Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Privacy schending Facebook - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Privacy schending Facebook

In de forumregels van deze website staat:

"Iedere gebruiker dient zich te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Het is dus niet toegestaan om via het forum vragen te stellen over of hulp te vragen voor activiteiten die bij wet verboden zijn"

Het beheer van deze site pleegt echter zelf een aktiviteit die wettelijk verboden is. Volgens de cookiewet moet de bezoeker toestemming geven voor het plaatsen van analytische cookies.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ichtlijnen

De site vraagt echter geen toestemming voor het plaatsen van analytische cookies.
Hallo,

ik zat vanavond op mijn fiets eens na te denken over mijn privacy "gevecht" dat ik o.a. op dit forum houd. Op de fiets kan ik altijd naar eigen zeggen goed helder nadenken over dingen die mij bezighouden. Ik ben tot het inzicht gekomen dat het niet goed is geweest om hier zo actief mee bezig te zijn, vooral op deze plek. Enerzijds vind ik privacy een onderwerp dat aandacht verdient, anderzijds moet het geen obsessie worden - het kost te veel negatieve energie.

De deelnemers van dit forum zijn mijn vrienden en niet mijn vijanden. En door mijn bezwaren bijvoorbeeld in de ondertitel van mijn berichten te plaatsen was niet goed. Als ik daar nu over nadenk dan vind ik het jammer dat ik dit destijds heb gedaan. Tevens realiseer ik mij dat ik hier nauwelijks een opmerking over heb gekregen. Kortom, op dit forum kun je dus zeker je mening uiten. Echter ben ik daar te ver in gegaan.
Wat een openbaring Jeroen, goed dat je het deelt hier. Maar wat je zegt: privacy moet wel de aandacht verdienen. Ik denk ook dat veel mensen veel te veel privezaken het internet op slingeren, maar een ieder moet de risico's voor zichzelf afwegen. Dat je niet alle risico's kent of zelfs maar kúnt kennen, is weer een risico op zich...
De complexiteit van onze huidige maatschappij draagt, mijns inziens, niet bij aan een helder beeld van wat goed, minder goed, of fout is... In de basis zijn we stukjes 'sterrenstof', welke gedurende een beperkte tijd (kosmisch gezien) samenkomen om een groep organismen te vormen. Onze groep organismen heeft het voor elkaar gekregen om van zeer geavanceerde hutten, agricultuur en jagen, beheersing van het maken van vuur en ruilhandel over te gaan tot een geheel monetair geregelde maatschappij. Daarbij is het credo 'Follow the money' een vaak gehoorde uitspraak om de machtsverhoudingen aan te duiden. Met de huidige stand van zaken lijkt het me erg lastig om een wezenlijke verandering teweeg te brengen.

Desalniettemin zie ik wel in dat privacy eenieders recht zou moeten zijn. De mate waarin, dat is lastig. NSA en GCHQ (en daarmee dus ook AIVD) weten alle digitale omzwervingen van ons en het is lastig om niet alles bloot te leggen. Eigenlijk kunnen we ervan uitgaan dat alles wat online gebeurt linksom of rechtsom bij de machtshebbers ('follow the money') bekend is. Facebook, Google, Microsoft, Apple, OV Chipkaart, bibliotheekpas, zwembadabonnement, etc. zijn hierin slechts pionnen die dit vergemakkelijken.

Uiteindelijk heb ik in de vraagspecificatie voor de aanpassing (/nieuwe opbouw) van de website volgens mij (uit mijn hoofd) gezet dat doorspelen van informatie naar derden ongewenst is. Het omzetten van de vraagspecificatie naar een wezenlijk aanbestedingsdocument is nog gaande. Daar zijn welgeteld 2 vrijwilligers mee bezig (van de ruim 3200 huidige leden), die ook nog eens weleens op vakantie zijn. Het is immers een fietsvereniging.

Het komt erop neer dat het niet erg opschiet, maar er wordt aan gewerkt. Het inzicht van het functioneren van de knop op de frontpage had ik niet gehad zonder je melding via dit forum. Daarom toch mijn dank hiervoor.

