Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vertrek zijderoute voorjaar 2019 - Forum Wereldfietser

Vertrek zijderoute voorjaar 2019

Na erg lang dagdromen heb ik de knoop eindelijk doorgehakt. Volgend jaar ben ik van plan een lange fietsreis te maken langs de zijderoute. Ik wil in Maart vertrekken, en ongeveer een jaar later in Zuid-Oost Azië aankomen. De precieze route ligt nog niet vast maar het plan is ongeveer om in Maart vanuit Nederland (Eindhoven of Alkmaar) te vertrekken, via de Balkan naar Griekenland en Turkije te gaan, de Kaukasus door te fietsen, de boot naar Kazachstan te nemen, in juni/juli Centraal Azië doorfietsen, en daarna via India (september) naar Myanmar (oktober) en verder Zuid-Oost Azië door te fietsen richting Singapore. Ik sluit niet uit daarna nog verder te gaan richting Australië, maar dat is iets voor volgend jaar.

Ik heb ervaring met korte fietsvakanties in Europa, van 1 tot 3 weken. In totaal heb ik 4 korte reizen in Europa gemaakt. Dagelijkse afstanden zijn afhankelijk van de hoogtemeters en andere obstakels, maar ik fiets ongeveer tussen de 60 en 110 km per dag. Ik reis low-budget, verkies (wild)kamperen boven het slapen in hostels, en rustige wegen ipv snelwegen.

Voor deze reis ben ik op zoek naar andere fietsers die volgend jaar van plan zijn om richting het oosten te gaan. Ik zoek zowel een reisgenoot (liefst iemand jong van geest; alleen vertrekken kan, maar met z'n tweeën lijkt mij gezelliger en veiliger), als fietsers die ook volgend jaar vertrekken en ideeën willen uitwisselen voor de route of landen. Een stukje samen fietsen, een paar dagen of paar maanden, ik sta voor alles open. Ik ben vooral benieuwd wie dit plan nog meer heeft, en wie eventueel er een keer samen over wil sparren.

Ik ben overigens 26 jaar en woon in Eindhoven. Ik zie jullie reacties graag tegemoet,

Ivo
Hoi Ivo,

Ken je het blog van Jeroen Kleiberg (www.bestemmingonbekend.nl) al? Hij is onlangs van Georgie naar Kazachstan gefietst, via Azerbejan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizie, en geeft ook een lezing in Rotterdam in oktober. Misschien leuk om ideeen op te doen.

Geweldig plan heb je! Ik houd het in mijn achterhoofd. Misschien kunnen we nog een stukje samen fietsen. Maar momenteel moet ik eerst verder aansterken na een kniebreuk. De eerste fietsmeters zijn gelukkig gemaakt, maar ik heb nog wel ff te gaan voordat ik weer echt op krachten ben.

Veel plezier met de voorpret!

Groetjes,
Mette (uit Alkmaar)
Hoi Ivo,

Als mede-inwoner van de lichtstad ben je zeer welkom om eens te sparren over deze trip. ik heb globaal dit jaar de omgekeerde richting gefietst en kan er wel wat over zeggen…

groet, BertV

https://cebenzoa.wordpress.com
Hoi Ivo,

Ik zit zelf al langere tijd zo'n soort reis te maken. Ik studeer volgend jaar als het goed is af, en heb dan alle tijd om een dergelijke reis te maken. Maart zou echter te vroeg komen voor mij. Wellicht sta je ook open voor een later tijdstip? Anders hoor ik het graag.

Groeten,

Jim
Dag Ivo,

Ik ben Gaëtan en heb een soort gelijk profiel als jou.
Ik ben ook 26 en ben ook van plan om de zijderoute richting Australië te maken sowieso startent vanaf maart 2019. Ik heb nog geen concreet plan op papier maar wel in mijn hoofd en heb mij al redelijk ingelezen.
Ik ben momenteel bezig met het verzamelen van mijn uitrusting.
Ik heb ook al meerdere reizen van een maand met de fiets gedaan in de EU met vrienden met wildkamperen en co.

Moest je interesse hebben laat maar weten.

Groetjes
Hé Ivo, Gaëten en Jim.

Kilomtersvreten! Ook ik wil hem al heel lang fietsen, de zijderoute. Heb hiervoor al wat door Europa getoerd en heb de mogelijkheid om in het voorjaar een werk-break te nemen. Net als jullie ben ik midden-twintig. Zullen we binnenkort eens Skype'n?

Guus.
Hoi Ivo,
Kennelijk ben ik niet de enige die richting het Oosten fietst. Mijn planning op dit moment is dat ik vanaf 6 april 2019 Amsterdam uitfiets richting Guangzhou in Zuid-China. Uiteraard ben ik heel benieuwd naar jouw voorbereiding en die van anderen.
In principe ben ik van plan alleen te gaan. Maar als iemand (een stukje) wil meefietsen, valt daar natuurlijk altijd over te praten 8)
Intussen ben ik begonnen met een website: www.jeroenfietstnaarchina.nl Daarop doe ik nu verslag van de voorbereiding etc. Berichten verschijnen ook op facebook https://www.facebook.com/jeroen.zonneveld.777 en later ook op instagram https://www.instagram.com/jeroenzonneveld/
Zullen we een keertje iets afspreken?
Fietsgroeten
Jeroen Zonneveld
Hallo Ivo

Ik heb je een PB verzonden (die volgens mij niet werkt want het blijft in mijn outbox staan) en dus ook email verzonden.

Indien je niets hebt ontvangen kun je dit dan laten weten.
Marc
Nosferatu schreef:
zo 30 dec, 2018 11:37

...(die volgens mij niet werkt want het blijft in mijn outbox staan) ....
Dat is zoals het werkt, pas als de ontvanger het bericht heeft gelezen verdwijnt hij uit Postvak uit en verschijnt hij in Verzonden berichten.

