Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Georgië e.o. - Forum Wereldfietser

Georgië e.o.

Al een paar jaar staan de Kaukasuslanden, en dan met name Georgië, hoog op mijn verlanglijst. En door het promotiefilmpje van Blanche ben ik helemaal enthousiast geraakt.

Normaal doe ik tijdens zo'n fietsvakantie afstanden van 100 à 130 km van camping naar camping, soms wildkamperen of b&b. Maar uit de reisbeschrijvingen maak ik al op dat asfalt en campings in Georgie niet zo vanzelfsprekend zijn, dat die dagafstanden niet haalbaar zijn en dat de bevolking zo gastvrij is dat je soms de kans niet krijgt om in een tent te overnachten. Lijkt me wel zo leuk.
Ik ben niet gebonden aan een periode, maar in de meeste reisgidsen wordt de lente of de herfst geadviseerd. Meestal lukt het me om voor een fietsvakantie 4 weken vrij te nemen.

Dit jaar moest het er maar eens van komen. Maar dan liever niet alleen.
Zijn er andere mensen te porren voor een fietstocht door Georgie?
Zondag ben ik bij de nieuwjaarsborrel.

Erik (m, 37)
Hoi Erik,

Ik zie je zondag, ik kom iets later omdat ik eerst nog ga trainen. Ik neem de kaart van de Kaukasus mee.

Groet,
Henk

kunst en fietswerk
Hey hey,

ik ben ook aan het denken om die richting uit te gaan... hoe concreet zijn jouw plannen al? En wanneer zou je precies gaan?
Groet,

steven
(36, Gent - België)
Ik heb m'n vlucht al geboekt, ik vlieg 17 aug. op Turkije. Ik heb 2 maanden de tijd voor mijn fietstocht door Oost Turkije, Georgie en Armenie.
Gaat een mooie tocht worden!! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Leuk Henk, mooie regio!
Wij weten het echt nog niet. Maar Armenië is een van de kanshebbers.
@ Blanche.

Ja, super mooi daar, ik heb nu de meeste filmpjes al een paar keer gezien denk ik.
Mijn te fietsen route is zo goed als klaar, mocht ik in tijdnood komen [en dat heb je al gauw] dan gooi ik m'n fiets wel een stukje op een pickup oid.

Ik heb er zin in, Armenie... lijkt me ook geweldig. Weer een nieuwe ervaring.
Mijn vlucht kost euro 310 vv. Is goed te doen vind ik. Ik vlieg rechtstreeks vanaf Dusseldorf op Elazig. Dat doe ik omdat ik vreselijk bang ben met overstappen, heb al diverse keren mijn bagage of fiets niet optijd gekregen bij aankomst. :cry:
Heel erg irritant, ooit liep ik met mijn fiets Phnom Penh binnen, met lege banden omdat mijn tassen met daarin de fietspomp niet waren aangekomen.

Ik zit er sterk aan te denken het paasweekend mee te fietsen [mijn eerste tocht met de WF :oops: ] misschien zien we elkaar daar?

Henk

kunst en fietswerk
Met wie vlieg je?
Met Pasen kunnen we er meestal niet bij zijn, helaas. Moet je nog een keer meegaan :>
Ook wij denken die kant uit te fietsen.
We zouden starten in Istanbul, waar we drie jaar geleden eindigden, en dan via Cappadocië naar Van fietsen, vandaar naar Erzurum en dan naar Georgië.
We zouden graag eindigen in Baku, bij de Kaspische Zee.
We voorzien hiervoor 7 weken en moeten nog eens goed bekijken of dit wel haalbaar is. Er moet nog tijd zijn om te genieten natuurlijk.

Suggesties?
Sabien
=sabien schreef:Istanbul- Baku We voorzien hiervoor 7 weken en moeten nog eens goed bekijken of dit wel haalbaar is. Er moet nog tijd zijn om te genieten natuurlijk.

Suggesties?
Sabien
Pfff denk dat je wel een heel strakke planning hebt. :shock: Ik weet niet wat genieten voor jou inhoudt - dagelijks ruim 150 km maken of de tijd nemen voor de dingen/plaatsen en mensen onderweg (er is zoveel te zien in die drie landen) ....
Wij zijn in twee zomers van elk 5 weken van Istanbul naar de Georgische grens gefietst en in Georgie zijn we ook 5 weken geweest en nog hebben we niet alles gezien. Voor impressies, zie onze video's via de link hieronder. In het oosten van Turkije o.a Van waren we ook al. Teveel mooie dingen te zien om snel door te fietsen en hou rekening met de hitte.
=sabien schreef:
Istanbul- Baku We voorzien hiervoor 7 weken en moeten nog eens goed bekijken of dit wel haalbaar is. Er moet nog tijd zijn om te genieten natuurlijk.

Suggesties? @ Blanche Met wie vlieg je?

Sabien
Lijkt mij ook een erg strakke planning, dan heb ik veel meer ruimte in mijn 8 weken :wink:

Ik vlieg met Sunexpress. goedkoper kon ik niet vinden.

Henk

kunst en fietswerk
Het wordt nog druk bij de kaukasus.
hetsteven schreef:ik ben ook aan het denken om die richting uit te gaan... hoe concreet zijn jouw plannen al? En wanneer zou je precies gaan?
Mijn plannen zijn nog steeds niet meer dan een stevig voornemen. Ik ben gelukkig ook niet gebonden aan schoolvakanties en dienstroosters. Dus mijn planning is nog flexibel tot ik tickets heb geboekt.

