Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vogezen 100 cols 5 juli tem 13 juli - Forum Wereldfietser

Vogezen 100 cols 5 juli tem 13 juli

Hallo, ik ben een sportieve fietser, midden 30, die de tweede week van juli vakantie heeft en gaat fietsen.
Ik ga een deel van de '100 cols'-tocht fietsen, namelijk van Colmar tot iets voorbij Chalon-sur-Saône en dan insnijden naar Oyonnax om terug op de route te komen.
Zaterdagochtend vertrek ik in Colmar en begin ik aan een erg uitdagende tocht.
Dagafstanden 120 tot 180km. Kamperen maar uit eten, ik neem alvast geen (uitgebreid) kookstel mee.
Zaterdagavond 13 juli voorzie ik om opnieuw in Colmar te geraken na ongeveer 1150km fietsen.
He Maarten!
Dit is toch wel een tocht waar een menig ‘berggeit’ enthousiast van zou moeten worden.
Helaas kan ik deze periode niet.
(Lijkt mij trouwens leuk om nog eens een ander keertje samen te fietsen. Goede herinneringen aan de Pyreneeëntocht, lang geleden....)

Alvast veel fietsplezier!

Gr.

Raymon
Dat was een leuke ervaring Raymon, een prachtig souvenir. Het was een erg mooie en pittige reis met hier en daar een onverharde weg, zalig.

Ondertussen heb ik de campings uitgezocht en de ritten zijn zo goed als klaar.
Wat dagafstanden betreft, er is geen enkele rit langer dan 160km en de kortste is 130km. Dat is volgens mij haalbaar, zeker als ik alleen ben en toch enkel moet fietsen, eten en slapen.
s0lar schreef:
zo 12 mei, 2019 12:00
Ondertussen heb ik de campings uitgezocht en de ritten zijn zo goed als klaar.
Wat dagafstanden betreft, er is geen enkele rit langer dan 160km en de kortste is 130km. Dat is volgens mij haalbaar, zeker als ik alleen ben en toch enkel moet fietsen, eten en slapen.
Als je alleen fietst ben je eigen baas, dat kan ook een voordeel zijn.

Ik moet niet denken aal 130-160 km/dag en bijv. de Col de Servance, maar ik fiets dan ook als een pak-ezel rond.
Wel mooi overigens, die Col de Servance (en ... op de NO-flank aldaar de groeiplaats van een varen die in Frankrijk verder alleen in een hoekje van de Pyreneeën groeit).

Groeten BSM
s0lar schreef:
zo 12 mei, 2019 12:00
alleen
Dit bericht staat in reisgenoten.
gios schreef:
zo 12 mei, 2019 12:31
s0lar schreef:
zo 12 mei, 2019 12:00
alleen
Dit bericht staat in reisgenoten.
Ik leg uit waarom de dagafstanden me niet afschrikken. Ik zoek iemand die het ziet zitten om mee te fietsen en in samenspraak met elkaar kan er dan afgeweken worden van het oorspronkelijke plan.

Ik kan ook quoten:
gios schreef:
zo 12 mei, 2019 12:31
staat
Slaat nergens op.
Heb je ervaring in samen berg op fietsen. Het is een ramp vooral bij niet zulk mooi weer. Sta jij een half uur boven op de berg te kleumen komt je maat er eindelijk aan. Je maat wil ook en waarschijnlijk meer tijd hebben om verder te gaan. Samen berg op, je moet qua vermogen zo gelijk als mogelijk zijn.
WimB schreef:
zo 12 mei, 2019 15:02
Heb je ervaring in samen berg op fietsen. Het is een ramp vooral bij niet zulk mooi weer. Sta jij een half uur boven op de berg te kleumen komt je maat er eindelijk aan. Je maat wil ook en waarschijnlijk meer tijd hebben om verder te gaan. Samen berg op, je moet qua vermogen zo gelijk als mogelijk zijn.
Zo te lezen heeft Maarten minsten één keertje met Raymon in de Pyreneeën gefietst :shock:
Misschien fietsen Maarten en Raymon precies even hard de helling op :roll:

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
zo 12 mei, 2019 15:14


Zo te lezen heeft Maarten minsten één keertje met Raymon in de Pyreneeën gefietst :shock:
Misschien fietsen Maarten en Raymon precies even hard de helling op :roll:

Groeten BSM
Klopt. In 2008 organiseerde Jim een tocht door de Pyreneeën. Daar was Raymon ook.
Leuk filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ehnlF6KEgp8