Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Belgie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Belgie

Leon schreef:
do 05 sep, 2019 20:01
Ik woon op een plek in Nederland waar tweederde van alle fietstochtjes onvermijdelijk ook in België uitkomen, ik zie dus dagelijks de overeenkomsten en verschillen. Telt dat ook? Maar ik ben geen Belg.
Mja, voor zover ik het begrijp ben je van Nederlands Limburg. Dat maakt je tot een soort ereburger van Belgisch Limburg. Misschien woon je zelfs aan de Belgische kant van de Maas, de linkeroever, waar door een geschiedkundig accident ook een Nederlands stadje ligt.

Ik ben zelf ook van Limburg afkomstig en ben er nog altijd niet uit of Limburgers eigenlijk wel Belgen (of Nederlanders) zijn.

Maar terug on topic! Hier nog een Belg (denk ik toch) uit Leuven.
Hier een Vlaming uit Brugge
Tel ik ook mee als Zeeuws-Vlaming (NL)? Een grenslander. Volgens de Belgen een ollander, volgens de Nederlanders een reservebelg. Enfin, direct bij Maldegem en regelmatig op pad rond Brugge.
De kust...
Retie
Noord-Limburg.
11 maanden per jaar in het nieuwe Pelt,
1 maand elders in Europa.
Boechout
Ik woon in de regio Brugge. En zoek nog iemand om dit jaar +- 6dagen te touren in 1 van de omliggende landen. Tijdstip van vertrek in overleg. Mvg!
Ben ook van Belgenland regio Beveren waas
Leuven :)
kempen
Stijnvanhoucke schreef:
di 06 aug, 2019 21:45
Zitten er eigelijk ook veel Belgen op dit forum
En in het bijzonder regio Brugge de kust?
Hee Stijn nog wat gedaan met alle antwoordende Belgen van het afgelopen jaar?
roeca schreef:
wo 07 aug, 2019 09:25
Dag Allemaal,
En ik woon in de Denderstreek, meer bepaald in de omgeving van Aalst.
Mvg,
Roeca
Aalst? Dat vinden in Dendermonde vast niet leuk. Gooi je genoeg honden in de Dender voor kopvlees? :D
Mieke wat is de stand?
Zeeuw schreef:
vr 06 sep, 2019 13:49
Tel ik ook mee als Zeeuws-Vlaming (NL)? Een grenslander. Volgens de Belgen een ollander, volgens de Nederlanders een reservebelg. Enfin, direct bij Maldegem en regelmatig op pad rond Brugge.
Maldegem , daar ben ik opgegroeid. Ik vind het accent van de grenslanders héél wijs trouwens ;)
Ik woon in Dilbeek, tegen Ternat
pitatwork schreef:
zo 26 jul, 2020 11:13
Ik woon in Dilbeek, tegen Ternat
Hoe is het tegenwoordig in Dilbeek? Houden die drie gemeenteraadsleden van het U.F. zich een beetje stil?
Grensgeval hier ... streek Hasselt (hoofdstad provincie Limburg) - Diest (Vlaams Brabant, tevens oranjestad)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hasselt_(Belgi%C3%AB)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Diest
Hoi,

Zoersel , op een steenworp van de trappisten van West Malle, tap alle dagen van die pijplijn af :-).