Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een nieuw gevaar. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Een nieuw gevaar.

Daar zit wat in; 'wie stelt, bewijst'.
Bewijs, ik krijg geen antwoord als ik bel naar de overheid. Er is niemand die je door kan verwijzen naar een afdeling die daar over gaat. Onderzoek door milieuorganisaties wordt pas gedaan als men geld krijgt van de overheid en de overheid geeft geen geld. Bij politie moet ik een bedrijf melden. Het gaat om het bedrijf Geo Engineering in Amerika. Ze kunnen geen buitenlands bedrijf aangeven en ik kan alleen invloed uitoefenen als ik een functie van betekenis heb. Iig is het heel typisch dat politie niet wil meewerken aan een mogelijk onderzoek naar een dreigend gevaar voor ons allen.
Berichten met vragen over chemtrails aan weermannen en weervrouwen worden verwijderd. Een kapitein van legerbasis Oirschot wilde er onderzoek naar doen, toen ik hem vroeg of hij me wilde mailen over zijn bevindingen werd het afgewend.


Ik heb vergelijk met jeugd en nu als volwassene. Als kind kan ik me niet anders herinneren dan dat vliegtuigstrepen gewoon NIET bleven 'hangen', als zijnde dat ze NU overduidelijk soms of heel vaak, uitwaaieren tot ze net lijken op sluierbewolking, vaak na een half uur. Al 20 jaar valt me idd. op dat er zoveel vliegtuigstrepen zijn. Ik dacht toen nog, goh het vliegverkeer neemt wel toe zeg. Toen ik informatie zag op internet en allerlei documentaires die mensen erover maken waaronder Michael Murphey, was het me duidelijk dat er serieus iets vreselijks aan de hand is.

'Why in the world are they spraying' 'What in the world are they spraying' met daarin mensen aan het woord die uit eigen ervaring vertellen over de gevolgen van het sprayen:
https://www.youtube.com/watch?v=TGsi7JaV6gs
https://www.youtube.com/watch?v=xFQ2_0QNiks

oa.
-een man in Californie die jarenlang van zonne-energie voldoende energie voor zijn huishouden had en toen ineens niet meer en zich afvroeg hoe dat nu kwam
-mensen op hawai die zeggen dat ze in het verleden bijna standaard iedere dag een bepaalde eilanden groep in de verte konden zien en steeds vaker niet en afhankelijk van hoe de wind staat er rechts of links van het eiland gesprayed wordt.
-de bast van bomen die loslaat, mensen die dat laten zien, door de minuscule deeltjes oa aluminium die de bomen langzaam opzuigen en langzaam doodgaan door oa. loslaten van de bast.
-haren van een kind in een natuurgebied opgegroeid met, toch, verhoogde aluminiumwaarden, hoe kan dat
- grondmonsters met hogere waarden metalen naast het huis dan onder het huis, er valt iig. na het bouwen van het huis kennelijk iets naar beneden.
-water monsters
- een man die zegt dat het minuscule bodemleven niet met een paar procent is afgenomen maar wel .. iets van in de 70% etc. etc.

dit kan wellicht ook door andere omstandigheden komen, oa door de ook grote vervuiling die de mens teweeg brengt,
voor mij was de eerste kennismaking met chemtrails iets van 4 jaar geleden na een filmpje hierover en hoe ze er dan uitzien. Op een ochtend zag ik ze en wist ik WAT 'ze' bedoelden en ik schrok me wezenloos. Mijn beeld over de wereld waarin we leven was nooit meer hetzelfde. De grootste wijdse wereld was ineens een balletje geworden die 'men' onder controle kon houden.. kennelijk zoals 'men' 'wenst'.
Inmiddels had ik alle informatie verzameld van WAAROM dan en was het me in één keer duidelijk en besefte in wat voor vreselijke wereld we leven, waarin er dus kennelijk een groep mensen menen dit te moeten doen en onder welke indoctrinatie we allen leven,


verder door persoonlijke ondervindingen in deze maatschappij. Als je meedoet met dit systeem is er niets aan de hand, lijkt het allemaal peace en vrede. Als je kritische vragen stelt, krijg je geen antwoorden of wordt het leven je zuur gemaakt. Waaronder Peter Vereecke, ex burgemeester uit België die het vaccinatiebeleid tot de rechtbank bracht. Op een gegeven moment is het je duidelijk dat we in een schijndemocratie leven en dat de machthebbers TECHNIEKEN op ons loslaten om hun doel met ons te verwezenlijken en kennis achterhouden, opdat zij altijd de overmacht over ons behouden.

