Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zomer 2014: van Brabant naar Parijs op de fiets. - Forum Wereldfietser

Zomer 2014: van Brabant naar Parijs op de fiets.

Hallo iedereen!

Ik ben Milou en ik ben 18 jaar, ik woon in Brabant vlakbij Tilburg. Het is altijd al een droom van me geweest om naar Parijs te fietsen. Ik vind fietsen een manier om van de natuur om je heen te genieten, maar ook een manier op mijn gedachten op 0 te zetten en niet te hoeven piekeren. De reden waarom ik dit graag wil doen, is omdat ik 6 jaar lang hard heb moeten zwoegen voor het VWO en dat allemaal lekker los wil kunnen laten als ik mijn diploma eenmaal in handen heb!

Ik zou graag naar Parijs toe fietsen en daar lekker genieten van de cultuur en de omgeving. Ik hou erg van cultuur, vind het leuk om musea te bezoeken, maar vind het ook heerlijk om gewoon wat rond te wandelen. Ik zou graag ca. 2 nachtjes willen verblijven en dan rustig beginnen aan de reis terug..

Ik realiseer me wel dat dit niet zomaar iets is en ik heb eerlijk gezegd niet heel veel ervaring met grote afstanden fietsen. Ik zou het daarom erg leuk vinden als jullie je ervaringen met mij zouden willen, en natuurlijk als je het ook leuk vind om met mij naar Parijs te fietsen!

Ik ben dus op zoek naar leuke verhalen over ervaringen en natuurlijk op zoek naar een Reisgenootje die dit avontuur met mij zou willen beleven!

Lieve groetjes,
Milou
ha Milou,

Ook vlakbij Tilburg wonende (Dongen) maar met mijn 53 jaar iets te oud om jouw maatje te kunnen zijn: Een paar jaar geleden ook op en neer naar Parijs gefietst. Het met het fietsboekje van Paul Benjaminse (fietsen naar Parijs en terug) gedaan. Lijkt me toch wel verplichte kost voor jou, en voor de rest: vooral doen
Dag Milou,

Ik ben twee jaar geleden met een vriend naar Parijs gefietst.
Was ook onze eerste fietsvakantie (toen 19 jaar).

Wij hebben toen alleen heen gefietst, paar dagen in Parijs geweest en toen weer met de Thalys terug.
In Parijs hebben wij onze tent buiten Parijs opgezet op een landgoed waar normaal kamers verhuurd worden, maar daarnaast hadden ze in de moestuin enkele kampeer plekken. Echt een aanrader! Zou van te voren wel even een mailtje sturen.
http://www.chambre-au-chateau.nl/chaalisinfo.htm

Vanaf daar was het ongeveer 15 minuten met de trein naar Parijs. (Landgoed-station
/supermarkt +/- 10 min fietsen).

Wij hebben onze route gemaakt via Google Maps, dit zou ik niet nog een keer doen! Vaak over stukken autoweg moeten fietsen..

Als je verder nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik het wel!
In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen!
Theo B schreef:ha Milou,

Ook vlakbij Tilburg wonende (Dongen) maar met mijn 53 jaar iets te oud om jouw maatje te kunnen zijn: Een paar jaar geleden ook op en neer naar Parijs gefietst. Het met het fietsboekje van Paul Benjaminse (fietsen naar Parijs en terug) gedaan. Lijkt me toch wel verplichte kost voor jou, en voor de rest: vooral doen
Heel erg bedankt voor uw reactie! Is dat boekje toevallig in de Bibliotheek te verkrijgen ? Hoeveel km heeft u per dag gefietst, en viel het mee of tegen?
timv93 schreef:Dag Milou,

Ik ben twee jaar geleden met een vriend naar Parijs gefietst.
Was ook onze eerste fietsvakantie (toen 19 jaar).

