Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is een fiets(dag)pool interessant? - Forum Wereldfietser

Is een fiets(dag)pool interessant?

Mijn vraag aan de medeforummers is of het interessant is een fietspool op te richten. Wat bedoel ik daarmee? Iemand wil weleens in een bepaalde omgeving fietsen en meldt dat. Een ander die in die omgeving woont, ziet dat en wil wel als host voor de gast in de omgeving met hem/haar fietsen. Geheel vrijblijvend over de door de host bekende, mooie fietsroutes in een regio. Andersom kan ook: bv: ik heb de fietspaden in Drenthe en Overijssel zo'n 200 keer befietst en weet vele leuke fietsroutes, anders dan de reguliere. Ik zou als gids een ander die hier vreemd is allerlei mooie fietsroutes, alsmede stekjes kunnen laten zien. Voordeel je ziet meestal de mooiere, minder bekende plekjes(subjectief) in een bepaald gebied.
Als ikzelf in een mij onbekend gebied moet zoeken weet je nooit of je de mooie routes hebt gevonden. Voorwaarde zal wel zijn dat je je eerst met de auto en fiets op de fietsendrager naar de gewenste of aangeboden omgeving moet verplaatsen. Je kunt vanuit een afgesproken punt vertrekken. Het kan door 2 maar ook door meer wereldfietsers gereden worden. Het is een suggestie; wat vind u of jij ervan? Andere ideeën zijn ook welkom?
Ik heb vorig jaar met een medeWereldfietser iets dergelijks gedaan. Op een zeker weekend ben ik ben ik naar haar toegefietst en bij haar blijven slapen. De 2 1/2 dag erop hebben we haar buurt verkend. En een paar weken later hebben we tot twee keer toe hetzelfde in omgekeerde richting (zij verbleef dus bij mij) gedaan.

Dit was een wat mij betreft daverend succes, en zou dat leuk vinden als "host" op te treden voor anderen, vermits dit ook wederkerig is.

Hoe dit organisatorisch op te lossen? Ik denk dat je dan toch dat je dat in je profiel moet zetten, bijv. 1. of je überhaupt bereid bent om te hosten en 2. hoe jouw ideale fietstocht in dezer lande eruit ziet (qua afstand, stops, gemiddelde).

Dus al met al Dries, strak plan! Ik hoop op ondersteuning van de Admins.

(btw, naar aanleiding hiervan heb ik haar meteen maar een pb'tje gestuurd!)
DriesBa schreef:Voorwaarde zal wel zijn dat je je eerst met de auto en fiets op de fietsendrager naar de gewenste of aangeboden omgeving moet verplaatsen.
Of met de trein natuurlijk!

Zoiets is er toch al :

http://www.vriendenopdefiets.nl/

Het kan zijn dat ik de doelstellingen van de vereniging een beetje uit het oog begin te verliezen. Naar mijn mening hoort een dergelijke match site niet binnen dit forum. Volgens mij kun je het best een oproepje plaatsen bij reisgenoten of zelf een weekend organiseren.

En het kan aan mij liggen Dries maar volgens mij fiets je rondjes op het forum
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... vereniging


Wouter
howbizar schreef:Dus al met al Dries, strak plan! Ik hoop op ondersteuning van de Admins.
Doe een voorstel onder het kopje Feedback. Graag met wat je precies wilt, hoe je denkt dat dit een beetje opgezet moet zijn en wat de rol van de Wereldfietser (website) moet zijn.
Indien je denkt dat hier 'handwerk' in zit, bijvoorbeeld voor het onderhouden van de geïnteresseerden of zoiets, dan ben ik gelijk benieuwd of je daar zelf interesse in hebt.

Pathfinder_II schreef:Zoiets is er toch al :

En het kan aan mij liggen Dries maar volgens mij fiets je rondjes op het forum
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... vereniging

Wouter
Soms wordt niet precies begrepen wat bedoeld wordt; dat kan aan de zender, doch ook aan de ontvanger liggen. Ik had het specifiek over individuele DAG(pooling) en daar ging het verhaal van Juan niet over. Die had het over een fietsclub, dacht ik. Compren(d)ez-vous?

Trouwens vind ik het jammer dat Juan kennelijk ontmoedigd werd door de wat gereserveerde reacties. :?

Beste Dries,

Mijn frans is niet al te best maar jouw intensie snap ik wel.

Echter is dit geen dating site ... maar een vereniging. Dus vanuit die gedachten dacht ik hoe meer zielen hoe vreugde. Gewoon zelf een weekend organiseren (of naar een weekend toe gaan). 'Think of what you can do for us ... not what can be done for you ...'

Als je daar dan mensen leert kennen kun je altijd nog een weekend 1 op 1 iets gaan doen ... maar daar hoef je dan de vereniging (en het forum) toch niet mee op te zadelen ?

Wouter

Pathfinder_II schreef:Beste Dries,

Mijn frans is niet al te best maar jouw intensie snap ik wel.