Ik heb ook gemerkt dat afhankelijk, idd. van iemands persoonlijke ervaringen in deze maatschappij of je het wel of niet ziet of doorhebt of 'gelooft'. Dat is het typsiche eraan en ook zeer verdrietig en vervelend, dat er daardoor dus ook een tweepact ontstaat, dat wat de machthebbers ook willen,
het hele woord complottheorie, als zijnde een theorie is ook op die manier tot stand gekomen,

opdat mensen er over gaan debateren ed. of het wel of niet waar is en hebben zij hun zin, nl. waar twee er vechten, gaat de derde er met de buit van door.

Het maakt denk ik niet uit met welke bewijzen ik kom, het is volgens mij voor iedereen persoonlijk of het spreekwoordelijke kwarjte valt of niet valt. Voor mij is het iig helemaal duidelijk.
Denk je werkelijk dat 7 miljard mensen in het huidige consumptiepatroon gewenst zijn voor de elite?

Zij willen graag verder met leven en hebben de grondstoffen net zo hard nodig als wij en zij hebben de technieken over het aantal mensen op aarde.
Ik geloof dat ze ons op dit moment besprayen als ongedierte om hun doel met de mensheid te verwezenlijken, dat is niet rooskleurig. De chemtrails zijn daar onderdeel van. Zij hebben de middelen kunnen zich beschermen, wij niet.

'meer' kennis heb ik niet, ik heb in wezen altijd al gevoeld dat er 'iets' in deze maatschappij niet klopt, na de info op internet over illuminati is het mij iig helemaal duidelijk, maar voor een ander niet, die voelt of ervaart het niet zo of nog niet zo. Ik vind het wel naar dat mensen zich er dan aan gaan irriteren ed. Het is echt niet leuk om te beseffen wat er aan de hand is en wat ons mogelijk te wachten staat. Je moet leren om met die angst om te gaan, dat is echt geen pretje.

iig ben ik de lucht gaan observeren en heb oa. deze foto gemaakt.
https://myalbum.com/album/AfVZew4TCopg
fud0 schreef:Het maakt denk ik niet uit met welke bewijzen ik kom, het is volgens mij voor iedereen persoonlijk of het spreekwoordelijke kwarjte valt of niet valt. Voor mij is het iig helemaal duidelijk.
Het moet wel naar en pijnlijk voor je zijn om te zien dat het spreekwoordelijke kwartje bij de meesten nog niet is gevallen. Ook ik kan mij helaas/gelukkig niet veel bij jouw verhaal voorstellen ook al doe ik wel mijn best.

Wat mij hier helemaal duidelijk wordt is dat ieder mens behoefte heeft aan aandacht en liefde. Niets ten nadele van wie dan ook. Het maakt denk ik niet uit welk bewijs ik daarvoor lever....

Hans
kan weg
-- kan weg--
Wat zie je op de foto dan, wat is dat dan? Ik vraag me af of jullie ook de docu's hebben bekeken.
Ik ben echt bloedserieus. Waarom anders al tienduizenden handtekeningen ook om het op de agenda te krijgen van de tweede kamer.
Beste Fud0
Ik vind het moedig van je dat je dit hier allemaal durft neer te zetten, en ik vind het vervelend voor je dat je door je opvattingen zo angstig bent.
Ik heb niet de illusie dat ik je met argumenten kan overtuigen dat er niet zo iets is als de Illuminati die ons vanuit de schaduwen overheersen.
Wel wil ik je een paar dingen meegeven, en ik hoop dat je daar eerlijk en zonder vooringenomendheid over nadenkt.
Ten eerste dit. Eén van de belangrijkste concepten in de wetenschap en de ratio is de Falsificatie. Kort komt het er op neer dat als je een theorie of hypothese hebt je deze test door te kijken wat er moet gebeuren om je hypothese ongeldig te laten verklaren.
Dit kun je ook opvatten als wat voor bewijs moet jij krijgen om er zeker van te zijn dat er géén Illuminati e.d. zijn. Kun je geen bewijzen verzinnen dat er geen Illuminati zijn, dan is je claim niet rationeel.
Als we even persoonlijk kijken. Ik ben een atheïst. Om mij er van te overtuigen dat er wel goden zijn is de verschijning daarvan of een wonder duidelijk bewijs dat atheïsme voor mij niet rationeel is.

