Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderweg in 2020 - Forum Wereldfietser

Onderweg in 2020

Hoi,

De grenzen gaan weer open. Fietsen kan in ieder geval weer naar de omliggende landen. Voor een fiets trip ben ik op zoek naar een reisgenoot. Ik ben een man, 53 jr, woonachtig omgeving Arnhem/Nijmegen. Op het moment ben ik veel kilometers aan het maken om in de komende tijd lange afstanden te kunnen fietsen. Graag kom ik in contact met een reisgenoot die zin heeft om mee te fietsen. Bijvoorbeeld een tocht naar Wenen. Een andere bestemming is zeker bespreekbaar.

Groet, Dirk
Ik ga naar Compostela in aug
Is dat iets?
Is wel heeeeeel warm dan :(
22 aug 6weken.
Is dan echt zo warm nog?
Ja echt waar.
April, Mei en begin juni zijn prima maanden om die kant op te gaan. Maar ook begin juni had ik temperaturen van rond de 30 Gr de laatste 300 km.
En augustus is een hele drukke maand.
Iedereen heeft dan vakantie. Herbergen en hotels zitten sneller vol. Neem dan een tentje mee zodat je dat op het terrein van de hostel neer kan zetten.
Fietsers gaan achter in de rij wb plek.
Maar dit is eigenlijk off topic.

Anja
dijken63 schreef:
ma 01 jun, 2020 17:44
Ja echt waar.
April, Mei en begin juni zijn prima maanden om f kant op te gaan. Maar ook begin juni had ik temperaturen van rond de 30 Gr de laatste 300 km.
Dat is toch niet echt warm? Bovendien is de luchtvochtigheid in Spanje vaak laag en koelt het 's nachts veel lekkerder af dan bij een hittegolf in Nederland.
Verwacht niet dat het dit jaar heel druk in Frankrijk en Spanje is .
Iedereen is voorzichtig , en stellen het uit naar volgend jaar .
Denken jullie niet?
Je moet het ervaren, maar ik vond 30 (en dat liep op naar 34) graden in de eerste week van juni wel te veel om de hele dag in te fietsen, dat wordt daarna alleen maar warmer in juli en augustus.
Misschien valt de drukte dit jaar mee.

https://www.spainismore.nl/camino-de-sa ... fietsen/24
henkioo schreef:
ma 01 jun, 2020 12:16
Ik ga naar Compostela in aug
Is dat iets?
Hi Henkioo, Ik zoek meer een tocht richting het oosten. Aanzienlijk minder warm in de komende maanden.
Kun je iets meer vertellen over je plan:
- welke periode heb je in gedachten?
- hoeveel weken heb je beschikbaar?
- hoe wil je reizen: tentje of juist niet, of mix?
- wat is ongeveer je daggemiddelde?
- wil je alleen heen of heen en terug per fiets?

Ik heb wel belangstelling en kan in augustus en/of september, voorkeur voor tentje, ca. 80 km/dag, heen en terug.
Mic schreef:
do 04 jun, 2020 23:57
Kun je iets meer vertellen over je plan:
- welke periode heb je in gedachten?
- hoeveel weken heb je beschikbaar?
- hoe wil je reizen: tentje of juist niet, of mix?
- wat is ongeveer je daggemiddelde?
- wil je alleen heen of heen en terug per fiets?

Ik heb wel belangstelling en kan in augustus en/of september, voorkeur voor tentje, ca. 80 km/dag, heen en terug.

Hi Mic,

In de periode van eind augustus/september heb ik drie weken beschikbaar om te fietsen.
Bijvoorkeur een mix van tent en andere overnachtingsplekken, met het zwaartepunt op tent.
Een daggemiddelde van rond de 80 km is de idee.
Voor als nog had ik de idee om bezien vanuit Arnhem richting het oosten, zuid oosten te fietsen en dan heen fietsen en per trein terug. Echter een ronde of een acht fietsen is ook een optie, daarmee is geborgd dat heen en terug via een andere route gaan.

Om kennis te maken lijkt het me goed om eerst in Nederland een fiets trip te gaan maken.


Groet Dirk
Hi Dirk & Mic,

Ik heb wel interesse om met jullie mee te gaan.

Het oosten trekt mij wel ,ben er nog niet (vaak) geweest.
Vorig jaar wel naar de Duitse Eifel gefietst en gezwommen in de mooie blauwe vulkaanmeren bij Manderscheid.
Wenen trekt mij om ook wel om verschillende redenen.

Indien jullie die kennismakingtocht organisren zou ik graag mee gaan.

fietsgroet,

Roald.