Wij hebben toen alleen heen gefietst, paar dagen in Parijs geweest en toen weer met de Thalys terug.
In Parijs hebben wij onze tent buiten Parijs opgezet op een landgoed waar normaal kamers verhuurd worden, maar daarnaast hadden ze in de moestuin enkele kampeer plekken. Echt een aanrader! Zou van te voren wel even een mailtje sturen.
http://www.chambre-au-chateau.nl/chaalisinfo.htm

Vanaf daar was het ongeveer 15 minuten met de trein naar Parijs. (Landgoed-station
/supermarkt +/- 10 min fietsen).

Wij hebben onze route gemaakt via Google Maps, dit zou ik niet nog een keer doen! Vaak over stukken autoweg moeten fietsen..

Als je verder nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik het wel!
In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen!
Super zo'n kampeerplekje dichtbij! Hoe heb je dat dan met de fietsen gedaan op de terugweg? En ook aan jou de vraag, hoeveel km fietste je per dag?

Wel balen van de route via Google Maps, misschien een andere aanrader om een route te plannen? Wel echt gaaf dat je dat gedaan hebt! En waar heb je in Parijs overnacht?
De fietsen mochten mee de Thalys in, we moesten dan wel de wielen eruit halen en een hoes erover doen (Bij de Decathlon te koop). Echt een drama was dat..

Het verschilde heel erg hoeveel km we per dag gefietst hebben, lag ook aan waar de campings waren. Maar varieerde een beetje tussen de 80 en 60 km per dag. Maar zoals ik al zei was daar niet echt een touw aan vast te knopen.

We hebben alle dagen dat we in Parijs geweest zijn op die camping/landgoed gestaan. Was echt ideaal! 's Ochtends vroeg de trein en dan 's avonds weer terug. We vonden het vooral fijn dat we niet continu in de drukte van de stad moesten zitten, zeker na zo'n reis vonden wij het fijn dat we gewoon rustig konden slapen en niet die drukte van de stad om ons heen te hebben.

In Nederland zou ik gewoon knooppunten gebruiken, dit kan ook in grote gedeeltes van België (of andere uitgestippelde routes.)
Daarnaast is er sowieso al een bestaande route richting Parijs dacht ik.
Maar daar is vast veel over te vinden op internet, daar hebben wij niet heel diep op gezocht.
...inzake de route: voor nog geen 20 euro heb je een routeboekje. Als je dat niet wil: er zijn apps die je kan downloaden waarin je de routes die in dat boekje staan kan uploaden en als tezamen met de app wordt je smartphone dan een navigatiesysteem ..... Dit kan allemaal voor niets.... En je komt echt niet op een snelweg uit! Alleen maar mooie routes..... Utrecht-Parijs is dan iets meer dan 600 kilometer......(eigen onderzoek ik ga eind mei.....)

Op deze site staan diverse discussies met dit als onderwerp....moet je wel een smartphone hebben....

Boekje erbij is leuk, verteld wat over de omgeving.


Groet,


Henny
Hoi Milou,

Wat leuk dat je naar Parijs gaat fietsen! Ik heb dit twee jaar geleden met een groep jongeren gedaan, en hier een verslagje staan: http://ismieke.blogspot.nl/2012/05/pari ... ocola.html

Misschien leuk om te lezen. ;)
Wij hebben ook de hierboven al besproken route van Benjaminse (Fietsen naar Parijs) gevolgd, die kun je hier vinden: http://www.cyclingeurope.nl/routes/pari ... f3f83cc4d7
Het boekje heb ik helaas niet meer (verregend, verscheurd, enzo)

Ook leuk (als je terug wilt fietsen), is de Van Goghroute: http://europafietsers.nl/routes/gogh/route.htm.
Die gaat ook van Nederland naar Parijs en langs allerlei culturele/kunstzinnige bezienswaardigheden onderweg!