Ten tweede het volgende.
Je vraagt aan ons om filmpjes e.d. te kijken over chemtrails enzo. Prima, maar kijk jij ook open naar filmpjes die chemtrails en Illuminati proberen te ontkrachten?
Realiseer je dat je door google/facebook/youtube in een bubble gezet wordt en je alleen te maken krijgt met filmpjes, nieuwsberichten etc. die je in je eigen geloof ondersteunen?
Realiseer je ook dat je niet altijd je eigen brein kunt vertrouwen. Dingen zoals confirmation bias liggen altijd op de loer.

Ik wens je veel wijsheid, en ik hoop dat je rustiger en opener in het leven kunt staan. Het lijkt me erg eenzaam en frustrerend om angstig in het leven te staan.
Mocht je meer over wolken willen weten (ik heb sterk de indruk dat de wolk op jouw foto afkomstig is van een vliegtuig in een situatie met weinig wind):
- de internationale wolkenatlas: https://cloudatlas.wmo.int/clouds-genera.html
en
- de club van wolkenliefhebbers: https://cloudappreciationsociety.org/
Een ander punt: als reacties nu worden verwijderd, hadden ze beter in eerste instantie überhaupt niet geschreven kunnen worden. Jammer weer, maar hopelijk ook een les.
inderdaad, dit is kletspraat: dus alles mag wat mij betreft gezegd worden, totdat het ernstig beledigend is, maar tot nu toe vind ik de reacties erg aardig!
Ik vind het niet erg dat ze weg zijn - op mij kwam het enigszins denigrerend over. Maar dat had ook kunnen worden voorkomen. Anyway, let the kletspraat continue ;)
https://skepsis.nl/vliegtuigsporen/
http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Chemtrails
http://nederlands.skepdic.com/dict_chemtrails.htm

Ik ben nog nooit een goede onderbouwing gehoord voor het geloof in chemtrails zoals ze door de complotdenkers worden voorgesteld.

Renaat
fud0 schreef:Daar zit wat in; 'wie stelt, bewijst'.
Bewijs, ik krijg geen antwoord als ik bel naar de overheid. Er is niemand die je door kan verwijzen naar een afdeling die daar over gaat. Onderzoek door milieuorganisaties wordt pas gedaan als men geld krijgt van de overheid en de overheid geeft geen geld. Bij politie moet ik een bedrijf melden. Het gaat om het bedrijf Geo Engineering in Amerika. Ze kunnen geen buitenlands bedrijf aangeven en ik kan alleen invloed uitoefenen als ik een functie van betekenis heb. Iig is het heel typisch dat politie niet wil meewerken aan een mogelijk onderzoek naar een dreigend gevaar voor ons allen.
Berichten met vragen over chemtrails aan weermannen en weervrouwen worden verwijderd. Een kapitein van legerbasis Oirschot wilde er onderzoek naar doen, toen ik hem vroeg of hij me wilde mailen over zijn bevindingen werd het afgewend.
Dat is één van de problemen met complotdenkers, ze zien in alles een bevestiging van het complot. Het is een uitstekende immunisatiestrategie om de eigen visie te beschermen tegen tegenargumenten.

Er is ook een heel andere verklaring mogelijk voor jouw ervaring. Namelijk dat de overheid, politie, ... vinden dat ze wel wat beters te doen hebben dan hun beperkte tijd en middelen te steken in iets waar al lang van vaststaat dat er geen enkele onderbouwing voor is. Ik geef ze groot gelijk. Ik ben ook van mening dat de overheid geen onderzoek moet doen naar de Yeti, het probleem van krokodillen in de Amsterdamse rioleringen, ...

Op geen enkele manier is het gebrek aan reactie een bewijs voor het bestaan van chemtrails.

