Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitstoot broeikasgassen bereikt nieuw triest record - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Uitstoot broeikasgassen bereikt nieuw triest record

Als iemand de moeite genomen heeft om het te lezen dan kom je al snel tot de crux van het verhaal: "Doordat we de tussentijdse mijlpalen voor 2015 en 2020 niet zullen halen, verhogen we de kosten van de energietransitie. En zo lopen we toch nog de voordelen van een lagere energiefactuur en gezondere leefomgeving mis", aldus Mathias Bienstman van Bond Beter Leefmilieu.

Belastingverhoging onder het mom van een allang achterhaald verhaal over vermeende temperatuurstijging op onze aardkloot. Gesteund door overgesubsidieerde milieuclubs en over het paard getilde "klimaatdeskundigen". Milieuterrorisme ten voeten uit.
dik5 schreef: Ik ben er van overtuigt dat de mens nauwelijks invloed heeft op het klimaat.
Dit is een proces wat al miljoenen jaren gaande is
Op een paar idiote en bijna altijd door de olie-industrie gefinancierde wetenschappers na is men het in de wetenschappelijke wereld over eens dat er sprake is van een door de mens veroorzaakte klimaatsverandering. Dat ontkennen is vergelijkbaar met het ontkennen van de evolutietheorie. Het kan maar verwacht dan niet ernstig genomen te worden, eigenlijk is het gewoon zielig. Maar misschien weet jij het beter dan + 98% van de wetenschappers die zich bezig houden met dat thema?
dik5 schreef: Dit is een proces wat al miljoenen jaren gaande is
Als dooddoener kan dat tellen. En hoewel er al eerder sprake is geweest van klimaatveranderingen is het in het kader van de huidige situatie een idiote opmerking die getuigd van een vergaand gebrek aan kennis.

http://www.youtube.com/watch?v=vA7tfz3k_9A#

Renaat
Robbert10 schreef: Belastingverhoging onder het mom van een allang achterhaald verhaal over vermeende temperatuurstijging op onze aardkloot. Gesteund door overgesubsidieerde milieuclubs en over het paard getilde "klimaatdeskundigen". Milieuterrorisme ten voeten uit.
Tegen zo'n grenzeloze onzin en domheid kan niemand op. Ook die beweringen zijn van een niveau van de aanhangers van de Flat Earth Society.

Renaat
Revanho schreef:Maar misschien weet jij het beter dan + 98% van de wetenschappers die zich bezig houden met dat thema?
Om concreter te zijn, het gaat om 99,9%: http://www.jamespowell.org/

Renaat
Renaat, ik ben blij dat jij de waarheid in pacht hebt. Die is in goede handen bij jou.
Robbert10 schreef:Renaat, ik ben blij dat jij de waarheid in pacht hebt. Die is in goede handen bij jou.
Nee hoor, ik niet. Maar ik beweer ook niet het beter te weten dan 99,9% van de wetenschappers die met dit thema bezig zijn. Jij doet dat wel. Wie denkt er dan de waarheid in pacht te hebben?

Renaat
Revanho schreef:
dik5 schreef: Ik ben er van overtuigt dat de mens nauwelijks invloed heeft op het klimaat.
Dit is een proces wat al miljoenen jaren gaande is
Op een paar idiote en bijna altijd door de olie-industrie gefinancierde wetenschappers na is men het in de wetenschappelijke wereld over eens dat er sprake is van een door de mens veroorzaakte klimaatsverandering. Dat ontkennen is vergelijkbaar met het ontkennen van de evolutietheorie. Het kan maar verwacht dan niet ernstig genomen te worden, eigenlijk is het gewoon zielig. Maar misschien weet jij het beter dan + 98% van de wetenschappers die zich bezig houden met dat thema?
dik5 schreef: Dit is een proces wat al miljoenen jaren gaande is
Als dooddoener kan dat tellen. En hoewel er al eerder sprake is geweest van klimaatveranderingen is het in het kader van de huidige situatie een idiote opmerking die getuigd van een vergaand gebrek aan kennis.

http://www.youtube.com/watch?v=vA7tfz3k_9A#

Renaat
Beste Renaat ik ben en voel mij niet zielig en ook niet idioot
Ik heb het beste voor met het milieu en leef daar ook naar( behalve het vliegen dan :wink: )
Je moet er maar mee leren leven dat er mensen zijn met andere denkbeelden over dit onderwerp.

Wat ik bedoel is dat de mens nauwelijks invloed heeft op het klimaat.
Wel op het milieu in zijn eigen leefomgeving!!

Verder hoop ik dat deze discussie verschoond blijft van kwalificaties zoals hierboven
Dirk
dik5 schreef: Je moet er maar mee leren leven dat er mensen zijn met andere denkbeelden over dit onderwerp.

