Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaat gezocht in jan. 2020 - paar weken avontuur - Forum Wereldfietser

Fietsmaat gezocht in jan. 2020 - paar weken avontuur

Ben van plan in januari 2020 een mooie fietsreis te maken. Buiten Europa, tent mee. Zuid Amerika, Nepal. Maar eerlijk gezegd staat het nog open, dus ideeën zijn welkom. Denk erover om alleen te gaan maar zie er toch ook tegenop. Georganiseerd hou ik niet zo van. Gezocht iemand tussen de 35 en 55 (bij voorkeur). Redelijk wat fietservaring vereist. Afstand rond de 1500 km. Wil graag redelijk doorfietsen, dus relatief lichte bepakking. let me know als je zin hebt om mee te gaan.
ik wil wel meer over je plan weten... of heb je al iemand gevonden?
Ik heb gefietst in Nepal en kan dat niet echt aanraden. Smalle, zeer drukke wegen en hele smerige luchtvervuiling van oude, slecht afgestelde auto's en krakkemikkige bussen.
Maar natuurlijk wel een prachtig land!
Inmiddels plannen bekend! Fietsmaatje is gevonden en we gaan naar cuba. Drie weken rondfietsen in januari! Veel zin in!!
Messie75 schreef:
vr 20 dec, 2019 11:57
Inmiddels plannen bekend! Fietsmaatje is gevonden en we gaan naar cuba. Drie weken rondfietsen in januari! Veel zin in!!
Op Cuba kun je niet kamperen!
[/quote]
Op Cuba kun je niet kamperen!
[/quote]
Nee ik weet het inderdaad. Dus we gaan voor de homestays. Schijnt goed te doen te zijn. Hoop dat er genoeg accomodaties te vinden zijn.
Messie75 schreef:
vr 20 dec, 2019 12:14
Op Cuba kun je niet kamperen!
[/quote]
Nee ik weet het inderdaad. Dus we gaan voor de homestays. Schijnt goed te doen te zijn. Hoop dat er genoeg accomodaties te vinden zijn.
[/quote]
Casas particulares, Ze zitten bij diverse netwerken. Ben je in een casa van een bepaald netwerk, dan bellen ze al voor je naar de volgende. Is een casa vol, dan regelen ze een andere. In het midden van Cuba zijn deze casas niet altijd op fietsafstand van elkaar. Dit is ook een saai gebied. Casas kunnen vervoer regelen. Fietsen kunnen ook mee in de Azul Bus. dit zijn speciale lijnbussen voor toeristen. Let op de wind. Deze kan stevig zijn en komt praktisch altijd uit het oosten.
bert sitters schreef:
vr 20 dec, 2019 14:14
Messie75 schreef:
vr 20 dec, 2019 12:14
Op Cuba kun je niet kamperen!
Nee ik weet het inderdaad. Dus we gaan voor de homestays. Schijnt goed te doen te zijn. Hoop dat er genoeg accomodaties te vinden zijn.
[/quote]
Casas particulares, Ze zitten bij diverse netwerken. Ben je in een casa van een bepaald netwerk, dan bellen ze al voor je naar de volgende. Is een casa vol, dan regelen ze een andere. In het midden van Cuba zijn deze casas niet altijd op fietsafstand van elkaar. Dit is ook een saai gebied. Casas kunnen vervoer regelen. Fietsen kunnen ook mee in de Azul Bus. dit zijn speciale lijnbussen voor toeristen. Let op de wind. Deze kan stevig zijn en komt praktisch altijd uit het oosten.
[/quote]

Bedankt Bert, dat is best bijzonder als je het mij vraagt. Goed om te weten! We denken erover om met name in het westen te fietsen. Als je andere tips hebt heel graag! Is fijn om ervaringen uit te wisselen!