Je stelling dat milieu-organisatie pas onderzoek doen naar zaken als men er geld voor krijgt is ook op geen enkele manier onderbouwd en stemt volgens mij niet overeen met de werkelijkheid.
fud0 schreef: Ik heb vergelijk met jeugd en nu als volwassene. Als kind kan ik me niet anders herinneren dan dat vliegtuigstrepen gewoon NIET bleven 'hangen', als zijnde dat ze NU overduidelijk soms of heel vaak, uitwaaieren tot ze net lijken op sluierbewolking, vaak na een half uur. Al 20 jaar valt me idd. op dat er zoveel vliegtuigstrepen zijn. Ik dacht toen nog, goh het vliegverkeer neemt wel toe zeg. Toen ik informatie zag op internet en allerlei documentaires die mensen erover maken waaronder Michael Murphey, was het me duidelijk dat er serieus iets vreselijks aan de hand is.
Het vliegtuigverkeer is in de laatste 20 jaar gigantisch toegenomen. Bovendien vallen zaken veel meer op als je je op fixeert. Er is geen enkele rationele reden om geloof te hechten aan de beweringen van chemtrailgelovigen. Het is spijtig dat ze er in slagen om mensen onterecht angst aan te jagen.
fud0 schreef: -een man in Californie die jarenlang van zonne-energie voldoende energie voor zijn huishouden had en toen ineens niet meer en zich afvroeg hoe dat nu kwam
-mensen op hawai die zeggen dat ze in het verleden bijna standaard iedere dag een bepaalde eilanden groep in de verte konden zien en steeds vaker niet en afhankelijk van hoe de wind staat er rechts of links van het eiland gesprayed wordt.
-de bast van bomen die loslaat, mensen die dat laten zien, door de minuscule deeltjes oa aluminium die de bomen langzaam opzuigen en langzaam doodgaan door oa. loslaten van de bast.
-haren van een kind in een natuurgebied opgegroeid met, toch, verhoogde aluminiumwaarden, hoe kan dat
- grondmonsters met hogere waarden metalen naast het huis dan onder het huis, er valt iig. na het bouwen van het huis kennelijk iets naar beneden.
-water monsters
- een man die zegt dat het minuscule bodemleven niet met een paar procent is afgenomen maar wel .. iets van in de 70% etc. etc.

dit kan wellicht ook door andere omstandigheden komen, oa door de ook grote vervuiling die de mens teweeg brengt,
Ik ken natuurlijk niet elke concreet voorbeeld, maar ik ken geen enkel goed onderbouwd voorbeeld waarin mogelijke andere verklaringen niet logischer waren dan de 'chemtrailverklaring'.
fud0 schreef: voor mij was de eerste kennismaking met chemtrails iets van 4 jaar geleden na een filmpje hierover en hoe ze er dan uitzien. Op een ochtend zag ik ze en wist ik WAT 'ze' bedoelden en ik schrok me wezenloos.
Wat je zag waren contrails, niet meer of niet minder.
fud0 schreef: Waaronder Peter Vereecke, ex burgemeester uit België die het vaccinatiebeleid tot de rechtbank bracht.
Gevaarlijke idioten als Peter Vereecke die tegen vaccinatie pleiten kunnen best zoveel mogelijk genegeerd worden. Maar zoals ik eerder schreef, als zo'n mensen genegeerd worden of geen gelijk krijgen vormt dat voor hen een bevestiging van het 'grote complot'.
fud0 schreef: Het maakt denk ik niet uit met welke bewijzen ik kom, het is volgens mij voor iedereen persoonlijk of het spreekwoordelijke kwarjte valt of niet valt. Voor mij is het iig helemaal duidelijk.
Het is net het omgekeerde. De complotdenkers staan niet open voor enig tegenargument.
fud0 schreef: iig ben ik de lucht gaan observeren en heb oa. deze foto gemaakt.
https://myalbum.com/album/AfVZew4TCopg
Ik raad je een cursus meteorologie aan.

Renaat
Beste mensen,

Probeer de discussie zuiver te houden, dus geen persoonlijke aanvallen en niet op de man/vrouw spelen.
Het is een prikkelend onderwerp, dus denk even na voor je wil reageren en ga niet na die tijd alle reacties weer weghalen.

