar wilt u alstublieft niet alle motorrijders over één kam scheren?
Meeste burgermannetjes denken nog steeds dat elke motorrijder een snelheidsduivel is, lid is van een criminele organisatie, liters bier drinkt en vol tattoos zit. En motorrijders zijn altijd een plaag voor de automobilist, ze parkeren gewoon op de stoep bij de voetganger en rijden graag fietsers plat. Vrouwelijke motorrijders zijn lesbische manwijven dus als burgermannetje ben je daar nog banger voor.

Zelf vind ik de gewone toerrijder of de motorrijder die dagelijks naar zijn werk gaat vaak veel beter rijden dan menig automobilist. Om maar te zwijgen over fietsers die denken dat de weg alleen voor hun is.
En fietsers die aan iedereen (behalve zichzelf) een hekel hebben zijn helemaal top. Een haat tegen de automobilist, motorrijder, wielrenner, scholier of bejaarde op de fiets, E-biker, brommer en noem maar op. De vrachtwagen-, camper-, caravan- en taxichauffeur zijn natuurlijk altijd fout want die zijn vaak dronken en blind.

En dan jezelf 'een wereldfietser' durven te noemen, knap hoor.
Elstar schreef: Tussen 35 en 55 jaar oud?
Harley?
Lentekriebels uitleven op:
- bochtige dijken?
- in grote groepen?
- met hoge dB waarde?
- een snelheid die best lekker is (maar waar bemoeien die Wouten zich mee)?
Indien meer dan 4 keer met ja beantwoord: dikke middelvinger, mede namens mij.
Ik was op mijn 20ste toch een stuk erger dan nu, maar okee als jij de grens bij 35 ligt.

En nu de vakantiefietser:
. tussen 35 en 55 jaar
. die lentekriebels heeft
. een Santos
. geen helm
. geen verlichting
. een lullig klein fietslampje
. geen fluohesje
. geen goede zichtbare kleding
. die zigzaggend een helling opkruipt
. een bocht te krap of te ruim neemt
. door rood rijdt
. zonder hand uitsteken afslaat
. bij elk kruispunt op de kaart staart
. dubbel rijdt of als een slak trapt omdat er persee 30kg zooi mee moet en er totaal geen fietsconditie is en zo de weg blokkeert
. altijd zeurt over andere weggebruikers

Indien meer dan 4 keer met ja beantwoord: zal ik je alsnog groeten.

En ik groet een bepakte fietser ook vanuit m'n auto. Wordt bijna altijd gewaardeerd en meestal zwaaien ze vrolijk terug.
Henrie schreef:
waltertje schreef:
DeFietsreiziger schreef:En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is. Nee, ik heb het niet zo op die mensen. :evil:
Ik steek mijn middelvinger in mijn oor!

Mijn mening over motorrijden ga ik pas herzien als ze allemaal minder dan 70 dB maken. Ik zie niet in waarom een éénpersoonsvoertuig meer herrie moet maken dan drie volle stadsbussen bij elkaar.

Groetjes,
Walter
70dB is wel heel weinig. Een stationair lopende auto maakt bijkans meer herrie... En wat jij kennelijk herrie vindt, is voor een motorrijder onderdeel van de lol van het motorrijden. Niet dat het per se hard moet, maar het geluid helpt wel mee in de beleving. Maar dat zal een hater nooit begrijpen...
Dit is geen "haat", maar ondervinden van overlast!
ik heb wel van die aandachttrekkerij motoren gezien, die VEEL meer dan 70 decibels maken. Van mij mogen deze idioten wel wat harder aangepakt worden. Net als die motoren die met enorm hoge snelheden over de dijkjes scheuren, waar ik dan toevallig ook op zondagmiddag met mooi weer fiets. :?

Tegenwoordig ga ik op zulke wegen in het weekend met mooi weer bewust niet meer fietsen...

Vorig jaar bij Emden deed een motorrijder een "wheelie" toen hij mij op een smalle dijkweg passeerde. Best leuk, en vast goed bedoeld, maar het lijkt mij wel behoorlijk gevaarlijk.

En natuurlijk ben ik ook genoeg relaxte toer motorrijders tegengekomen, die mij begroetten toen ik Lapland / Noordkaap bereikte.
Yopie schreef:
MichielWolthaus schreef:Maar wilt u alstublieft niet alle motorrijders over één kam scheren?
Meeste burgermannetjes denken nog steeds dat elke motorrijder een snelheidsduivel is, lid is van een criminele organisatie, liters bier drinkt en vol tattoos zit. En motorrijders zijn altijd een plaag voor de automobilist, ze parkeren gewoon op de stoep bij de voetganger en rijden graag fietsers plat. Vrouwelijke motorrijders zijn lesbische manwijven dus als burgermannetje ben je daar nog banger voor.

Zelf vind ik de gewone toerrijder of de motorrijder die dagelijks naar zijn werk gaat vaak veel beter rijden dan menig automobilist. Om maar te zwijgen over fietsers die denken dat de weg alleen voor hun is.
En fietsers die aan iedereen (behalve zichzelf) een hekel hebben zijn helemaal top. Een haat tegen de automobilist, motorrijder, wielrenner, scholier of bejaarde op de fiets, E-biker, brommer en noem maar op. De vrachtwagen-, camper-, caravan- en taxichauffeur zijn natuurlijk altijd fout want die zijn vaak dronken en blind.

En dan jezelf 'een wereldfietser' durven te noemen, knap hoor.
Elstar schreef: Tussen 35 en 55 jaar oud?
Harley?
Lentekriebels uitleven op:
- bochtige dijken?
- in grote groepen?
- met hoge dB waarde?
- een snelheid die best lekker is (maar waar bemoeien die Wouten zich mee)?
Indien meer dan 4 keer met ja beantwoord: dikke middelvinger, mede namens mij.
Ik was op mijn 20ste toch een stuk erger dan nu, maar okee als jij de grens bij 35 ligt.

En nu de vakantiefietser:
. tussen 35 en 55 jaar
. die lentekriebels heeft
. een Santos
. geen helm
. geen verlichting
. een lullig klein fietslampje
. geen fluohesje
. geen goede zichtbare kleding
. die zigzaggend een helling opkruipt
. een bocht te krap of te ruim neemt
. door rood rijdt
. zonder hand uitsteken afslaat
. bij elk kruispunt op de kaart staart
. dubbel rijdt of als een slak trapt omdat er persee 30kg zooi mee moet en er totaal geen fietsconditie is en zo de weg blokkeert
. altijd zeurt over andere weggebruikers

Indien meer dan 4 keer met ja beantwoord: zal ik je alsnog groeten.

En ik groet een bepakte fietser ook vanuit m'n auto. Wordt bijna altijd gewaardeerd en meestal zwaaien ze vrolijk terug.
Er zijn normale motorrijders en er zijn normale fietsers. Ook onder wereldfietser zijn motorrijders.
Gaat natuurlijk om de excessen. Helaas nodigt een zware machine met forse geluiden, waarbij je niet hoeft te trappen om razende snelheden te ontwikkelen veel meer uit tot excessen dan een simpele fiets.
Ik vóel gewoon een e-bike discussie opkomen :twisted: !