Deze zomer wil ik een fietsreis van ongeveer 2 tot 3 weken buiten Europa gaan maken. De fiets in het vliegtuig en wegwezen. Bestemmingen die mijn voorkeur hebben zijn: Zuid-oost Azië, Japan, de westkust van Noord-Amerika en Zuid-Amerika. Ik reis low-budget. In Zuid-oost Azië is dat dus ook als je overnacht in eenvoudige hotels of pensions. In Japan, Noord-Amerika en Zuid-Amerika zijn die veel duurder dus zou ik willen kamperen (tentje mee), behalve bij slecht weer.
In de Benelux ben ik tijdens mijn fietstochten onderweg met mijn fietsmaatje maar vaak ga ik ook alleen.
Met meerdere personen vind ik fijner, omdat het mij niet alleen om het fietsen gaat maar ook om het delen van de voorpret en de ervaringen tijdens de fietsreis.
Het plan is om ongeveer 80-100 kilometer per dag te fietsen maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe heet en bergachtig het is. Geen gehaast, maar gewoon lekker doorfietsen en als er onderweg iets bijzonders te zien is of we willen een praatje maken moet je daarvoor natuurlijk stoppen. Ik vind het gewoon fijn om onderweg te zijn. 's Morgens een ontbijtje, daarna op weg en proberen om rond de klok van 5 of 6 op je bestemming te zijn, zodat er daarna ook nog tijd is om wat te rusten en de omgeving te voet te verkennen.
De manier van reizen zoals ik die hier beschrijf is zoals ik het graag doe maar natuurlijk zou het ook anders kunnen. Laat maar horen als je wilt!
Ik ben een man van 59 jaar, heb veel fietservaring en mijn vakantie is van 11 juli tot en met 23 augustus (schoolvakantie zuid). Het liefst zou ik meteen na begin van de vakantie vertrekken.