Zodra het onderwerp escaleert ga ik het sluiten.
Leons opmerkingen en 'alternatieve' feiten over getijden en windturbines vond ik leuk en illustratief voor de manier waarop best veel mensen denken. Jammer dat hij ze gewist heeft. Dit topic heeft drie en vier jaar terug al op dit forum rondgespookt (zie hier). Hoewel nepnieuws nu weer helemaal in is, mag dit draadje wat mij betreft net zo afgehandeld worden als drie jaar geleden. Met fietsen heeft het immers nog steeds weinig te maken. Dan weet ik nog wel een - voor dit forum - relevanter 'nieuw gevaar': een groots marxistisch plan, gesteund door veganisten en fietsers, om rassen en culturen in Polen te gaan mengen (zie hier) :?
Past dit ook bij deze draad?
US Navy: Penis in sky drawn by jet trail was 'unacceptable'
:lol:
http://www.bbc.com/news/42032629
Grum schreef:Past dit ook bij deze draad?
US Navy: Penis in sky drawn by jet trail was 'unacceptable'
:lol:
http://www.bbc.com/news/42032629
Dat vind ik wel. Hier lijkt mij zeker sprake van een vooropgezet plan. Ik kan me voorstellen dat notoire complotdenkers nu ook zullen verwachten dat dit zeer plaatselijk tot zure regenbuien zal leiden, maar zelf denk ik dat zolang je er maar weinig aandacht aan geeft, deze met de jaren vanzelf minder erg zullen worden. :wink:

Hans
fud0 schreef:Als iets te pijnlijk is of te vreselijk om waar te (kunnen)zijn (binnen de bestaande perceptie van gedachtengoed) en daarom alleen al iets om niet verder te onderzoeken , gaan mensen dit soort dingen zeggen, helaas, terwijl deze mensen bloedserieus zijn en bezorgd om ons aller leven en het niet verdienen om dit soort reacties te krijgen. :(
Je eerste zin zou een uitstekende verklaring zijn voor ontkenners van klimaatverandering. Echter, het merendeel van de wetenschappers (98%) denkt dat klimaatverandering wel degelijk "echt" is en dat de mensheid dit behoorlijk versterkt.

Zoals anderen al aangeven is degene die een stelling doet ook degene die voor bewijs moet zorgen. Het is niet heel vreemd dat onderzoekers geen zin hebben om tijd te besteden aan iemand die een complottheorie wil laten onderzoeken. Zeker als het risico erg groot is dat, wanneer de uitkomst niet voldoet aan de verwachtingen van de complotdenker, deze aan de kant word gezet en genegeerd als niet goed onderzoek.

En dan nog even in het bijzonder de mening van ongetwijfeld slimme mensen met geen enkele kennis op het vakgebied als feit aandragen.
Een burgermeester of advocaat heeft geen enkele autoriteit of kennis, behalve wat diegene toevallig er over leest, om meteorologische verschijnselen te verklaren. En daarmee dus ook chemtrails.

Dat is ook waarom Silicon Valley genieen geen dieettips zouden mogen geven (biohacking) en waarom ik enigszins sceptisch ben over astrofysici die roepen dat kunstmatige intelligentie de wereld gaat vernietigen.

Kortom, als je onzin spuwt wees dan ook niet verbaasd dat mensen vragen of jij jouw mond kun houden.
Ik ben niet de enige die hier mee bezig is. https://www.youtube.com/watch?time_cont ... PnWaBsMYnY
Het woord complottheorie is geïndoctrineert als zijnde dat het een mogelijk iets is wat waar of niet waar zou kunnen zijn.
Hoe vernuftig 'bedacht'.

overzicht van alle H.A.A.R.P. stations https://www.google.nl/search?q=haarp+st ... 33&bih=653
Fascinerend.
kuifmakaak-small.jpg
Foto: public domain. (Dit leek me een mooi topic om het uploaden van afbeeldingen te testen.)
kuifmakaak-small.jpg (41.79 KiB) 4044 keer bekeken
Gaele, je moet opletten met ironische opmerkingen. Dat wordt niet door iedereen gewaardeerd, ons forum heeft toch al een slechte naam :D.
(ps mooi dat foto's plaatsen nu zonder U-bocht kan.)