Wat ik bedoel is dat de mens nauwelijks invloed heeft op het klimaat.
Dus jij vindt van jezelf dat je het beter weet dan 99,9 % van de wetenschappers en dat die 99,9% van de wetenschappers zich vergissen? (Dat is geen retorische vraag, graag antwoord.)

Renaat
Revanho schreef:
dik5 schreef: Je moet er maar mee leren leven dat er mensen zijn met andere denkbeelden over dit onderwerp.

Wat ik bedoel is dat de mens nauwelijks invloed heeft op het klimaat.
Dus jij vindt van jezelf dat je het beter weet dan 99,9 % van de wetenschappers en dat die 99,9% van de wetenschappers zich vergissen? (Dat is geen retorische vraag, graag antwoord.)

Renaat
Nee hoor, ik denk alleen dat veel publicerende wetenschappers een dubbele agenda hebben.
dik5 schreef: Nee hoor,
Dus je bent er wel van overtuigd dat de mens een belangrijk aandeel heeft in de klimaatsverandering? (Als je nu neen zegt, dan spreek je jezelf behoorlijk tegen.)

En als je antwoord ja is, waarom geloof je dan die 0,1% van de wetenschappers die niet geloven in een door de mens veroorzaakt klimaatsverandering? En zouden deze geen dubbele agenda kunnen hebben?

En als je het zelf niet weet (dat is ook nog een optie), wat is dan het meest logisch?:
- geen mening hebben en je dus onthouden van commentaar op dit thema
- de grote meerderheid van de wetenschappers geloven
- de kleine minderheid van de wetenschappers geloven

Renaat
Het eerste waar ik aan moest denken bij het lezen van dit topic is een uitspraak die ik laatste las in het De sfeer en moderatie topic:
De sfeer en moderatie schreef:Ik krijg dan echter vaak te horen dat ze geen zin in deelname aan de vereniging hebben, omdat het forum ze enorm afschrikt en de negatieve sfeer ze niet aanstaat. "Met die azijnpissers wil ik niet bij het kampvuur zitten," zei laatst iemand.
En ik ga me verder niet bemoeien met dit topic. Ik heb geen zin in zo'n vermoeiende discussie.
bergbeklimmer schreef:Het eerste waar ik aan moest denken bij het lezen van dit topic is een uitspraak die ik laatste las in het De sfeer en moderatie topic:
De sfeer en moderatie schreef:Ik krijg dan echter vaak te horen dat ze geen zin in deelname aan de vereniging hebben, omdat het forum ze enorm afschrikt en de negatieve sfeer ze niet aanstaat. "Met die azijnpissers wil ik niet bij het kampvuur zitten," zei laatst iemand.
En ik ga me verder niet bemoeien met dit topic. Ik heb geen zin in zo'n vermoeiende discussie.
Ik ben het helemaal met je eens.
Dirk
In een ander topic werd geklaagd over fundamentalisten op het forum. Renaat, je staat hier op de kansel je waarheden te verkondigen met in je ene hand de "wetenschap" en met je andere hand zwaai je met een False Flag. Andersdenkenden worden neergesabeld en verbaal geschoffeerd. Ik durf bijna niet te vragen welke kleur je boekje heeft in je binnenzak. Ik hoop dat binnenkort iemand een topic opent met de vraag welke fiets beter is: een rode of een groene. Ik zie je "wetenschappelijke" onderbouwing graag tegemoet.
Mensen die regelmatig vliegen om te fietsen bv in China, India of Afrika hebben met eigen ogen gezien en ervaren dat 95% van de wereldbevolking totaal niet bezig is met het thema "klimaatverandering" ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.

Natuurlijk is de mens een belangrijke factor in het veranderen van het klimaat op aarde maar wat wil je daar aan veranderen en hoe, misschien iedereen met een oneven geboortedatum op zijn verjaardag laten sterven?

Wat me ook altijd opvalt is dat mensen die zich inzetten voor het behoud van ons huidige klimaat vaak de zelfde zijn die ook willen dat iedere baby bv in Afrika in leven blijft.
Ben deze mensen vaak tegen gekomen ( Unicef ) rijdend in Toyota 4 wheel drives :D

