Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisgenoot voor fietsreis Oman deze kerstvakantie - Forum Wereldfietser

reisgenoot voor fietsreis Oman deze kerstvakantie

In de kerstvakantie( 21-21 t/m 5-1-2020) ga ik in Oman fietsen. (Ticket moet nog gekocht worden dus data kan iets afwijken) Ik ben er reeds 4x eerder geweest waarvan 1x per fiets wat mij zeer goed is bevallen. ´s Nachts mag je nagenoeg overal kamperen en nog gratis ook.
Dit keer ga ik geen kooktoestel meenemen omdat bijna overal wel een eethutje is.
Zeer vriendelijke volk, zeer gastvrij en behulpzaam. Geen enkele negatieve ervaring meegemaakt.

Om een indruk van het land te krijgen zie: https://myalbum.com/album/BbJdlxGILAoE

Ik ken er twee gezinnen, waarvan 1 gezin zeer goed: 9 zonen en 12 dochters waarvan er veel nog in het geboortehuis wonen. Dat is altijd een mooie tussenstop om verwend te worden met eten, thee en gastvrijheid. De spreektaal met ons is in het Engels.

Het is de bedoeling om met fiets door het Hadjargebergte te trekken. Maar niks ligt nog vast.

Wegen zijn daar gedeeltelijk geasfalteerd en we zullen ook veel harde zandwegen tegenkomen. Geen woestijn. Dat is een ander gedeelte van Oman. Er kan worden gereden met MTB en een trekking fiets met flinke brede banden lukt ook.

In deze periode is het tussen de 20 en 30 graden. 'S nachts koelt het af tot een graad of 10. Regenkleding is niet nodig omdat het in deze periode zelden regent. (ik heb het niet meegemaakt)

Per dag ben je voor 10 euro klaar en dan moet je nog uitgebreid eten ook anders kom je niet aan die 10 euro. Spullen van het land Oman zelf zijn erg goedkoop. (Benzine 25 eurocent, kop thee 30 cent, broodje ei 60 cent etc)

Ik ben Ernie Frieke, 50 jaar en ik ga fietsen met een IdWork mountainbike met Rohloff naaf. Ben redelijk kundig met fietsen dus als er van te voren nog een fiets klaar gemaakt moet worden is dat geen probleem.
Hallo Ernie,

Ik ben geïnteresseerd voor de Oman fietstocht.

Emile Veugelers

Graag contact via PB
Hallo Ernie, even testen of dit n pb is. Stuur je dan meer gegevens
Groet Emile
Foto's van je eerdere reis zien er goed uit!Ik ga denk binnenkort solo. Zou je je eerder gefietste route kunnen delen?Met eventueel wat info over zwaardere gedeeltes en mooiste stuk bijvoorbeeld.

Ik ben namelijk nog niet helemaal uit mn route
Wow gaaf die foto's . Ben benieuwd naar je reis. Kan zelf helaas niet mee want anders wist ik het wel !