Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenote gezocht voor fietstocht naar Noordkaap zomer 2011 - Forum Wereldfietser

Reisgenote gezocht voor fietstocht naar Noordkaap zomer 2011

Hallo,

In de zomer van 2011 zou ik (33) graag vanuit Nederland naar de Noordkaap willen fietsen. Samen is echter gezelliger dan alleen. Helaas heb ik nog niemand gevonden die, net zo knettergek is als ik, met mij mee wil gaan (zelfs mijn eigen man en vrienden niet!). Daarom ben ik naarstig op zoek naar een reisgenote die samen met mij deze fantastische reis wil afleggen. Het zal voor mij de eerste lange fietstocht gaan worden. Ik wil hier ongeveer een maand voor uittrekken. De route die ik wil afleggen is via Zweden (vergelijkbaar met de route van http://members.home.nl/marcovdvelden/index.htm). Ik ben erg benieuwd of er jonge, enthousiaste en energieke vrouwen hiervoor te porren zijn.

Gr.
Jasmijn
Laat je niet tegenhouden omdat je niemand vindt die mee wil!!
Ik ben ook alleen naar de noordkaap gefietst, als 1ste grotere reis. In het begin denk ik telkens: what the f* heb je nu weer in je hoofd gehaald, maar achteraf ben je er o zo blij over...

groetjes,
Liesbeth
Hej Jasmijn,
ik woon in Zweden en zou graag een keer terug willen fietsen naar Nl!
Hoop mijn dochter zo gek te krijgen dat ze meegaat maar ben bang dat ik gekker ben dan zij... dus mocht je niemand kunnen vinden zouden we misschien een deel van de terugreis samen kunnen fietsen?
Wil ook omhoog het noorden in, wil momenteel eigenlijk overal wel heen! En of ik nou wel of niet meega: wil je hierbij uitnodigen om bij ons langs te komen, door je oproep zijn de fietskriebels weer tevoorschijn gekomen, de avontuurlijke vlinders fladderen nu al door m'n hoofd en alle stoere fietsers zijn welkom!
Wij wonen in provincie Dalarna en op je aangegeven route, dag 9 zie je links Ludvika liggen, dan nog ff 60km doortrappen (heuvel op en heuvel af).
Zweden is een prachtland, veel water en bomen, eindeloze wegen en enorme afstanden, vriendelijke mensen en veilig voor vrouwen. Dus laat je niet weerhouden door slappe praat, span je fietsspieren, tanden opelkaar, lachen (moeilijk met je tanden opelkaar) en zet door!
groetjes,
Yopie
ik speel momenteel met het idee om in de zomer 2011 naar de noordkaap te fietsen (via noorwegen of zweden weet ik nog niet); ik zou wel maar in Goteborg ofzo vertrekken, het deel door Denemarken (Jutlandroute) zou ik in een verlengd weekend in mei ofzo willen doen.

ik ben deze zomer vanuit België naar Venetië geweest maar dat was met de koersfiets zonder bagage; de rit naar de noordkaap zou dus de eerste met bagage zijn (ben nu al op zoek naar fiets/tassen/tent enz)

Gunter
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk ook naar de Noordkaap omgeving (Gamvik) toe, via Noorwegen. Van half juni tot eind juli. Als ik je onderweg zie, fiets ik graag een paar dagen met je mee. :wink:
Ik vind een maand voor een fietstocht vanuit Nederland naar de Noordkaap zacht uitgedrukt behoorlijk ambitieus, eerlijk gezegd... en helemaal als het je eerste grote fietstocht gaat worden. Naar Kopenhagen is al 900 kilometer of zoiets, en dan moet je heel Zweden nog door. Daarnaast blijf ik Noorwegen promoten als HET land om doorheen te fietsen naar de Noordkaap. Niets tegen Zweden hoor (heb er dit jaar nog een rondje van 1500 km gefietst), maar Noorwegen is toch stukken indrukwekkender.
Helaas ben ik dus niet de gezochte reisgenote, maar ik wilde je wel even waarschuwen voor overbelasting: een eerste grote fietstocht moet een onvergetelijke ervaring worden, iets dat je graag nog eens wilt doen, niet een race tegen de klok waarvan het fietsen je misschien wel gaat tegenstaan. Maar toch: succes!
Lijkt me een mooie tocht naar de Noordkaap (via Noorwegen ;-).
Maar, in een maand? Ik klik even op je link van je voorbeeldroute en zie dagafstanden van minstens 120 km per dag als het al niet 150 km per dag is. Ik weet dat het lang licht blijft, maar toch...
Is dat je plan om die afstanden te fietsen? Lijkt me goed om dat te vermelden in een oproep voor een mogelijke reisgenote.
Ha Jasmjn
Intussen al iemand gevonden om mee te fietsen? Of heb je de route aangepast na de reacties? Misschien ka ik een stukje met je mee fietsen. Wanneer wil je precies weg?
Noortje666
Hoi,

Ik heb het plan om in de zomer ongeveer een maand te gaan fietsen vanaf Oslo naar de Lofoten. Dus wie weet, kom ik een van jullie tegen. Ik heb ooit vanaf Amsterdam via Duitsland en Finland naar Gamvik (het noordelijkste puntje van het vasteland dus misschien wel de echte Noordkaap), Was precies 3000 km en 300 meter in 6 weken. Als je meer wilt weten, kom dan naar de Fiets en Wandelbeurs. Ik sta er op zondagmiddag in de reizigers informeren reizigers stand van Noorwegen.

Rutger
Anneke schreef:Lijkt me een mooie tocht naar de Noordkaap (via Noorwegen ;-).
Maar, in een maand? Ik klik even op je link van je voorbeeldroute en zie dagafstanden van minstens 120 km per dag als het al niet 150 km per dag is. Ik weet dat het lang licht blijft, maar toch...
Via Noorwegen: Ligfiets van onder de 12 kg, aerodynamische tassen, lichtgewicht kampeeruitrusting, acht maanden zwaar trainen en alles tot in de puntjes voorbereiden, dan kan het. Als je er aanleg voor hebt en minstens 20 MJ per dag kunt eten.

De route via Zweden is heel veel gemakkelijker. Dan kan het ook met gewone spullen en met minder training. Het verschil is echt groot.

Grtjs, Waltertje