Peter
(Die in januari weer naar Afrika vliegt om daar te fietsen)
Revanho schreef:Mijn reactie heeft dus niets met neerbuigendheid te maken. Zulke initiatieven - zeker van luchtvaartmaatschappijen - zijn er niet op uit de problemen te verkleinen en slagen daar ook niet in. Zulke initiatieven zijn er op uit om vooral te voorkomen dat er drastisch wordt ingegrepen en er voor te zorgen dat mensen vooral onbezorgd blijven vliegen. Die initiatieven zijn in werkelijkheid (en dus niet in theorie) dus eerder een deel van het probleem dan een deel van de oplossing.
De auto-industrie was ook niet geïnteresseerd in schone motoren. En moet je nu eens kijken... Mobiliteit, ook intercontinentaal, is een gegeven. Sterker nog: groeiende intercontinentale mobiliteit door de lucht is een gegeven. Je kan wel dromen over drastische ingrepen in de zin van een sterke beperking van die mobiliteit, maar dat is luchtfietserij.
Veel realistischer zijn initiatieven als van Richard Branson, die schone luchtvaart wel degelijk mogelijk acht en die daar ook hard aan werkt.
dik5 schreef:
bergbeklimmer schreef:Het eerste waar ik aan moest denken bij het lezen van dit topic is een uitspraak die ik laatste las in het De sfeer en moderatie topic:
De sfeer en moderatie schreef:Ik krijg dan echter vaak te horen dat ze geen zin in deelname aan de vereniging hebben, omdat het forum ze enorm afschrikt en de negatieve sfeer ze niet aanstaat. "Met die azijnpissers wil ik niet bij het kampvuur zitten," zei laatst iemand.
En ik ga me verder niet bemoeien met dit topic. Ik heb geen zin in zo'n vermoeiende discussie.
Ik ben het helemaal met je eens.
Dirk
Dit topic is te triest voor woorden en het WF forum onwaardig. Ik zie ook geen relatie met fietsen. Inderdaad afschrikkend.
Die relatie met fietsen is er natuurlijk wel. Renaats posting is een rechtstreekse aanval op wereldfietsers die het vliegtuig nemen. Ik vind dat daar best over gediscussieerd mag worden in een kletspraat-topic. Als je het niks vindt, dan lees je het toch gewoon niet?
dik5 schreef:
Ik ben er van overtuigt dat de mens nauwelijks invloed heeft op het klimaat.
Dit is een proces wat al miljoenen jaren gaande is
Wat u zegt is het volgende:
Voor dat er mensen waren waren er ook al bosbranden. Daarom kunnen bosbranden nooit door mensen veroorzaakt worden.

En bovendien, lijkt het u fijn om in een kamer te zitten waarin ook een auto staat met draaiende motor? Zo nee, is het dan wel zo lekker om met z'n 7 miljard uitlaatgassen uit te braken in een dun laagje lucht?
Revanho schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1772632

Mag ik het vreemd vinden dat zoveel mensen vinden dat ze het recht hebben om jaarlijks (enkele keren) het vliegtuig te nemen (en daarmee voor een gigantische uitstoot van broeikasgassen zorgen) om 'iets van de wereld te zien'?

Het zijn blijkbaar altijd 'de anderen' die een probleem zijn en hun gedrag moeten aanpassen.

Renaat
Ik ben het met je eens dat een beetje een paradox is, maar van de andere kant, hoeveel (elektrische) energie heeft het plaatsen van uw post over energiegebruik gekost?

En wat specifieker over fietsen:
Hoeveel energie kost het maken van een fiets? En de kleren die u aanheeft tijdens fietsen, waar zijn die van gemaakt en hoe? Ik neem aan dat u in de winter toch echt geen jas van rendierenhuiden draagt waarvan u de rendieren zelf met een pijl en boog heeft geschoten in Groenland en waar u natuurlijk met een houten zeilboot naar toe bent gevaren.
peter de rijk schreef:Die relatie met fietsen is er natuurlijk wel. Renaats posting is een rechtstreekse aanval op wereldfietsers die het vliegtuig nemen. Ik vind dat daar best over gediscussieerd mag worden in een kletspraat-topic. Als je het niks vindt, dan lees je het toch gewoon niet?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1772632

Mag ik het vreemd vinden dat zoveel mensen vinden dat ze het recht hebben om jaarlijks (enkele keren) het vliegtuig te nemen (en daarmee voor een gigantische uitstoot van broeikasgassen zorgen) om 'iets van de wereld te zien'?

Het zijn blijkbaar altijd 'de anderen' die een probleem zijn en hun gedrag moeten aanpassen.

Renaat
Ik lees in Renaat zijn posting geen aanval op de wereldfietsers die met het vliegtuig gaan. Het is een algemeen VRT verslag. Eerder achtergrond dan kletspraat. Het is op het forum als provocatie gepost. De provocatie is wederom succesvol. Veel reacties en de azijnflessen kunnen worden gevuld. Wat mij betreft bereikt het wereldfietser forum hiermee een triest record. En inderdaad, daar kun je vrijwillig van vertrekken zoals zoveel actieve leden al hebben gedaan. Dat is wel jammer voor de vereniging wereldfietser. Blijkbaar communiceren we nu via pb om negatieve reacties te voorkomen en vertrekken actieve leden om ruimte te maken voor provocatieve veelschrijvers.