Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op de fiets naar Australië? - Forum Wereldfietser

Op de fiets naar Australië?

"Middels reclame onze eigen kosten bekostigen?' De sponsors betalen dus jouw reis? Als je dan toch voor het goede doel ga fietsen, betaal dan je eigen kosten, bezoek dan onderweg projecten en laat het de wereld weten wat je ervaart. Succes.
JPS schreef:Altijd al naar Australië willen ervaren en tijd genoeg?
Ook zoek ik SPONSERS die ons eventueel voor een goed doel willen sponsoren. Het idee is dat we onderweg zo veel mogelijk onze tentjes opzetten, geen tot bijna geen kosten maken, middels reclame onze eigen reis bekostigen en het liefst daarnaast geld inzamelen voor een goed doel of meerdere goede doelen.
Dat klinkt toch echt alsof het geld inzamelen voor het goede doel op de tweede plaats komt en het financieren van jouw wereldreis voorop staat.
Kostprijs is heus niet zo'n probleem met 15 euro per dag moet er zeker geraken. Als je ervoor gaat moet dat tot 10 terug te brengen zijn zonder echt in problemen te komen.

Ik vind sponsortochten iets voor Amerikanen en Engelsen: kilometers malen helpt geen mens verder. Met als summum het vreselijke "The long way round" waarin een stel Engelsen zonder enig begrip voor taal of andere culturen, zo snel mogelijk met hun nieuwe motoren door Afrika of Rusland scheuren en mekkeren als ze op een oncomfortabele plek moeten slapen. Er zijn genoeg hulporganisaties waar jou hulp welkom is of waar je projecten kan mee opzetten, sponsering zoeken, en realiseren.

In groep rijden ben ik ook helemaal niet voor: hoe groter de groep hoe minder contact je hebt met de lokale bevolking, en dat is nu net wat je wil bereiken. Rijke blanken die door arme gebieden trekken en rondkijken alsof ze in de zoo beland zijn, zo zijn er meer dan genoeg.
Logistieke problemen:
De route die mij het snelste lijkt is Duitsland, Zuid-Polen, Oekraïne, klein stukje Rusland, Kazachstan, Kirgizië, Zuid-China (evt. Tibet), Nepal en/of Noord-India, Birma, Thailand, Maleisië veerboot van Singapore naar Indonesië en van Indonesië naar Australië, dan als laatste dwars door Australië en de woestijn van Darwin naar Sydney. In Indonesië moet je wel een stuk of 6 Eilanden over om vlak bij Darwin uit te komen maar de oversteek is telkens maar een paar uurtjes denk ik.
Rusland: visum
Tibet: gesloten
Je route vanuit West China naar Nepal loopt door Tibet... dus niet mogelijk
Naar noord India is niet mogelijk tenzij je door Pakistan gaat; geen grensovergangen tussen China en India.
Birma: niet doorheen te fietsen
Veerboot Indonesië naar Australië: niet voorradig

Je planning is ook niet goed: als je in het voorjaar/zomer vertrekt, kom je in de winter in Centraal Azië aan... lekker fietsen bij -30 :shock:

Veel succes, nevertheless !
sonali schreef:Logistieke problemen:
Rusland: visum
Tibet: gesloten
Je route vanuit West China naar Nepal loopt door Tibet... dus niet mogelijk
Naar noord India is niet mogelijk tenzij je door Pakistan gaat; geen grensovergangen tussen China en India.
Birma: niet doorheen te fietsen
Veerboot Indonesië naar Australië: niet voorradig
Veerboten tussen indonesie en australie zijn er inderdaad niet, maar wij zijn in nieuw-zeeland wel een motorrijder tegen gekomen die zijn moto met vrachtscheepjes en vissersbootjes door heel indonesie tot in australie had gekregen. De man wist ongetwijfeld van aanpakken, maar waar een wil is, is een weg.

Rusland: visum is volgens mij geen probleem, zolang je binnen de standaard tijdsperiode blijft. Het adres dat je moet aangeven als verblijf adres, kan gewoon je eerste hotel zijn.