Hoogzomer op 40 noorderbreedte lijkt me geen goed idee. Dan smelt ik. Lente en herfst hebben mijn voorkeur.
September/oktober lijkt me een mooie tijd, want iets koeler weer, genoeg tijd voor planning en voorpret, en de grootste kans op reisgenoten, denk ik.
=sabien schreef:We voorzien hiervoor 7 weken en moeten nog eens goed bekijken of dit wel haalbaar is. Er moet nog tijd zijn om te genieten natuurlijk.
Bij het zoeken naar reisverslagen, kwam ik deze crazy guy on a bike tegen, die met ruim 100 km per dag door Turkije, georgië en Azerbeidzjan geraced is. Haalbaar is het, maar of dat leuk is?
Hey Elstar,

Leuk om te lezen dat er ook anderen in de Kaukasus geïnteresseerd zijn. Jouw oproep intrigeerde omdat ik dezelfde verwachting heb van die regio (gastvrije mensen, niet altijd (goed) asfalt). Mijn reguliere dagafstanden tijdens fietsvakanties zijn minimaal 100, doorgaans 110 à 140km, afhankelijk van terrein en voornamelijk weersomstandigheden.

M'n oorspronkelijke idee was om eind augustus naar Tiblisi af te reizen, om daarna in 3 weken tijd een ronde te maken via Stepanakert (Nagorno Karabach) en Gyumri (Armenië) om daarna weer terug te reizen vanaf Tiblisi: ongeveer 1800km fietsen. Armenië interesseert me aangezien het een heel oude christelijke cultuur heeft en zijn geïsoleerde positie in de regio.

Dit zou mijn eerste niet-westerse-cultuur fietsvakantie zijn: de grootste uitdaging zit voor mij in de taal/cultuur, en evt. om met een nu nog onbekende reisgenoot te fietsen.

Wat is jouw motivatie om naar die regio te gaan, wat zijn jouw ideeën mbt een route en waar woon je?

John (33jr)
Hoi,

Ik vlieg 17 Aug. naar Oost Turkije, fiets dan naar Georië en doe ook Armenië aan.
Ik heb twee maanden de tijd.
Het belooft een super mooie tocht te worden.
Misschien treffen we elkaar?!


Henk


kunst en fietswerk
Helaas kan ik niet mee met de paastocht, want daar had ik voormalige en toekomstige georgie-gangers kunnen ontmoeten. Met hemelvaart weer een kans.

Er zijn een aantal mensen geweest die in dit topic of per pb hebben aangegeven dat ze in het najaar (september/oktober) in georgie of omgeving aan het fietsen zijn. Met hen ga ik (opnieuw) contact hebben.

Afgelopen zondag heb ik met een 'Wereldfietster' gesproken en dat lijkt te gaan lukken. Twee is leuk, drie is lastig, maar liever toeren we daar in een groepje (4+) rond. Data en route staan nog steeds niet vast.

Wie in die periode in die contreien wil fietsen, wordt van harte uitgenodigd om te reageren.
hi Elstar,

leuk plan! zou zelf ook erg graag die kant op gaan, dus ik zou me graag aan willen melden voor de maillijst!
ik heb nog geen concrete plannen maar heb vanaf september weer volop tijd en ben flexibel.

groetjes Annemiek (v 30)
Last minute ...

Het leek er begin juli even op dat ik eind september met maar liefst 3 reisgenoten in Georgië rond zou fietsen, maar helaas. Eén voor een afgehaakt, en nu ben ik weer op mezelf aangewezen.

Ik ga toch.
Ik wil tweede helft van september vertrekken en dan ongeveer 3 weken daar fietsen.
Vliegtickets zijn nog steeds niet besteld, maar dat moet ik wel op korte termijn een keer doen.
Laat ik voor mezelf maar de deadline op 2 september zetten.

Ik zou het toch leuk vinden als er alsnog iemand wil aanhaken. Helaas is er niet meer zoveel tijd om plannen te maken of aan te passen.
Laat het snel weten als je interresse hebt om met mij in Georgië rond te fietsen.
Heel benieuwd Erik of je uiteindelijk toch dat ticket besteld hebt 8)
Nee.

Het idee om daar alleen te fietsen bleef knagen. En toen ik achter de computer kroop om een ticket te bestellen, las ik ergens dat er verkiezingen zouden zijn in de weken dat ik erheen zou gaan. Ik dacht dat het wel eens zou kunnen rommelen.

In plaats van georgie ga ik morgen voor een wat kortere vakantie naar Corsica. Dan hou ik wat vakantiedagen over die ik door kan schuiven naar volgend jaar om dan alsnog daar te gaan fietsen.

Nieuwe oproep volgt.
Ik ben van oost Turkije Elazig naar Georgië gefietst, ik heb mijn plan om door het oosten van Turkije [grens Iran] laten gaan en ben via Bingöl naar Erzerum en Trabzon gefietst, dit omdat er heel veel onrust met de PKK was/is.
Wel een stukje de bus ivm wegwerkzaamheden.
Het lijkt of heel Turkije alle wegen 4 baans maakt. :(
Het weggetje van Bingöl, eens een mooie graffelweg word nu 4 baans.

Afbeelding

De weg voor dit bergketen [zuidkant] is ook op de schop en een grote bouwput.

Ik was doodziek toen ik Georgië in kwam, was een deel van m'n bagage verloren, mijn terug vlucht vanuit Elazig was geannuleerd en meer ellende.

Dat heeft me doen besluiten om van Istanboel naar Wenen te fietsen.... ook mooi trouwens :wink: