Additionally, paste this code immediately after the opening tag: venetie of Ierland zomer 2013 - Forum Wereldfietser

venetie of Ierland zomer 2013

Hallo allemaal,

Van de zomer ben ik van plan om naar Venetie te fietsen (route Benjaminse), een ander plan is rondje Ierland. Meestal fiets ik per dag tussen de 80/90 km en af en toe een rustdag vind ik ook altijd wel fijn. Verder gaat mijn voorkeur uit naar kamperen, maar ik weet dat dit in Ierland niet altijd mogelijk is (mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een b&b). Verder vindt ik het ook belangrijk om te genieten tijdens de vakantie. Het liefst zou ik met mensen gaan van ongeveer dezelfde leeftijd (ik ben 25 jaar). Lijkt het je leuk om mee te gaan dan hoor ik het graag.

Groetjes Evi
Beste Evi,

heb zelf geen plannen om naar Venetie of Ierland te gaan dit jaar, maar hierbij wel even een te breken lans voor Ierland. In 2010 Ierland befietst met het boekje van Benjaminse. Globaal het deel tussen Westport en de Ballybeama pas. Wel een aantal keer flink afgeweken van Benjaminse, wat weer leuke verassingen opleverde. Toppers op de route waren voor Connemara (bijna iedere weg in deze regio), Inshmore (Aran-eil.) Cliffs of Moher (wandeling over de klif vanuit Doolin), Schiereiland Dingle (de westelijke helft, zeker het extra rondje doen plus de afsteker naar het noorden bij Cloghane), en Ballinskelligs ver buiten de route uit het boek. Hier ligt ook het plaatsje Portmagee vanwaar je op bootexcursie naar het Skellig Micheal kloostereiland kan gaan. Super

Kamperen gaat, in tegenstelling tot wat Paul Benjaminse beweert, overal meer dan uitstekend, hoewel niet goedkoop. In Letterfrack (Connemara) staat wel een ontzettend leuke jeugdherberg.

Ierland echt een ontzettend leuk fietsvakantieland, zeker als je van bijzondere landschappen houdt en 's avonds graag de gezelligheid van de pubs opzoekt (nog echt iets anders dan zgn Ierse pubs in bijv. Amsterdam of Brussel).
Dag evi,

Zelf zou ik ook graag een fietsvakantie doen deze zomer, en iets zoals jij beschrijft had ik ong in bedoeling.
Venetië ben ik nog niet geweest, en een zuiderse richting trekt me nu wat meer aan dan het ierse, hoewel idd een heel mooi land.

30j, Vlaams, huisarts, 80-90 km met wat rustdagen lijkt me goed tempo. Heb nu ook nieuw fiets en materiaal gekocht, , dus wil die wel inzegenen. (Maar tot bij de paus in rome hoeft niet, Venetië lijkt me ideaal)

Enig idee hoeveel tijd je wil uittrekken? welke periode?

Benieuwd,
Groeten,
Stijn.
Hoi Evi,
Hoe staat het met je fietsplannen voor deze zomer? Ik zou ook heel graag op fietsvakantie gaan deze zomer. Ik heb een periode van zo'n 3 weken in mijn hoofd in juli of augustus richting het zuiden. Ik ga dan graag met de tent.
Ik hoor graag of je al een groepje bij elkaar hebt en/of wat de plannen zijn. (Ik ben 33 jaar.)
groet!
Dag allen,

Een tijd geleden heb ik al een oproepje gedaan voor reisgenoten naar Ierland, maar hier nog geen reactie op gekregen. Ik wil deze zomer naar Ierland en heb al een overzicht van interessante dingen gemaakt om een hele globale route te hebben.
Ik denk aan 4 weken in juli/augustus.
Ik neem de tent wel mee, maar wil ook proberen met mensen in contact te komen om op die manier andere of aparte slaapplekken te vinden. Dan is het meer dan alleen fietsen en dingen zien.
Iemand interesse om niet alleen te hoeven gaan?

Joost
Hoi Evi,

Sinds kort heb ik het idee gekregen om eens een fietsvakantie te gaan ondernemen. En jou voorstel voor Ierland of Venetie klinkt erg leuk. Ik heb nog niet direct een voorkeur voor de bestemming. En 80-90 km per dag lijkt me een mooie afstand. Hoe staan je plannen er voor en ben je nog op zoek naar reisgezelschap? En vind je het niet erg dat ik een onervaren vakantiefietser ben? Mischien kunnen we dan kijken wat mogelijk is.

Ik ben Gert, 37 jaar en woon in Eindhoven.

groeten,

Gert
Ha allen,
Leuk dat er meer mensen enthousiast zijn om deze zomer te fietsen! De ideeën die ik langs zie komen lijken me leuk. Richting Venetië trekt me iets meer dan naar Ierland (ivm het weer en de temperatuur), maar beide lijken me leuk. Ik kan drie weken vrij nemen in juli of augustus.