Robertjan
-Een beetje verward of ik nu hier de pet van voorzitter of mens op heb... :roll: -
http://www.volkskrant.nl/tech/facebook- ... ~a4309070/

Het verwerpelijke bedrijf facebook maakt viruele profielen van mensen die niet eens zelf op facebook aktief zijn - dit gebeurt via websites die de vervelende facebook like-knop hebben. (zoals de home page van de wereldfietser). De software achter deze like-button sluist ongezien informatie door naar de servers van het verwerpelijke bedrijf facebook. Ik blijf dit een kwalijke zaak vinden, vooral omdat de bezoekers van deze websites hier niet voor gewaarschuwd worden en waarschijnlijk in veel gevallen niet op de hoogte zijn van het ongezien verzamelen van prive data.
Jeroen, er is een oplossing voor al die sites die jou aan het tracken zijn, op dit forum is dat bijvoorbeeld Google (google-analystics.com) en jeroenpostema.nl, en dat is gewoon alle cross-site scripts en afbeeldingen bij default verbieden. Dat kan bijvoorbeeld met de Firefox RequestPolicy add-on.

Een waarschuwing: je maakt het jezelf knap lastig door alle cross-site scripts bij default te verbieden, vele websites werken niet of nauwelijks meer.

Ik ben ook verbaasd dat Orwell eigenlijk is uitgekomen. Verschil is dat niet de staat de (hoofd)schuldige is, maar de gebruikers die in ruil voor gratis diensten toegang tot al hun gegevens hebben verleend.
Veel mensen vinden dat je het je met de fiets ook knap lastig maakt...
Langzaam maar zeker lijkt de populariteit van het idiote en verwerpelijke Facebook af te nemen. Ik vind het overigens treurig dat de Nederlandse overheid op een netwerk zit dat op grote schaal de privacy van de burger bewust schendt.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ka ... ~a4592309/
De Nederlandse overheid zit niet alleen zelf op het verwerpelijke en criminele Facebook maar de Nederlandse overheid (namens de Kamer van Koophandel) deelt zelf ook bedrijfsgegevens zonder toestemming met het criminele Facebook:

"Bedrijven gebruiken data uit de Kamer van Koophandel om doelgericht zzp'ers te benaderen op Facebook. Zzp'ers en andere kleine ondernemers zien dan in hun privé-Facebook-account advertenties op basis van hun zakelijke KvK-inschrijving, blijkt uit onderzoek van de NOS."

https://nos.nl/artikel/2227866-gegevens ... ebook.html

Enkele zorgverzekeraars doen hetzelfde:

https://nos.nl/artikel/2226902-verzeker ... ina-s.html

Het lijkt erop dat verwerpelijke bedrijven en overheden continu ongewenst prive data delen met het privacy schendende Facebook. (het bedrijf dat ook achter het verwerpelijke Whats-app zit)
Ik heb niet eens Facebook en juist tijdens het fietsen maak je je hoofd heerlijk leeg.... :D
Jeroen heeft gelijk, maar ik ben er nooit aan begonnen en daar heb ik geen spijt van.
Ook al heb je geen Facebook, Facebook heeft wel jou:

Facebook weet ook veel over niet-gebruikers
daulagari schreef:
ma 04 jun, 2018 22:55
Ook al heb je geen Facebook, Facebook heeft wel jou:

Facebook weet ook veel over niet-gebruikers
Kijk ik niet naar dit soort flauwekul, met andere woorden niet ontvangen verklaard.
.
daulagari schreef:
ma 04 jun, 2018 22:55
Ook al heb je geen Facebook, Facebook heeft wel jou:

Facebook weet ook veel over niet-gebruikers
Dat klopt, helaas.
Han Doek schreef: Met alle respect, maar: hoe dom kun je zijn? Wel degelijk ontvankelijk. Vraag je informatie maar op bij Facebook. Niet fijn om te horen, maar wat nu als een mafkees als Trump in Europa huis zou houden? Wat nu als het Chinese systeem van goed burgerschap in Europa geïmplementeerd zou worden? Dan heeft de overheid opeens alle informatie die Facebook nu van je heeft...
Klopt ook, maar dat is onvermijdelijk...helaas.
Er zal nog wel eens een opstandje volgen, maar voor wie de film Wall-E nog niet gezien heeft zou ik dit van harte aanraden...