Stuur gerust een PB als je specifieke vragen hebt. ;)
fietsrouteboekjes zijn er nauwelijks in de Bieb, maar Gauvain heeft gelijk; de Euro's voor een fietsrouteboekje zijn tiendubbel de investering waard.
Zelf zijn we met Benjaminse in vijf dagen naar Parijs gefietst en wat ik het meest geweldige vond is dat je absoluut autoluw/vrij in hartje centrum Parijs uitkomt
hoi, ik (m,41)
wil wel met je meefietsen naar parijs, hou ook van cultuur en natuur, de Van Goghroute lijkt me wel wat, ik ben namelijk een wel een van gogh liefhebber.
woon onder Tilburg. groet
http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/P ... arijs.html

Foto's. En eventueel gps info, ook voor in Parijs, want daar ligt ongeveer voor. 400 km aan fietspad.

Gr.
milou_0204 schreef: Wel balen van de route via Google Maps, misschien een andere aanrader om een route te plannen?
via strava kan je routes plannen. Strava calculeert met gps gegevens van andere fietser (vnl wielrenners) wat de meest gunstige route is op basis van populariteit.
Uit ervaring kan ik zeggen dat dat prima werkt.

Neemt niet weg dat ook ik zeker het boekje van benjaminse aanraad.
Ik heb deze zelf ook aangeschaft voor m'n tocht naar parijs.
Uitstekende route en beschrijving. incl. wat achtergrond info om te lezen tijdens een koffiebreak :)
Heb je al een datum in je hoofd om naar Parijs te gaan fietsen? Lijkt mij wel leuk om mee te fietsen heb alleen van 23 juni tot 7 juli vakantie. Ben zelf 21.

Misschien kan je zondag wel naar de http://www.wereldfietser.nl/activiteit/ ... etsbeurs-0 komen. Daar staan ook mensen die al is vaker naar/in Frankrijk gefietst hebben.
Hoi Milou

Leuk dat je naar Parijs gaat fietsen ! Dat was ook mijn eerste fiets vakantie (2012)

Ik zou mij even voorstellen. Mijn naam is Gairo, 24j, studeer hbo stedebouwkundig ontwerpen. En woon in Breda in het gezellig Brabant

Als je vragen hebt laat het maar weten!
Ik heb hier ook nog een mooi fotoboek liggen van mij ervaring naar Parijs. Misschien vind je het leuk om eens in te kijken.

Zelf heb ik deze zommer nog geen vaste plannen. Zit te denken aan Denemarken. Maar Parijs trek mij ook wel weer.

Groet, Gairo
Hee Milou,

Ben je inmiddels naar Parijs gefietst? Hoe heb je het gehad?
Ik (V, 24) ben op zoek naar een fietsmaatje, en hoewel je onwijs uit de richting woont (ik woon in Groningen) vroeg ik me af of je zin hebt om eens samen te gaan fietsen. Of eerst eens kennis te maken? Laat maar weten! En ben benieuwd of je in Parijs bent aangekomen :)

Groetjes Mirjam
He,

Leuke actie om naar parijs te gaan fietsen.
Zelf was ik van plan om naar Berlijn te gaan maar heb niemand om dat mee te doen.
Maar ik heb nog niks vast staan Parijs zou ook maar zo kunnen.
Dingetje is wel ik ga in 2015 ik weet niet of je al geweest bent of nog gaat?
Ik ben 21 (M) en woon in overijssel. Groeten Reinier.
Reinier v. Dijk schreef:He,

Leuke actie om naar parijs te gaan fietsen.
Zelf was ik van plan om naar Berlijn te gaan maar heb niemand om dat mee te doen.
Maar ik heb nog niks vast staan Parijs zou ook maar zo kunnen.
Dingetje is wel ik ga in 2015 ik weet niet of je al geweest bent of nog gaat?
Ik ben 21 (M) en woon in overijssel. Groeten Reinier.
Is al sinds maart 2014 niet meer online geweest. Eigenlijk na een week is ze afgehaakt.