Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transalp - Forum Wereldfietser

Transalp

Hallo,
Wie heeft er ervaring met de mountainbike tocht, Transalp van Duitsland naar Italië.
En wie ziet het dan ook nog zitten om zo'n tocht te gaan voorbereiden en dan te gaan fietsen. Ben opzoek naar iemand die dit wil.
Ik heb zelf niet veel mountainbike ervaring maar wel op de racefiets, dus moet lukken!! Het moutainbike-virus heeft mij ook te pakken.

Interesse? Mail dan ff! (xam72@hotmail.com)

moet je naar moutainbike.nl gaan ;)

aart schreef:moet je naar moutainbike.nl gaan ;)
Wat een onzin! Alsof Wereldfietsers niet van mountainbiken houden. Ik wel in ieder geval!

Ik heb in 2002 samen met mijn vriendin in de Italiaanse Dolomieten gereden (tweede boek van de uitgever van het prachtige Transalp boek). Geweldige tocht, misschien wel een van de mooiste die ik ooit gereden heb. Ik heb zelfs in de Himalaya of de Andes zelden zo het gevoel midden in de bergen te rijden als daar.

De Transalp lijkt me ook geweldig, maar als je dat op de "gebruikelijke" Wereldfietsermanier wilt doen (bepakking voor en achter ipv alleen een rugzakje), dan zul je je heel goed moeten orienteren op de route. Als het boek namelijk zegt dat een deel van de route onbefietsbaar is, dan houd dat zonder meer in dat je moet lopen. Zelfs delen die wel als befietsbaar staan aangegeven, bleken in Italie 30% steil en dus niet echt realistisch als het meer dan 100 meter is.

Dus kijk goed naar het gedetailleerde hoogteprofiel in het boek en beslis dan welke route je wilt rijden. Minimale bagage is natuurlijk een aanrader en zal je tocht zeker vergemakkelijken. Maar ik ben er van overtuigd dat onverharde doorsteken van de grote gebergtes in Europa (Sierra Nevada afgelopen oktober was ook waanzinnig) een van de leukste dingen is die je in Europa op de fiets kunt doen!

GAAN!

Groeten,
Dennis

Transalp is zwaar maar ontzettend gaaf!!!!!!
Door de bergen over asfalt is geen vergelijk met de paden die je met het transalp systeem berijd.
Iedere transalp fietser uit Duitsland, Oostenrijk of Italië neemt niet meer mee dan een rugzak van vijf kilo.
Dus als je eigenwijs bent en 45 kilo aan je fiets hangt heb je een echt probleem.
Dus: brander thuis, extra kleding thuis, alleen tent en slaapzak mee.
Zelf heb ik afgelopen zomer een stukje van een transalp traject gereden, met kampeeruitrusting, ongeveer 10kg, en dan moet je al snel van je fiets om te lopen.
Zoals Dennis schreef zijn de hellingen steil, echt steil. Maar de panorama's zijn zo mooi en je fietst ( of duwt je fiets) er zelf doorheen.

Eigenlijk moet je het gewoon doen! Maar neem zo min mogelijk mee.

Groeten, John.