Peter
PeterVanRijn schreef:
zo 30 dec, 2018 18:01
Nosferatu schreef:
zo 30 dec, 2018 11:37

...(die volgens mij niet werkt want het blijft in mijn outbox staan) ....
Dat is zoals het werkt, pas als de ontvanger het bericht heeft gelezen verdwijnt hij uit Postvak uit en verschijnt hij in Verzonden berichten.

Peter
Aha, goed om te weten.
Bedankt.
Hoi allemaal,

Ook ik ben van plan om naar het oosten te fietsen, 17 februari wordt vooralsnog de vertrekdatum. Ik ben van plan om alleen te fietsen/vertrekken, maar het is natuurlijk altijd leuk om een stukje op te trekken indien dat uitkomt.

Ik ben nu bezig met het verzamelen van alle spullen, ben al een heel eind.

Het lijkt mij wel leuk om contact te hebben over paklijsten en/of routes!
Heel toevallig kom ik ook uit omgeving Eindhoven, en 28 jaar oud.

Ik hoor het wel!

Groeten, Jonne
Ook ik denk erover deze route te fietsen. Ben wel fors ouder dan jullie. 47 als ik vertrek in Mei.

Mijn route is ongeveer:

Fietsen Nederland - Oekraine.
Boot Oekraine - Georgie.
Fietsen Georgie - Azerbadjan
Boot Azerbadjan - Kazachstan
Fiets/trein naar Samarkan in Oezbekistan
Fietsen door tadjikistan/kirgizie/Kazachstan
Fietsen Kazachstan - China. Tot net over de grens in China
Trein China(Urumqi) - Lanzhou ( Dit in vebrand met duur Visum
Fietsen Lanzhou - Kunming
Fietsen Kunming naar Laos - Thailand - Maleisie - SIngapore

Ik zal dus niet alles fietsen en 2 x de boot nemen en de trein. Het westen van centraal-azie is woestijn en weinig aantrekkelijk. Het oosten met de Pamir gebergte is veel interessanter. Ook West China lijkt me saai en ik weet niet hoe lang ik een visum krijg.

Lijkt me leuk route van andere te horen. Ikzelf vertrek dus in Mei. 20 MEi om precies te zijn want dan ben ik jarig.
Leuke plannen allemaal!

Ik sluit me aan met dezelfde plannen. Voorheen had ik het plan terug te fietsen vanuit Vietnam maar ik heb het inmiddels omgedraaid en wil vertrekken vanuit Nederland naar Kirgizië, via Turkije en waarschijnlijk Iran. Ik ben van plan te vertrekken op 1 maart.

Ik ben net 31 en heb gisteren mijn 8 maanden onbetaald verlof goedgekeurd gekregen. Ik heb in Eindhoven gestudeerd en werk nu in Delft.

Hebben jullie toevallig al een whatsappgroep ofzoiets? Het lijkt me leuk eens te ontmoeten of onderweg elkaar wat tips te sturen.
Ha allemaal,

Hier nog een kandidaat, 28 jaar. Ben van plan eind maart of begin april 2019 te vertrekken.
Heb me inmiddels aardig ingelezen en ben van plan via Turkije en Iran te rijden, met een omweg via Georgië en Armenië. Zoals meer mensen hier, wil ik de route alleen fietsen, maar lijkt me zeker gezellig om een aantal dagen of weken wat gezelschap te hebben.
Is het een idee om een appgroep te starten, om onderweg eventueel ergens af te spreken?

Groeten,

Richard
Mijn vriendin en ik zijn ook van plan om komend voorjaar richting China te fietsen. We willen feb/maart vertrekken. De route hebben we nog niet echt goed in kaart, maar we hebben nu in ons hoofd om onderlangs via Turkije te reizen en in zuid-China te eindigen.

We zullen ook vooral met z'n tweeen reizen, maar het is misschien nuttig om tips in de voorbereiding met elkaar te delen.

zo heb ik meteen al een vraag aan jullie:
Voor alle tussenliggende landen kan je voor zover ik weet aan de grens, of onlin een visum regelen. Ik kan nog niet goed vinden hoe je dit voor China moet organiseren. Ik heb gehoord van mensen die hun paspoort halverwege hun reis opgestuurd hebben naar een visum-bureau in Nederland, dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Heeft iemand hier al een idee over?
Het Chinese visum kun je in Tehran regelen. Mochten jullie van plan zijn om naar Iran te gaan.
Volgens mij kan het tegenwoordig ook in Tbilisi. Veel info is te vinden op caravanistan.com.
Hoi!

Ook ik (24 jaar) ben van plan om komende februari/maart te vertrekken naar China. Globaal zal mijn route via de Adriatische kust naar Turkije, Iran en vervolgens door de "Stanlanden" zijn. Het lijkt erop dat ik dit alleen ga doen en dat vind ik eigenlijk ook wel prima. Toch zou ik het wel leuk vinden om sommige stukken samen te fietsen!

Inmiddels heb ik de meeste spullen wel bij elkaar en ben van plan om 19 augustus met de trein naar Maastricht te gaan en via de Ardennen in een week tijd terug te fietsen naar huis (Groningen). Een mooie voorbereiding lijkt me.

Groet,
Jordi
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik zie hier boven een boel ideeën om al dan niet samen (delen van) die zijderoute te gaan bedwingen. Zijn jullie geslaagd in je opzet? Of stonden zoals vaker 'tussen dromen en daden: wetten en praktische bezwaren?' om een mooi gezegde te parafraseren.
Van tevoren heb ik met een aantal mensen afgesproken en onderweg ben ik er ook nog wat tegen gekomen.
Best geslaagd vond ik zelf!