Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee naar de Mont Blanc en beklim de top - Forum Wereldfietser

Fiets mee naar de Mont Blanc en beklim de top

Beste buitensporters

In Augustus (2004) ben ik van plan om vanuit Nederland naar Chamonix te fietsen, om daar vervolgens onder begeleiding van een gids de Mont Blanc te beklimmen.
O, voor ik het vergeet ik heet Bart ben 22 jr en woon in Zeeland.
Ik ben op zoek naar fanatieke buitensporters die samen met mij deze uitdaging aandurven.
Het wordt een zware tocht, maar zeker ook een bijzondere ervaring.

Lijkt het je leuk om mee te gaan, of weet je een nog grotere uitdaging, stuur dan even een mailtje naar sparreboombart@hotmail.com

Groeten Bart
Hai Bart, wat een superleuk idee zeg, ikzelf heb dit een paar jaar gelee ook eens bedacht. Ik ben sterk geinteresseerd en stuur je wel een mailtje, groetjes Lars

Zware tocht?

Jullie kunnen natuurlijk ook gewoon naar boven fietsen. Je zet je fiets in Chamonix in de lift naar de Aiguille du Midi en fietst vervolgens gewoon naar de top. Dat kan (in september).

Af en toe zul je even moeten bellen wanneer je een groepje wandelaars passeert en misschien moet je ook hier en daar je fiets een stukje op je nek door de sneeuw dragen, maar het kan echt.
Vele tientallen gingen je voor.
In 1983 (meen ik) sponsorde Batavus twee 'mountainbikes' voor het project 'Fietsen op het dak van Europa'.

O ja...

En dan is het natuurlijk helemaal gaaf om, wanneer je dan weer terug in Aiguille du Midi bent, niet weer die lift in te stappen maar met je fiets onder een parapente naar beneden te vliegen naar de landingsstrip op het voetbalveldje van de plaatselijke Club de Football de Chamonix.

daar vergeet ik nog te waarschuwen: op het terrein van de CFC kan je, om begrijpelijke redenen, beter niet op zondagmiddag landen (in september).
Aan de dalzijde van het dorp (komende vanaf de Aiguille du Midi) is er, even ten westen van de kerk (er is maar één kerk in Chamonix) nóg een terrein waar je kunt landen.
Daar betaal je wel een fee (was in 1998 FFr 17,00).

Ik hoor wel hoe het afgelopen is.
Veel plezier!

Dick
Lees ik dat goed : naar boven fietsen ???
Maak je een grapje Dick of is het serieus ? KLinkt wel gaaf moet ik zeggen, wat denk jij Bart ?

Ja, naar boven fietsen (mensen die mij kennen zullen beamen dat ik zelden grapjes maak).
Dat stuk van Aiguille du Midi naar de top is in september uitstekend te bewandelen. Stel je daar niet te veel van voor. Van half augustus tot half september vertrekken er iedere dag vele tientallen wandelaars van het plateau bij de lift. Dat kan iedereen.

Met een beetje mountainbike kun je het ook fietsen. Echt. Vele tientallen gingen je voor. Ergens in mijn boekenkast moet ik een boekje hebben met daarin het verhaal "Fietsen op het dak van Europa". Twee jongens rijden op, door Batavus gesponsorde 'mountainbikes' naar de top... begin tachtiger jaren.

begin maar te trainen

En dat vliegen, met je fiets onder een scherm, lijkt je dat niets?
Of denk je dat je hoed afwaait?

Dick

Ontzettend mooie discussie maar.....
Het dak van Europa is niet het Alpenmassief met als schoorsteen de Mont-Blanc.
Het daadwerkelijke dak heet Caucasus met als hoogste top de Elbroes.
Aangezien de Caucasus in een crisis gebied ligt in een oostelijke uithoek van ons mooie continent zou ik het maar bij de Mont-Blanc houden.
Reizen in het gebied rond de Elbroes wordt afgeraden door buitenlandse zaken.

Groeten, John.

Kaukasus en Elbrus om precies te zijn!! en 5642 meter hoog.

d'r stond ooit een heel goed artikel over de Elbrus in de Op Pad