Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Balkan mei 2013 - Forum Wereldfietser

Balkan mei 2013

Hallo,

Ik ben Antonie, 27, M, Belg uit Brugge, Master Geografie

Sinds een drietal jaar breng ik mijn vakanties op de fiets door. Tot nu toe deed ik dat steeds alleen, maar ik wil wel eens ervaren wat het is om met een fietsmaatje op te trekken.

Dus bij deze:
In mei plan ik om van Igoumenitsa (Gr) naar Split (Kr) te fietsen via het meer van Ohrid, Kotor, Sarajevo, Mostar, Dubrovnik en wat eilandjes. Dit zou iets van 1800 kilometer moeten zijn, dus als we 100 km per dag fietsen en in Albanië 1000 kilometer verkeerd rijden, lukt dat net in 4 weken. Route kan nog wel wat gewijzigd worden, hoe meer ik me inlees, hoe moeilijker het wordt :roll:

Wie wil mag mee :D

Ik fiets normaal zo'n 90-120 kilometer per dag. Tentje mee, normaal steeds kamperen tenzij het heel slecht weer is. Dan probeer ik in een stad te zitten en fiets ik niet.
Budget 25-30€ per dag. Ben meer een natuurmens dan een cultuurmens.

Laat iets weten als je geïnteresseerd bent om (een stukje) mee te rijden, dan kunnen we deze winter eens afspreken om te zien of het klikt.

Groeten,
Antonie
Hey Antonie,

Je reisidee ziet er super uit! Alleen het onderwijs laat maanden mei en juni niet toe he :-)

Veel succes alvast!
Hoi Antonie,
In maart start ik in Tunesië om dan via Sicilië, Griekenland en Balkan weer richting Nederland terug te fietsen. Misschien kunnen we een tijdje samen optrekken. Ik verwacht half april in Macedonië te zijn.
Groet Bram
Dag Antonie,
Ik ben ook van plan te fietsen voorjaar 2013,
en de balkan lijkt me een interessante streek.
Ik dacht wel aan een langere tour maar een combinatie met jou route is misschien ideaal.
Als je nog iemand zoekt,
laat het dan weten.
Groet, Hans (33j, Antwerpen)
Dag Antonie,

Ik ben tevens afkomstig uit de regio Brugge, maar heb nog niet zoveel ervaring met dergelijke fietsvakanties, maar daar wil ik verandering in brengen. Ik ben namelijk van plan volgende zomer een soortgelijke tocht te ondernemen op de Balkan (vanuit Zagreb richting Albanië). Maar ik ben nog op zoek naar een geschikte fiets om in deze regio rond te trekken. Welk materiaal gebruik jij voor deze tocht? Lijkt me interessant om eens af te spreken en te babbelen over reizen met de fiets. Ik moet nog veel bijleren...

Mvg,
Steven
Vorig jaar half mei- eind juni heb ik mijn Tour de Balkan gemaakt: Pristine - Prizren - Peje - Kolasin - Bar- Ulcinj -Durres - Tirane - Elbasan - Pogradec -Ohrid - Bitola - Edessa - Kulata - Sofia; Varna - Constansa - Bucarest; Timisoara door Servie - Szegd - Pec. 2777 km ongeveer. Op FB staan foto's en meer beschrijving :D
Fantastisch mooi, avontuurlijk, altijd anders. Voor dit jaar weet ik nog niet, maar wel dat ik dit niet meer alleen ga doen. Waarschijnlijk Roemenie. Succes met jullie voorbereidingen!