Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NO-Polen - Tallinn of terug juli/aug - Forum Wereldfietser

NO-Polen - Tallinn of terug juli/aug

Van 19 t/m 29 juli wil ik van Noordoost-Polen (Suwalki of Braniewo/Frombork) door de Baltische staten naar Tallinn fietsen.
Evt. via Kaliningrad, maar dat laatste moet ik nog uitzoeken, heeft iemand tips of ervaringen?

Vanaf 6 augustus wil ik terug van Tallinn door Estland, Letland, Litouwen naar Polen, en dan zo mogelijk deels per trein, verder door Oost-Europa.
In de tussentijd ben ik in Finland.

Idee: kamperen bij SVR, boer, wild, zo nu en dan B&B.
Wie lijkt één van de 2 ook wel wat?
Hallo

Ik heb vorig jaar in aug. in deze regio in Polen rondgereisd met het plaatselijke openbaar vervoer).
Vergeet vooral je anti-mug niet wat ze kunnen (vooral 's avonds) gemeen bijten.

Veel plezier!
Dag Derk VII,

ik ben wel geinteresseerd om in de Baltische Staten en NO Polen te fietsen deze zomer. Kaliningrad en omgeving lijkt me ook zeker interessant maar ik weinig zin om een visum te regelen.
Begrijp ik je goed dat je begint met fietsen in NO - Polen en niet in Nederland?

Wat is je grootste drijfveer? De afstand zo snel mogelijk afleggen of zoveel mogelijk zien onderweg? In NO Polen denk ik aan meren en ook aan interessante WOII plekken zoals Hitlers bunker in Gierloz, in de Baltische staten aan alle hoofdsteden, de kruizenberg bij Siauliai en eventueel de Koerse Schoorwal en de Baltische kust.

Op zich komt de datum die je noemt perfect uit en toevallig dat ik half augustus in Roemenie (Retezat NP) wil zijn zonder fiets, eventueel ook per trein. Dus ik heb ook het idee om eerst wat te fietsen en daarna nog verder te reizen zonder fiets.
Jij wilt dus 2x de Baltische staten doorkruizen, ik ben benieuwd naar de route die je voor ogen hebt? Is dat de korst mogelijke route, de meest interessante route, en twee totaal verschillende routes ofniet?

Verder ben ik wel benieuwd naar hoe oud je bent, hoeveel km je per dag denkt te fietsen?

Ik ben een man van 22 jaar, HBO student, fietservaring in Benelux, UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slowakije, Slovenie, Bosnie-Herc, Kosovo, Montenegro, Albanie, Macedonie en Griekenland
Verder reiservaring in oa de rest van Oost-Europa
Ik heb afgelopen zomer treinritten gemaakt van Sofia-Belgrado-Boekarest-Chisinau-Kyiv-Minsk-Grodna-Krakau dus als je nog tips wilt mbt reizen per trein in oost Europa dan hoor ik het wel!

Groeten,

Jos