Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jong iemand gezocht voor fietsavontuur! - Forum Wereldfietser

Jong iemand gezocht voor fietsavontuur!

Hallo Allemaal,

Ik heb net mijn middelbare school afgerond en mijn diploma gehaald. Komend jaar heb ik een tussenjaar en het lijkt me enorm gaaf om een fietsreis te gaan maken en vind dit veel leuker om samen met iemand te doen! Bestemming heb ik wel een aantal ideeën over maar ben ik heel flexibel in.

Ik ben een spontane, sportieve en gezellige meid. Het wordt mijn eerste fietsreis. Ik vind het leuk om naast het fietsen ook van de omgeving te genieten en wil dan ook geen haast hebben. Mijn idee is om low budget proberen te reizen. Een keer lekker een terras op, een hotelletje in etc. behoort ook zeker tot de mogelijkheden (maar is zeker geen must).

Mijn idee is om er een aantal weken op uit te trekken (minimaal 6?). Ik zou het fijn vinden om van tevoren een (paar) keer 1 of 2 nachtjes in Nederland een testritje te maken om te kijken of het echt klikt en om elkaar wat beter te leren kennen.

Mocht je nou niet veel tijd hebben dan zou ik het ook leuk vinden om met iemand een weekend/week/..... een rondje te maken!

Lijkt het je leuk en heb je tijd om samen met mij de wereld over te toeren, ben je flexibel en gezellig dan hoor ik graag van je!
Goed initiatief.
Hoop dat je iemand vindt, helaas ben ik te oud.....
Succes en alvast veel plezier met de voorbereidingen.
Anja
Dank je wel Anja! De voorbereiding is inderdaad al erg leuk om te doen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden...!
Ik fiets zeer binnenkort naar Engeland voor een rondje daar van 3 a 4 wkn.

Ben nu nog alleen , als je snel wilt / kan zou je zo mee kunnen ... Helaas is langer niet mogelijk voor mij . Wel een mooie route en hopelijk lekker weer .
Ook ben ik trouwens ouder dan jij sowieso en misschien wel te oud , met 38 jaar .

Groetje van Chris , en succes !
Hoi Chris,

Klinkt leuk! Wanneer ga je? Ik denk dat je te vroeg gaat voor mij... Ik kan eigenlijk pas midden/eind augustus weg...

Groetjes,
Hinke
ik ben van plan een ronde door duitsland/belgie ardennen te fietsen. vertrekdatum en aantal dagen onderweg nog onbekend :D ik wil wel een +- 10 a 15 dagen weg.

ik ben een sportieve jonge man van 24 jaar, genieten en budget staan bij mij voorop. de reis is de bestemming. lekker basic weg, tentje, matje, kookspullen, goedkope campings. 80 a 120 km per dag (vlak). 60 km als het veel hoogtemeters zijn. mijn enige ervaring is 10 dagen door de ardennen 2 jaar geleden. dat was super gaaf, dus ga ik het nog een keer doen :P

zomer 2016 zou ik graag een maand naar zweden willen., (gaat dit jaar niet meer lukken :( )
Hoi Hinke ,

Inderdaad ga ik wat te vroeg weg , namelijk 26 of 27 - 07 . Jammer ..
Wel heb ik misschien nog 3 internet adressen voor je waar reisgenoten gezocht worden . Te weten : - www.reisgenoten.net
- www.wereldwijzer.nl en
- www.reisgenoten.startpagina.nl
Op deze sites ligt echter minder de nadruk op specifiek met de fiets reizen maar volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd lager , iets wat in jouw geval een pluspunt zou ( kunnen ) zijn .

En hoe meer je je kansen verdeelt , des te groter de kans om te slagen toch ?
Ik hoop voor je dat je uiteindelijk een leuke oplossing vindt om je plan te realiseren en wens je wijsheid en succes !

Christiaan .

P.S. Ik zie wellicht nog 1 mogelijkheid die ik je toch wil voorleggen . Ik zal je daarom nog een PB. sturen . Doe er maar mee wat je wilt , een antwoord hoeft niet ...
Tijdens de echte rit kan ik waarschijnlijk bniet mee maar eens een weekendje lijkt me wel leuk. Zit je ookal op de facebookgroep voor jeugd tussen de 18 en 35? Stuur me maar eens een pb als je het leuk lijkt.
Jongens waarom zoeken jullie toch steeds iemand anders om mee te fietsen. Het zal wel de leeftijd zijn, maar ik vind het alleen ook heerlijk. Ik fiets graag met mijn vrouw en kinderen, maar het lukt niet altijd de agenda's te synchroniseren, en dan ga ik alleen. Ik vind dat heerlijk contemplatief, zo de hele dag met je eigen gedachten, en je eigen lichamelijke inspanning. Ik kom er heerlijk van tot rust.
Haha XD Wim dat dacht ik ook...... tot ik in 1 dag 90 km en 2600 hoogtemeters moest maken omdat camping toch niet bestonden en ik nergens kon wildkamperen. Ik was toen maar wat blij toen er een leuk meisje uit Californie naast me kwam fietsen... konden we samen afzien en elkaar helpen. Heeft me zeer geholpen en een heel leuk contact aan overgehouden. Volgend jaar proberen we dus nu samen te plannen ;-) Soms kan alleen heel leuk zijn maar als het zwaar wordt of de camping leeg is vind ik het toch wel erg fijn iemand naast me te hebben rijden/ zitten.
Tuurlijk, maar het laat precies zien dat je misschien juist alleen zulke ontmoetingen hebt. Maar goed, ik vind het ook heerlijk zelf zulke uitdagingen aan te gaan en helemaal alleen af te zien. Maar dat is misschien een leeftijd ding.
Of misschien vinden gewoon verschillende mensen verschillende dingen leuk. Onvoorstelbaar, ik weet het, maar toch…
Goed idee om de wereld te gaan verkennen per fiets. Om het low budget te houden kun je eens kijken op https://www.warmshowers.org/. Ik heb er geode ervaringen mee zowel als gast en als host en ik ben zeker niet de enige. Soms houd je er zelfs vrienden aan over. Check de site en doe er je voordeel mee.
Veel success en plezier met je avontuur.

Ineke
Goede tip Ineke! Ik zal er naar kijken!
Aan welke leeftijd moeten we denken bij iemand die net van het middelbare afkomt. Heb zelf geen tijd.
17-19 jaar, dunkt me.
Je hebt een pb ijssnuiver
Leuk plan! Ik ben zelf 18, maar helaas niet vrij eind augustus.
Anders was ik graag meegegaan! Heb je inmiddels al iemand waarmee je gaat fietsen?
Greenway , als ik zo vrij mag zijn om een antwoord te geven : ik heb inderdaad met haar een plannetje besproken en dat zou door kunnen gaan ... helemaal vast staan de afspraken nog niet , maar dat zou wel eens kunnen gaan lukken ...
Gr. Christiaan