Over de andere grenzen ga ik me niet uitspreken, helaas ben ik er nog niet geweest :-(.
EnriceV schreef:Veerboten tussen indonesie en australie zijn er inderdaad niet, maar wij zijn in nieuw-zeeland wel een motorrijder tegen gekomen die zijn moto met vrachtscheepjes en vissersbootjes door heel indonesie tot in australie had gekregen. De man wist ongetwijfeld van aanpakken, maar waar een wil is, is een weg.
Ja, waar een wil is, is een weg; maar dat wordt een grote boot als je tussen de 7 en 20 mensen wilt vervoeren :wink:
Beste Jean-Paul,

Jou idee klinkt fantastisch. Zelf fiets ik volgende week (vanaf 1 april) weg voor een half jaar naar Peking. Misschien is het leuk maar ook handig voor informatie om eens een kijkje te nemen op onze website. www.cycle2china.nl

Ik wens je veel succes met het vinden van mensen en alle voorbereidingen!

Paul
JPS schreef:Ik ben wel geneigd meer in oplossingen dan in onmogelijkheden te denken, goed wat niet kan kan niet maar dan leggen we de route gewoon een beetje om, als het te koud is gaan we via andere landen of vertrekken we in een andere periode.
Maar dat moet je wel met oplossingen komen en niet met onuitvoerbare plannen, zoals door Tibet en Myanmar fietsen... En de route "een beetje" omleggen of "via andere landen fietsen" is nogal een ingrijpende aangelegenheid in west- en centraal Azië i.v.m. visum-aanvragen, veiligheid, bereikbaarheid e.d.
Hallo. Wil je alsjeblieft niet zo bot doen als heel ervaren mensen je voorzichtig duidelijk proberen te maken dat je nog niet eens begonnen bent de meest elementaire dingen helder op een rij te zetten.
Wim
JPS schreef: Ik heb 4 a 5 varianten op de pc staan, maar voordat jij die stuk voor stuk tot onmogelijk verklaard mag jij vertellen welke route jij door Azië zou nemen.
Jean-Paul, ik denk dat je ten onrechte Ali's bijdrage als kritiek opvat. Als je de moeite neemt om de site van hem te bezoeken, dan zul je zien dat hij een route die kant op heeft én dat hij enorm veel ervaring heeft.
Wim schreef:Hallo. Wil je alsjeblieft niet zo bot doen....
dat noemen we 'Selecterend en verwijzend'

:roll:
JPS schreef:Voor nu; oplossingen zijn altijd welkom, tot nu toe vertel je alleen wat niet kan, daar heeft niemand wat aan.
Het lijkt me toch nuttig om te weten dat je niet door bepaalde landen of gebieden kunt fietsen... ander sta je straks voor een dichte grens.
JPS schreef:Route mogelijkheden zijn er zat, mogelijkheden om bepaalde landen te vermeiden als dat al nodig is zijn er ook zat.
Waarom vermeld je die hier niet dan? Daar wordt iedereen wijzer van... want/maar volgens mij heb je niet zoveel opties.
JPS schreef:Ik heb 4 a 5 varianten op de pc staan, maar voordat jij die stuk voor stuk tot onmogelijk verklaard mag jij vertellen welke route jij door Azië zou nemen.
Ik zou eerder in het jaar vertrekken, zodat je de winter in Centraal Azië kunt vermijden. En wil je echt alles op de fiets afleggen? Dan zul je dwars door China moeten (niet door Tibet) en via Laos of Vietnam richting Singapore.
Mocht je er geen bezwaar tegen hebben zo nu en dan een vliegreis te maken, dan kun je eventueel ook via Pakistan en India; en dan een vlucht van Calcutta of Dhaka (Bangladesh) naar Bangkok.
En uiteindelijk een vlucht van Dili, Timor-Leste, naar Darwin... Vanuit Darwin kun je beter proberen richting de oostkust te komen, is een stuk interessanter dan dwars door het midden van Australië (in de zomer) :shock:
Je laatste opmerking verbaast me wat voor iemand die geschiedenis studeert: de Tibetanen menen namelijk dat Tibet niet bij China hoort.
Wim
Ik had gehoopt dat je het al begrepen had: China wil geen pottekijkers. Er is veel onrust met grote demonstraties en gewapende onderdrukking daarvan, er zijn zelfverbrandingen geweest, en allemaal omdat grote delen van de oorsponkelijke Tibetaanse bevolking niet blij zijn met de sinoisering van het land, en de enorme immigratie van Chinezen.
Ook in andere landen op je mogelijke route zijn er zulke problemen, en samen met het soms harde klimaat is het dus een hele puzzle, waarbij de politieke situatie steeds kan veranderen.
Wim
JPS schreef:Vooralsnog hoort Corsica bij Frankrijk en hoort Tibet bij China. Niet mee eens? Schrijf naar de Chinese ambassade, plak een sticker op je auto of ga de Dalai Lama knuffelen.
En weer zo'n denigrerende opmerking... zo maak je geen vrienden. :?
ook al sprak ik een stel dat in Birma had gefietst op de beurs vorige week
Je kunt inderdaad IN Myanmar fietsen, maar niet er doorheen...
Tibet en Nepal samen lijkt me ook niet zo'n goed idee het lijkt me vrijwel onmogelijk om over de Himalaya te komen met de fiets
Er is gewoon een weg hoor, dat is helemaal niet onmogelijk...
waarom mag je China wel in en Tibet niet? Tibet hoort gewoon bij China!
Maar Tibet zit voor de onafhankelijke reiziger al jaren dicht. En vroeger kon je nog wel eens langs een aantal controle posten glippen, maar die vlieger gaat ook niet meer op.

