Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Great Divide fietsers gezocht vertrek 1 aug 2015 - Forum Wereldfietser

Great Divide fietsers gezocht vertrek 1 aug 2015

Hello!

Wie wil er (een deel van) de Great Divide Mountainbike route meefietsen, te vertrekken op zaterdag 1 augustus 2015?

Van Canada, dwars door de VS, tot Mexico
4500km onverharde weg, amper auto's, doorheen Rocky Mountains, Yellowstone National Park.

Totale route duurt 3 maanden, aan 65km/dag (veel klimmen en onverharde wegen).

Beschrijving vanop de website:
The Great Divide Mountain Bike Route (GDMBR) is Adventure Cycling's premier off-pavement cycling route, crisscrossing the Continental Divide north to south. This route is defined by the word "remote." Its remoteness equates with spectacular terrain and scenery. The entire route is basically dirt-road and mountain-pass riding every day.

Meer info en video:
http://www.adventurecycling.org/routes- ... ing-route-...

We hebben een zeer klein en onzeker groepje, ik zoek nog een of twee enthousiastelingen!!

Groetjes Tine, 33 jaar, Antwerpen
Hoi Tine,

Dennis (29) uit Antwerpen hier. Ik ben net vanuit Antwerpen naar Nepal gefietst (heeft wel 9 maanden gekost :lol: ) en verhuis snel naar Noord-Amerika. Ik ga er drie maanden een cursus volgen en wil dan afsluiten met The Great Divide. Ik vermoed dat ik ook in augustus zou starten al is het nog ver weg en kan ik me niet op de datum vastpinnen.

Ik heb er in het verleden al eens research rond gedaan en las dat er ook een aantal mooie zijsprongetjes zijn. Ook herinner ik me dat het de moeite is om nog iets noordelijker te starten (ik denk Jasper) vanwege de natuurpracht. Ik moet het nog eens herbekijken.

Ik zal dus zeker in de buurt rondfietsen. Het zou echt tof zijn om na een jaar onderweg eindelijk eens met Belgen te fietsen. Zo kan ik al wat acclimatiseren voor de thuiskomst :) .

Je kan mij ook op facebook vinden.

Groeten,

Dennis Berckmans
Hoi fietsers van The Great Divide,

Blijkbaar zijn er veel mensen geinteresseerd om the Great Divide te fietsen in 2015. Vorig jaar vond ik hier (en op het wereldwijde web) veel gegadigden om de Zijderoute te fietsen. Ik startte toen een facebookgroep op. Dat bleek een groot succes en erg handig om 'Tips and Tricks' te delen EN om elkaar onderweg terug te vinden.

Dus een ook goed idee voor the Divide. BTW en op zijn schoon Vlaams: Ik wil niet onder de duiven schieten van de wereldfietser, het is gewoon heel handig.

Geinteresseerden voegen me toe als vriend en ik voeg hen dan toe aan de groep. Jullie kunnen dan ok jullie beurt ook anderen toevoegen.

Laat maar horen wat jullie ervan denken...


Groeten,

Dennis
Hoi Tine,

Ik ben een Nederlandse vrouw van 35. Fietsen is voor mij een combinatie van sportief, natuur en ontspanning. Mijn plan is om the great divide te gaan fietsen en jullie vertrek op 1 augustus sluit goed aan op mijn planning. Mijn idee is om voor langere tijd te gaan reizen per fiets, dus na de great divide zou ik graag doorfietsen via Mexico, Midden Amerika naar Zuid Amerika. Ik schuw alleen fietsen niet, maar het lijkt me wel een heel leuke en gezellige start van mijn trip om gezamenlijk de great divide te fietsen.

Is het mogelijk om je een persoonlijk bericht te sturen?

Groeten Lucie
Hoi,

Ik (Nederlandse vrouw, 36) zat te overwegen om deze zomer een deel van de Great Divide georganiseerd (met de organisatie Bike-Dreams) te fietsen, maar zelf met een klein groepje de tocht doen klinkt eigenlijk wel zo leuk! Zijn er inmiddels al concretere plannen of een manier om met jullie in contact te komen?

Groeten Kirsten