Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot/meedenken ZuidAmerika - Forum Wereldfietser

Reisgenoot/meedenken ZuidAmerika

Na erg lang dagdromen heb ik de knoop eindelijk doorgehakt. Volgend jaar ben ik van plan een lange fietsreis te maken in zuid Bolivia (1 maand) en zuid Chili de Carratera Austral (2 maanden). Ik wil eind september vertrekken en rond de kerst weer naar Nederland afreizen. De precieze route ligt nog niet vast, behalve de Carratera en salar de Uyuni.

Ik heb ervaring met korte fietsvakanties in Europa van 1 tot 3 weken. Dagelijkse afstanden zijn afhankelijk van de hoogtemeters en andere obstakels, maar ik fiets ongeveer tussen de 60 en 110 km per dag. Ik reis low-budget, verkies (wild)kamperen boven het slapen in hostels, en rustige wegen ipv snelwegen.

Voor deze reis ben ik op zoek naar andere fietsers die volgend jaar ook van plan zijn om richting Zuid-Amerika te gaan. Ik zoek zowel a) (voor een deel van de reis) een reisgenoot (gewoon omdat het fantastisch is om zo'n reis met elkaar te beleven en je er voor elkaar kunt zijn in alle omstandigheden), als b) fietsers die ook volgend jaar vertrekken en ideeën willen uitwisselen voor de route of landen. Een stukje samen fietsen, een paar dagen of paar weken, ik sta voor alles open. Ik ben vooral benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit plan hebben en wie eventueel er een keer met mij over wil sparren.

Ik ben overigens 50 jaar en woon in Zwolle. Ik zie jullie reacties graag tegemoet,

Luc
Mooie omgeving!

Ik ben er al geweest dus ik ga niet met je mee :wink:
Maar in Sud-Lipez (Reserva Adoardo Avaroa) en op de Carretera Austral zul je zeker andere fietsers tegenkomen, en als het klikt kun je altijd een paar dagen of langer samen opfietsen.

Qua route: Tussen pakweg Uyuni en San Pedro de Atacama, en vervolgens van San Pedro naar San Antonio de los Cobres kom je echt de meest bizarre maanlandschappen tegen. Nergens mee te vergelijken. Zorg dat je goed acclimatiseert want je zit vaak ruim boven de 4000 meter en over de 'ripio' is het loeizwaar fietsen. In Sud-Lipez heb je lodges waar je voor een paar euro binnen kunt slapen, kan handig zijn want het is ijzig koud daar.

De Carretera Austral is meer een soort Canada/Noorwegen XXXL (en on acid, want de meren en luchten zijn daar intenser gekleurd dan ik ooit gezien had).
Tip: ga na de Carretera Austral nog eventjes zuidelijker, doe in ieder geval de boot-bike-hike-boot-bike van O'Higgins naar El Chaltén. Terugvliegen kan vanaf El Calafate, Puerto Natales, Punta Arenas of Ushuaia.
Dag Luc,
Ik woon "naast" Zwolle in Hattem.
Ik heb in het prachtige deel van Bolivia gefietst waar jij naar toe wilt. (Van La Paz naar Sajama national park, Salar Coipassa en Salar Uyuni en daarna via Potosi naar Santa Cruz)
Als je wat suggesties wilt, fiets een keer langs.

Erik
dag Luc,

in 2012 hebben Paul en ik een geweldige tocht van 4 weken gemaakt door Bolivia, met als hoogtepunt de Salar de Uyuni. De Caratera Austral staat nog op mijn verlanglijstje, maar dit jaar is voor mij nog te vroeg. Je vindt info over onze Boliviatocht hier:
https://www.cyclingaroundtheworld.nl/de ... a/bolivia/
Je bent altijd welkom bij mij thuis als je meer info wilt: ik woon in Dieren.