Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VS van oost naar west - Forum Wereldfietser

VS van oost naar west

Met pensioen gaan moet je vieren! Ik ben net terug van de End to End tocht en heb alweer zin in iets nieuws. Maart 2015 word ik 64.5, en stop ik met werken. Omdat ik dan de tijd heb, wil ik vanaf mei de VS door fietsen volgens de beschreven oost-westroute (kaarten heb ik al). Dat kan georganiseerd (groot voordeel: niet nadenken over overnachtingen e.d, nadeel: vastzitten aan afstanden). Eerst eens kijken of er andere belangstellenden (man/vrouw) zijn. Ik denk aan zo'n 60/80 km per dag, waar mogelijk kamperen (in eigen tent) en zelf koken, of anders een eenvoudig onderkomen zoeken. Ik houd niet zo van "scoren", ben niet prestatiegericht (terwijl het op zich vast een hele prestatie is), en ook niet bijzonder gericht op het materiaal. Ik fiets voor de ontspanning. Sta wel graag vroeg op, ga vlot op pad, en haak niet af bij regen of tegenslag, maar wat lezen en kijken, en ergens blijven als het (wederzijds) bevalt, prima. Duur: 3 à 4 maanden. Kosten: aanzienlijk, lijkt mij. Ik begin maar tijdig met het plaatsen van deze oproep, want voor de georganiseerde reis ontstaat al snel een wachtlijst heb ik gezien. Mocht ik geen gelijkgestemde kunnen vinden, dan kan ik mij alsnog daar aanmelden.
Wel, reacties graag naar ernst.verschuur@casema.nl
Ernst, als je informatie wilt hebben over zo'n tocht van oost naar west in de US: op mijn site staat het een en ander.
En mail me gerust!

http://www.reismetgijs.nl
Gijs
Een van de "klassiekers" die al heel lang op mijn verlanglijstje staat! Tot nu toe nog niet gelukt: geen tijd en geen geld...Mede geïnspireerd door "Zen en de kunst van het motoronderhoud". (wel uitgelezen: hier en daar knap taai, maar een geweldig boek). Ook aanbevolen lectuur: "De grote bocht" van Peter Delpeut. Ook het prachtboek "Blue Highways" van William Least Heat Moon is een aanrader. Hij deed het wel met de auto, maar reed in drie maanden heel de VS rond.
Riny Visser schreef:Een van de "klassiekers" die al heel lang op mijn verlanglijstje staat! Tot nu toe nog niet gelukt: geen tijd en geen geld...Mede geïnspireerd door "Zen en de kunst van het motoronderhoud". (wel uitgelezen: hier en daar knap taai, maar een geweldig boek). Ook aanbevolen lectuur: "De grote bocht" van Peter Delpeut. Ook het prachtboek "Blue Highways" van William Least Heat Moon is een aanrader. Hij deed het wel met de auto, maar reed in drie maanden heel de VS rond.
En nu we het over klassiekers hebben: Wim Dussel met "Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen". Een beschrijving van de eerste keer dat de TransAm werd gereden in 1976, onder de naam "bikecentennial". Hij reed toen van west naar oost.
Boek heeft mij in 1978 zodanig geïnspireerd dat ik de tocht in 2013 heb gedaan, van oost naar west.

-Jan
http://jan-fietst.blogspot.nl
JanH schreef:
Riny Visser schreef:Een van de "klassiekers" die al heel lang op mijn verlanglijstje staat! Tot nu toe nog niet gelukt: geen tijd en geen geld...Mede geïnspireerd door "Zen en de kunst van het motoronderhoud". (wel uitgelezen: hier en daar knap taai, maar een geweldig boek). Ook aanbevolen lectuur: "De grote bocht" van Peter Delpeut. Ook het prachtboek "Blue Highways" van William Least Heat Moon is een aanrader. Hij deed het wel met de auto, maar reed in drie maanden heel de VS rond.
En nu we het over klassiekers hebben: Wim Dussel met "Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen". Een beschrijving van de eerste keer dat de TransAm werd gereden in 1976, onder de naam "bikecentennial". Hij reed toen van west naar oost.
Boek heeft mij in 1978 zodanig geïnspireerd dat ik de tocht in 2013 heb gedaan, van oost naar west.

-Jan
http://jan-fietst.blogspot.nl
Dat boek heb ik toevallig ook nog gelezen. Een paar jaar geleden. Dat waren nog eens tijden: met 10 versnellingen en op smalle bandjes grote reizen maken! Schiet mij ook meteen "Een fietstocht van Boston naar Lima" te binnen van Bart Aardema. Die deed het met zijn vriendin ook op een semi-racefiets, als ik me niet vergis een Batavus Sprint.