Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de Compostela half mei 2017 - Forum Wereldfietser

Santiago de Compostela half mei 2017

Wie gaat er mee fietsen naar Santiago de Compostela? Vertrek 18 mei 2017. We zijn nu met drie 60+ fietsers, twee mannen en ik, vrouw. Zou leuk zijn als er nog een gezellige makkelijke vrouw mee gaat, nou ja, een man mag ook. We nemen er zes weken voor en gaan vooral om het genieten/veel zien :roll: /terrasjes en zeker niet om er snel te komen. We willen bij goed weer kamperen, dus tentje mee. Humor erg belangrijk :lol:
Groetjes, Hilde
Utrecht
Dag Hilde,
Ik heb een nog vaag plan om vanaf mei naar Lissabon te fietsen. Mijn dochter heeft het plan opgevat om helemaal daar te trouwen, dus ik moet er heen. Via S de C en met meer fietsers lijkt me leuk. Timing, dagritme, terrasje, tentje, humor spreken wel aan. Ik heb geen ervaring met echt lange afstanden. Af en toe vakantiefietsen en twee jaar een racefiets. 64 jaar, man
Groet, Michel
Aiii dat is nou jammer, wij komen er een weekje later achteraan... zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =5&t=28755

Is er nog kans om een weekje op te schuiven voor jullie? Wij zijn met een man of 8, wisselende leeftijd, maar vooral sub 35.

Anders: Veel plezier onderweg!
Hoi Hilde en anderen,

ik heb ook plannen om in mei/juni naar Santiago te fietsen.

Mijn vriendin uit Oslo wil ook meedoen, maar die kan alleen het gedeelte vanaf de Pyreneëen naar Santiago doen, ivm werkverplichtingen.

Ik ben 65 jaar en heb al meer dan 1994 geen ervaring met slapen in een tent(je).....of kamperen.
Ik heb geen geschikte e-bike voor meer dan 40 km per dag,
Dus ik ga op mijn Amazon Rohloff, zonder trapondersteuning, waarvan ik inmiddels de banden heb vervangen door 40 mm brede Almotion banden, + nwe remblokken.

Is het nog een idee om met elkaar wat oefenrondjes in Nederland te doen?
Utrechtse heuvelrug, Limburg etc.. In februari, maart april, mei ?
In het weekend kan ik bijna altijd, en doordeweeks ook vaak.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik als gevolg van 2 hersenbloedingen (in mei en juni 2016) een flinke deuk in mijn conditie heb opgelopen.
Moest de eerste paar weken beginnen met weer te leren lopen......:) . Sinds eind juni 2016 eerst 5x p.w. heel erg hard met Fysio in (revalidatiecentrum), en nu 2x pw met fysio in sportschool aan het trainen. Intussen weer (voorzichtig) begonnen met mountainbiken. Heb er erg veel zin in....

Moet flink kilometers maken dus om die bergen over te komen.....

groeten Dirk uit Bleiswijk
06-24256844
HildeDix schreef:Wie gaat er mee fietsen naar Santiago de Compostela? Vertrek 18 mei 2017. We zijn nu met drie 60+ fietsers, twee mannen en ik, vrouw. Zou leuk zijn als er nog een gezellige makkelijke vrouw mee gaat, nou ja, een man mag ook. We nemen er zes weken voor en gaan vooral om het genieten/veel zien :roll: /terrasjes en zeker niet om er snel te komen. We willen bij goed weer kamperen, dus tentje mee. Humor erg belangrijk :lol:
Groetjes, Hilde
Utrecht
Dag Hilde (en anderen) heb gisteren dit 1,4 kg zware 2 persoons tentje besteld.
Kreeg vanmorgen bericht dat het al onderweg is :)

https://www.aliexpress.com/item-img/New ... 7.2.euwON3


mvg Dirk
Interessant. Wat is de waterkolom (waterdichtheid) van die tent weet je dat?
Coen,
in de specs wordt gemeld:
Outside Tent Waterproof Index:>3000 mm

zo'n 15 mensen hebben positief gereageerd, oa ook met kamperen in de sneeuw
daar zijn you tube filmpjes van

ik heb er geen aandelen in, maar ziet er goed uit op de foto's en video's

gr Dirk