Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Rome mei/juni 2020 - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Rome mei/juni 2020

Beste wereldfietsers,

Ik heb al langere tijd het idee om Reitsma's Route naar Rome te gaan fietsen.
Aangezien je daar toch een week of 4/maand voor uit moet trekken is het er nog niet van gekomen.
Echter ben ik (naar alle waarschijnlijkheid) volgend jaar wel in de mogelijkheid.
Overleg met mijn baas moet nog, maar ik zou willen gaan in mei/juni 2020.

Aangezien fietsmaatjes in mijn omgeving deze tijd vooralsnog niet kunnen/willen vrijmaken ben ik op zoek naar iemand die het leuk zou vinden om deze uitdaging met mij aan te gaan!

Ik zoek: Het liefst iemand (M/V) van ongeveer mijn eigen leeftijd. Zeg tussen de 21 en 35.
Het liefst een gezellige, enthousiaste prater. Dat ben ik namelijk (meestal) ook. Anders wordt het ook zo'n eenrichtingsverkeer ;-) Ik kan echter ook prima stil zijn, maar houd er van om allerlei zaken te bespreken. Ik heb een brede interesse en ben altijd in voor een goed gesprek. Een leuke klik is hierbij uiteraard het belangrijkst om het samen een maand uit te houden!

Vooralsnog is mijn plan om voornamelijk te gaan kamperen. Dus alles mee op de fiets, zelfredzaam en gaan!
Ik woon in Nijmegen en wil dat ook als startlocatie gebruiken (Nijmegen-Rome).
Terugweg dient nog gepland te worden, vliegtuig kan en dan de fiets mee met Soetens bijvoorbeeld.
Fietsafstand tussen de 70-100 per dag schat ik zo in. Geen haast, zeker genieten van de tocht en wat we tegenkomen, maar wel een beetje doorfietsen.

Over mij: 26 jarige fietser, relatief weinig ervaring met lange fietsvakanties, maar wel enthousiast en altijd goed voorbereid. Ik ben een natuurliefhebber en kampeerder, en combineer dit graag door alles op m'n fiets te laden en te gaan.

Wie zou dit avontuur met mij aandurven?
Let me know!

Groet,
Max
Hallo Max93,

dit jaar heb ik al een deel van de route naar Rome gefietst en het lijkt me ontzettend leuk om samen met iemand verder te fietsen. Kamperen is prima, 70-100 km is haalbaar en kletsen onderweg komt wel goed :wink:
Alleen ben ik met 49 jaar duidelijk ouder dan de reisgenoot die je voor ogen hebt (ik zou je moeder kunnen zijn :shock: ). Ook zit ik door het schema van mijn kinderen vast aan de laatste drie weken van de zomervakantie (regio noord, dus eind juli - half augustus). Het liefst zou ik dus in de zomervakantie 2020 verder willen fietsen richting Rome.

In twee etappes - paasweekeind en een week in de afgelopen zomervakantie - heb ik van Nederland naar Augsburg in Duitsland gefietst met het routeboekje van Reitsma. Het was een mooie route lang de Rijn en de Neckar, oversteken over een middengebergte en vlak voor de alpen geëindigd. Op de vlakke stukken langs de rivieren heb ik 90 -100 km gefietst. Tijdens de rit door het middengebergte was het tropisch warm met temperaturen tot 35 graden waardoor ik 60 km op een dag wel voldoende vond. Het geweldige aan de route is, dat hij (tot nu toe in elk geval) via fietspaden en kleine landweggetjes gaat, een enkele keer langs een grote weg. Zo kom je langs prachtige riviertjes en natuur.

Mocht je het verschil in leeftijd en reistijd niet erg vinden dan zouden we een keer kennis kunnen maken.

Groet,
Ulli