Hallo fietsfanaten,

Ik ben een 59 jarige man en wil aankomende zomer een langere fietstocht maken. Dat kan tussen 6 juli en 18 augustus. Daarvoor heb ik 2 ideeën:

1.
Met de trein naar Polen en vanaf daar naar de Baltische staten, met eventueel een bootoversteek naar Finland om daar te fietsen. Daarna bootoversteek naar Zweden en door naar Denemarken. Eventueel vanaf Duitsland met de trein terug naar Nederland. Duitsland en Polen wil ik 'overslaan' want daar fietste ik al vaker.

2.
Vliegen naar Thessaloniki, Griekenland (Ryan air). Vanaf daar fietsen naar Macedonië, Kosovo, Albanië. Eventueel vanaf daar met de trein weer terug naar Thessaloniki.

Ik heb erg veel fietservaring en ben als ik fiets altijd onderweg met mijn tentje. Meestal overnacht ik op een simpele camping (want 's avonds douchen en een drankje op het terras na een hele dag fietsen vind ik toch wel fijn) en heel af en toe kampeer ik ook wild. Bij erg slecht weer ook wel overnachten in een goedkoop pension, hostel of iets dergelijks.
Ik fiets zo'n 80-120 km per dag, afhankelijk van de hoogtemeters. Ik hou van de natuur en maak graag een praatje met de mensen die ik onderweg tegen kom. Stoppen om koffie of thee te maken doe ik regelmatig. Het onderweg zijn, nieuwe landen ontdekken en elke dag het avontuur tegemoet vind ik heerlijk.

Vaak doe ik mijn fietsreizen alleen en soms ook met anderen. Als ik wat langer weg blijf, zoals in dit geval, vind ik het veel fijner om met iemand samen (of in een groepje) op pad te zijn. Dus lijkt het je wat en heb je zin om mee te gaan (of om een gedeelte mee te fietsen), laat het weten!