Aan welke reisduur denken jullie, houden jullie ook van kamperen, welke bestemming heeft jullie voorkeur, hoe groot willen we de groep maken, etc.. Vragen genoeg. Is het een idee een keertje kennis te maken?

groet weer en vast fijne paasdagen!
Hoi Allemaal,

Ik kan ook wel in juli en augustus vrij krijgen. Ik ben flexibel in het plannen van mijn vakantiedagen.
Goed idee om een keer kennis te maken. Dat maakt het toch makkelijker om plannen te maken. Om maar een voorstel te doen: vrijdag 12 of zondag 14 april?

groeten, Gert
De 12e en de 13e kan ik helaas niet.
De 14e kan ik wel, maar de 20e april organiseer ik toch een wf-fietstochtje met mogelijkheid tot naborrelen bij mij thuis. (zie daarvoor onderwerp: rondje tilburg)
Goed idee om elkaar te ontmoeten.

Startplaats: Van Hogendorpplein 10, Goirle.
starttijd: iets na middaguur, maar mensen kunnen ook eerder komen, als ik het weet zelfs mee-eten.
's avonds nog mee-eten kan ook nog als we nog niet uitgepraat zijn.

Joost
Hoi Joost,

Leuk dat je een tocht organiseert op 20 april. Ik kan helaas dat weekend niet, anders had ik zeker mee gefietst. Was inderdaad goed moment geweest om kennis te maken. Komt omdat ik met vrienden een fietsweekend heb, dus dat lijkt me een goed excuus. Goirle is niet zo ver van Eindhoven, dus een andere datum moet gaan lukken. Ik houd 14 april nog even in mijn agenda. Eens kijken wanneer de anderen kunnen.

groeten, Gert
Hallo,
Mooi dat er wat data zijn genoemd om af te spreken.
Op 14 april kan ik eind van de middag en avond wel. De andere dagen kan ik op 12 en 13 april ook in de avond. Het weekend van 20/21 april is al vol. Ik kan nog wel op 28 april. Ik woon zelf in Utrecht, maar kan overal met de trein komen.

Ik vraag me af of Evi zelf en Stijn nog geïnteresseerd zijn.. Evi is dit forum destijds gestart, maar heb nog geen reacties van haar gezien..
groet,
Op zich ben ik wel benieuwd naar de venetie optie. Ik kan 3 weken in juli opnemen en was eerst van plan om in mijn eentje die kant op te gaan.
Ik ben 33 en heb vorig jaar mijn eerste lange reis (maastricht-cannes) gemaakt.
Ik ben voornamelijk voor camperen maar als er af en toe ergens anders overnacht moet worden is dat geen probleem voor mij.
Ben zelf woonachtig in Hilversum maar kan met OV of met auto overal komen.
Ik ben benieuwd.

edit: de reitsma route naar venetie lijkt me overigens leuker dan de benjaminse
http://www.reitsmaroutes.nl/rome.overig ... skaart.jpg

edit2: de 12,13e,14e zou ik kunnen als er iets afgesproken wordt.
edit3: ik hou van het goede leven en daar hoort ook lekker eten en drinken (na het fietsen) bij. Harde worst een kaasje een goed biertje of wijntje een keertje uit eten vind ik persoonlijk op een vakantie wel erg fijn.
Hoi Allemaal,

Gezellig, het aantal geinteresseerden groeit gestaag. Ik zie dat iedereen die tot nu toe gereageerd heeft op 14 april kan afspreken. Zullen we die datum vastleggen? Heeft iemand een voorkeur voor een lokatie? Maakt mij niet, ik kan overal komen. Het mag uiteraard bij mij in Eindhoven.

groeten, Gert
top! Dan zal ik de ligfiets voor je meebrengen.
's middags?
Hoi Allemaal,

Excuses voor de late reactie, had al een tijd geen reactie gehad op mijn bericht en nu zie ik ineens dat er toch wel ineens heel veel mensen gereageerd hebben. Met Stijn heb ik zoiezo al wat afgesproken voor de 20e, maar ik zou hem kunnen vragen of hij de 14e eventueel ook kan, maar volgens mij zat hij dan in Antwerpen. De 14e kan ik op zich wel, maar wel pas 's middags. 's ochtends zit ik nog met verplichtingen. Lijkt mij in ieder geval leuk kennis te maken en Eindhoven is voor mij de ideale plaats, daar woon ik namelijk ook. Zijn er al definitieve plannen?

groetjes Evi
Hoi Allemaal,

Ik stel voor 14 april om ca. drie uur bij mij thuis. Mijn adres is Petrus Dondersstraat 116 te Eindhoven.
Evi, leuk dat je nog steeds geinteresseerd bent en de 14e kan. Hopelijk kan Stijn ook.

groetjes, Gert
Hallo,
Dat is prima. Ik kan die dag gelukkig toevallig ook, dus ik zal er bij zijn. Ben benieuwd. Ik kom met de trein vanuit Utrecht.
groetjes!
Dan kom ik ook graag langs als dat geen probleem is.
Tot zondag dan. Groet Douwe.
Natuurlijk is dat geen probleem. tot zondag. groeten, Gert
Nou op weg dan maar tussen allerlei voetbaltuig uit amsterdam. :lol:

edit: viel gelukkig erg mee.