Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elbe Radweg - Forum Wereldfietser

Elbe Radweg

In mei 2020 ben ik (man 68 jaar) van plan de Elbe-Radweg te fietsen.
Ik zoek een of meer reisgenoten voor die tocht.
Overnachting bij voorkeur in B&B, eenvoudig hotel of tentje.
Ik heb 2 keer van Magdeburg naar Melnik gefietst. Wil wel eens van de monding naar de bron (Reuzengebergte) fietsen. Liefst met 3 of 4 personen, begin mei 2020.
80 á 90 km per dag. Middenklasse hotels. Geen massatoerisme.
Wellicht afspreken op fiets- en wandelbeurs voor overleg.
Groeten, Jan
Ik heb belangstelling om in mei de Elbe radweg mee te fietsen. Ik ben 67 jaar, man, getrouwd maar vrouw wil niet mee en woon in Eindhoven. Mijn voorkeur gaat uit naar eenvoudige hotels of B&B maar heb ook een kampeeruitrusting.
Groet,
Tom
Hierbij wat ideeën v.w.b. mijzelf met vertrek begin mei.
Dag 1: Trein naar Bad Nieuweschans + 40 á 50 km fietsen richting Elbe.
Dag 2 en 3: fietsen naar Cuxhaven (of in de buurt van Hamburg)
Dag 4: Start Elberoute
Einddoel: Bron van de Elbe

Combi met kamperen prima. Sommige campings hebben ook hotelfaciliteiten. Zelf kampeer ik niet. Ik boek meestal een hotel via toeristenbureau ter plekke of via Booking.com.

Wellicht afspraak op vrijdag 28 februari bij stand van Europafietsers (dus niet Wereldfietsers) om 13.00 uur, om te kijken of het enigszins klikt.
(Ook voor anderen met belangstelling !)

Groeten, Jan
PS ik ben nog net 68 jaar oud.
Ha allen, ik zou ook zeker interesse hebben aan te sluiten, 28 februari op beurs lijkt me goed idee, groetjes Janske (vrouw 59)
Ik heb ook belangstelling. Man 67, Utrecht. Ben niet op die beurs. Misschien keer centraal afspreken.
Ik zal vrijdag 28 feb als "meeting point" fungeren in de buurt van de stand van Europafietsers om 13.00 uur.
Ik zal hiertoe een rode pet dragen, waar "Stiefbeen" op staat.

O.a. te bespreken onderwerpen en om over na te denken:
- Uitwisseling contactgegevens
- Hoeveel vakantiefietservaring
- Welke periode en hoe lang
- Welke richting uit fietsen en route (Elbebron,Praag,Cuxhaven,Hamburg)
- Minimum en maximum aantal km's per dag
- Al of niet van tevoren proeffietsen

Groeten,
Aalscholver