Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noordkaap zomer 2020 - Forum Wereldfietser

Noordkaap zomer 2020

Hallo,

Ik zoek iemand die het leuk lijkt om mee te fietsen naar de Noordkaap. Ik wou half juli vertrekken vanuit Groningen en op 1 september weer terug per boot en trein.

Ik ben 31 en fiets gemiddeld zo’n 100 tot 150 per dag. Nu zal dit in de bergen wat minder zijn maar ik maak graag lange dagen op de fiets met om de drie a vier dagen een dag rust. Onderweg wildkamperen.

Ik vind het belangrijk dat er een klik is en dat iemand enige ervaring heeft. Geen klik is ook geen ramp want volgens mij is Noorwegen groot genoeg voor twee personen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik weer terug kom vanaf de Noordkaap. Ik wou een stuk per boot richting Narvik en vanaf Narvik verder met de trein. Zweden doet wel moeilijk met je fiets op de trein dus dat moet ik nog even uitzoeken. Als er mensen zijn die hier meer over weten of tips voor mij hebben hoor ik het graag.

Groeten Sjoerd
Had vergelijkbare plannen, maar scandinavie zit bij mij in de diepvries. Het is je misschien ontgaan :D maar er schijnt zoiets als Corona te zijn en Noorwegen laat vooralsnog geen touristen toe, nu zou dat misschien nog kunnen veranderen, maar voor Denemarken is dat bij mijn weten tot 1 september uitgesloten. Ben dus benieuwd hoe je dit denkt te doen, want eigenlijk vind ik fietsen in Noorwegen ideaal in deze coronatijden.
Heel Scandinavië is nog "oranje" (vakantiereizen afgeraden): https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... buitenland

En inderdaad:
Denemarken houdt deze zomer naar verwachting de grenzen gesloten voor Nederlandse toeristen. Zolang dat het geval is, blijft het land ‘oranje’ en zijn vakantiereizen niet mogelijk.
Dan zou ik vanaf Kiel de boot nemen naar Gotenborg. Terugreis ben ik nog niet over uit. Met de boot naar Bodo, trein van Bodo naar Oslo en van Oslo vliegen naar Schiphol.
En Noorwegen is ook vrijwel dicht, zeker als je uit Zweden komt begreep ik.
Ik denk dat de enige Noordkaap die je gaat bereiken die in Groningen is....
Leuke plannen Sjoerd. Als de huidige corona lijn doorzet is er vast goeie kans dat het in Noorwegen prima kan in de zomer.
Ik zit zelf samen met een vriendin aan een korter tripje van 2-3 weken in zuidelijk Noorwegen te denken (rondje Oslo, door het binnenland naar Bergen en via de kust terug). Maar we willen eigenlijk ook graag naar Schotland, dus wachten de ontwikkelingen af.
Wie weet kunnen we in ieder geval een klein stukje samen optrekken. Hoe dan ook, ik woon ook in Groningen dus een fietsrondje door de provincie kan altijd ;)