Ik heb wel in de gaten dat je helemaal geen kijk hebt op wat je allemaal wilt gaan ondernemen. Ik zou toch eerst eens een half jaartje onderzoek gaan doen en proberen inzicht te krijgen in de landen die je wilt aandoen en wat er voor nodig is om daar te gaan fietsen. Kom dan nog maar eens terug...
JPS schreef: Ten eerste wie zijn 'de Tibetanen' dan?
Nooit gehoord van de Chinese bezetting in Tibet?
Sinds die tijd zijn meer dan 1.200.000 Tibetanen vermoord, honderdduizenden Tibetanen zijn naar het buitenland gevlucht of zitten in de gevangenis, meer dan 6000 kloosters zijn vernield, 80% van Tibets bossen zijn gerooid voor hout voor de Chinese regering, monniken en nonnen zitten onschuldig in gevangenissen en worden gemarteld en gedwongen abortus en sterilisatie van Tibetaanse vrouwen schijnt de gewoonste zaak van de wereld te zijn.

En wat heeft Friesland hier mee te maken?!
JPS, veel plezier met je reis... ik ga in ieder geval niet met je mee.
En dit was mijn laatste post op dit topic. De groeten.
JPS schreef:Laten we blij zijn met deze Chinese maatregelen anders hadden we nu nog 2 keer zo veel Chinezen gehad
Volgens mij mag dit topic wel verplaatst worden naar 'Achtergrond' 8)
Ik hoop dat je snel vertrekt, en dan geen internet-mogelijkheden hebt onderweg. Wat kan jij onvriendelijk zijn zeg.
JPS schreef:Als je hier komt om advies te geven moedig ik dat alleen maar aan, kom je enkel en alleen om af te geven ga dan ergens anders mensen vervelen.
Deze opmerking naar @Sonali doet mij vermoeden dat je het forum nog niet hebt ingekeken, anders had je dit nl niet geschreven. Zonder mensen zoals @Sonali zou dit forum niet bestaan en hun kennis meteen opzij schuiven is niet alleen onaardig maar ook behoorlijk dom.
JPS schreef:Ik kom hier niet om te discussiëren over politiek.
Ik merk het...
En nu, moet ik nu de Chinese gruweldaden goedkeuren?
O nee, want als westerling mag ik geen uitgesproken mening over een niet-westers land hebben (iets over twee meter hoog onkruid ofzo).

Ok, slaap maar lekker door en succes met je fietsreis.

De groeten.