Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Floris Dierdorp Vermist - Forum Wereldfietser

Floris Dierdorp Vermist

Floris Dierdorp wordt vermist! Zoals velen misschien weten is Floris een doorgewinterde fietser. Wij (familie en vrienden) maken ons grote zorgen. Hij zou op 7 mei van een vakantie Turkije terugkeren, maar dat is niet gebeurd. Het spoor houdt op in Sarajevo. Daar heeft hij op 22 maart voor het laatst een klein bedrag gepint.

- Wie kan ons helpen met het volgende:
- Wie heeft er na 21 maart 2012 nog iets van hem vernomen (wellicht ansicht ontvangen)?
- Wie heeft er informatie over de route die hij gepland had te fietsen?
- Wie gaat er binnenkort naar Bosnië en/of Turkije en wil naar hem uitkijken?

Foto en oproep op http://www.vermistepersonen.info/vermis ... 181995.asp

Informatie is welkom op janencorrydierdorp [at] gmail punt com .

Alvast heel hartelijk dank!
Laatst info: Floris ging op 23 maart jl. over de grens bij Uvac, dat is Servië. Hij kampeert vaak in het wild. Helaas blijkt dat ivm beren erg gevaarlijk. Willen degene die binnenkort in deze buurt fietsen naar hem (of tentje langs de weg) uitkijken? Hartelijk dank, Heleen (zie verder het forum onder 'europa').
In 't politiebericht zie ik "normaal postuur" staan. Nou, 205 cm lang is nogal opvallend, zeker in zuidelijke landen. Hopelijk komen mede hierdoor zijn sporen gauw boven water.
En nog altijd is er geen bericht van Floris. Het laat mij niet los.
Mee eens Bert. Heb hetzelfde gevoel.
Beste leden,

De laatste informatie welke bij mij bekend is:
* Floris' fiets en andere uitrusting is gevonden in een bergachtig gebied, waar ook beren en ander wild voorkomt.
* Het pad welke hij hoogstwaarschijnlijk gevolgd heeft was smal en met een steile helling naar beneden.
* In maart ligt er i.h.a. nog sneeuw in dat gebied.
* De hypothese is dat hij uitgegleden is en geen hulp heeft kunnen vinden. En waren geen aanwijzingen voor geweld.
* Wat met Floris zelf nadien is gebeurd is onbekend. Wel is bekend dat er groot wild aanwezig is in het gebied, zoals beren.
* Een WF-lid die Floris persoonlijker kende heeft samen met een familielid de meest waarschijnlijke route gevolgd teneinde meer duidelijkheid te verkrijgen (duidelijkheid welke hierboven vernoemd is).

Er is weinig tot geen hoop meer om Floris terug te vinden. Dat vindt het bestuur uiteraard triest om te vernemen en we wensen de familie en bekenden van Floris alle sterkte toe. We danken Floris voor het delen van de passie voor het fietsreizen, welke hij met name in de beginjaren van de vereniging heeft gedeeld.

Robertjan Kuijten
Voorzitter
Erg triest dit.

Sterkte toegewenst aan familie en vrienden.

Groeten Boy
Hoe kan vereniging De Wereldfietser waardig afscheid nemen van het lid Floris Dierdorp?
Binnenkort meer info Bert. Frontpage en tijdschrift.
Robertjan, fijn dat je dit laat weten. Floris was/is erg bijzonder. Ik mocht hem erg graag.
Er is jaren geleden in ons tijdschrift een artikel verschenen over de fiets van Floris. Die fiets heeft hij zelf gebouwd. Een frame van normale afmetingen, maar dat toch gevouwen kon worden.
In het tijdschrift De Wereldfietser, herfstnummer 2012, die vandaag in m'n brievenbus kwam, is er een artikel over Floris gewijd met afscheidsgelegenheid.
Triest, ik ken hem niet perssonlijk, misschien kwam ik hem in Retie (20 maart 2010) onbewust tegen of zo, maar wat een verschrikkelijke einde, woorden schieten tekort.