Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wadden eilanden hoppen in de mei vakantie - Forum Wereldfietser

Wadden eilanden hoppen in de mei vakantie

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik met mijn vrouw en 2 dochters in de mei vakantie eiland gehopt van den helder <=> texel <=> vlieland <=> terschelling <=> harlingen. Dit jaar zouden we graag verder gaan vanaf terschelling <=> ameland <=> schiermonnikoog. Probleem is alleen dat er in de mei vakantie geen overtocht diensten zijn tussen die eilanden. De enige optie die ik kan bedenken is de waddentaxi afhuren (max 12 personen) of een andere boot charteren.

Ik wil dit verder onderzoeken maar het zou zeer helpen als ik nog een man of 8 kan vinden die hetzelfde op hetzelfde moment willen. Ik zoek dus niet zozeer fietsers om samen een week mee te fietsen maar fietsers die samen de overtocht(en) met ons willen maken...

En laat ik eerlijk zijn, fietsen is een groot woord want op die eilanden is het met 20km we gouw gedaan. Het bleek echter een prima opstap voor mijn dochters voor een 'fiets' vakantie.

Kortom, zijn er mensen die in de week van 29 april iets vergelijkbaars willen dan kan ik kijken of ik dat bij elkaar kan brengen. Ik heb inmiddels een vraag bij de VVV-Ameland uitstaan.

Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet,
Marco Hermsen
Terschelling - Ameland is een lastig verhaal, vanwege het wantij.
de boot die in de zomer vaart, komt iedere keer vast te zitten.
enige optie kan een charter zijn.
In mei is het niet lastiger om over het wantij (Terschelling - Ameland en Ameland - Schier) te komen dan in de zomer. Daar ligt het niet aan dat er niet wordt gevaren.
Informeer eens bij de havenmeester van Terschelling, die kunnen je misschien verder helpen.
Mic schreef:
zo 14 apr, 2019 00:29
In mei is het niet lastiger om over het wantij (Terschelling - Ameland en Ameland - Schier) te komen dan in de zomer. Daar ligt het niet aan dat er niet wordt gevaren.
ik bedoel dat er alleen in het hoogseizoen gevaren wordt, wantij is er altijd ; )