Echter is dit geen dating site ... maar een vereniging.
Wouter
Fiets(DAG)pooling versus dating site???????????
Heb je een partner? Ik ook? En daar heb ik voldoende aan.

Intensie snap ik wel. Weet je dat zeker?? :shock:

Dit gaat finaal langs mekaar!
In Hengelo schijnt fietsen met elkaar ook een andere betekenis te hebben?

Je kunt wel alles wat met fietsen te maken heeft op dit forum onder brengen maar dit is een vereniging van fietsreizigers. Een oproep als dit past naar mijn mening hier: http://www.fietsactief.nl/forum2/displa ... ?ForumID=9 veel beter.

Date = Afspraakje .... dus je wil elkaar ontmoeten zonder af te spreken ??? Succes !

Wouter

Pathfinder_II schreef:
"Date = Afspraakje .... dus je wil elkaar ontmoeten zonder af te spreken ??? Succes ! "

Wouter
Zo heeft het woord patroon de betekenis van:
kogel "De kogel is door de kerk"
model "Het patroon van de jurk"
baas "Mijn patroon gaf me de opdracht"
manier van "Het patroon van werken is niet goed"

Je kunt niet zeggen of foutief taalgebruik is:
"De kogel van de jurk vind ik niet mooi."
"Mijn model gaf de opdracht."
"De baas van werken is niet goed."
"De manier van werken is door de kerk."

Jij volgt wel die letterlijke betekenis van het woord "date" en dat is wel zo'n beetje het laatste dat ik bedoelde. Ik had het uitsluitend over fietspooling en gaf daarbij verder uitleg dat ik dat per dag bedoelde. :idea:

Demy schreef:Dit gaat finaal langs mekaar!
In Hengelo schijnt fietsen met elkaar ook een andere betekenis te hebben?
Demy, Wijze woorden.
Ikke ook wijs?
Waarschinlijk bedoel je over het fietsen in Hengelo:
Afbeelding
Gezien voor het station in Hengelo (kunstwerk nu opgeslagen achter Ikea Hengelo).

Ga je mee naor buut'n, fietsen kijken. In Saasveld is het brommers kiek'n.

Maar misschien is er meer tussen hemel en aarde?

Groet uit Twente, Arie
Even wat info, voor wie er wat aan heeft.
Ik ben lid van de aktiviteitenvereniging Aktivo. Zie ook www.aktivo.org
Die heeft leden in heel Nederland, en de leden zelf organiseren fietstochten, wandeltochten, etentjes, musea, theater e.d.
Ook dat is geen datingsite, maar gewoon een manier om wat leuks te doen met je vrije tijd. De fietstochten daarvan zijn over het algemeen niet zo lang als ik zou willen, en ook het tempo ligt vaak wat minder hoog.
Daarom zou ik best kennis willen maken met mensen die redelijk fanatiek fietsen. ( minstens 100 km per tocht, en gemiddeld 20 tot 35 km/uur. )
Zelf woon ik in Pijnacker, zuid Holland, en ik ken hier in de buurt genoeg mooie routes. Voor noodgevallen kan ik ook een logeerbed aanbieden, maar ik was niet van plan om een B&B te beginnen. Van de stichting vrienden op de fiets ben ik ook donateur. Ik maak graag gebruik van de mogelijkheden, maar in de praktijk heb ik nog nooit gefietst met iemand die mij een overnachting aanbood. Mocht er een soort pool opgericht worden, hou ik me aanbevolen. Ik ben te berieiken op pjottr@kabelfoon.nl
Groet; Peter.

Jij begrijpt wat ik bedoelde, Peter. Helaas is er voor zoiets draagvlak nodig en dat heb ik niet bespeurd in het draadje. Je \hebt meerdere liefhebbers nodig om zo'n fietspool, waar je af en toe met een ender in een voor één van de partijen(OF NIET) bekend gebied rijd. Misschien is het nog te vroeg voor zoiets. Vrienen op de fiets ken ik: heb me nog niet aangemeld, maar wij zuklen dat doen voor de zomerfietsvakantie, die we gaan houden.

is er nu inmiddels een pool?

Ik ken de doelstellingen van WF niet precies, maar begrijp ik nu dat mensen het misplaatst vinden om via deze site te vragen of er andere leden zijn die zin hebben om een dagje mee te gaan fietsen/gidsen? Krijg je dan als antwoord dat je beter een dating-site bezoekt, een andere vereniging begint? Lid wordt van een andere club?

Boehhh

Best WF leden
Wat mij betreft is elk idee welkom als het maar over fietsen gaat.
Doe het wel onder een herkenbaar Hoofdstuk.
Kijk eens op de kalender van www.ntfu.nl
en je krijgt een paar duizend routes.
Zelf maak ik deel uit van een toercommissie van de WFTC te Blokker (je weet wel van die Beatles) en we organiseren op 11 zondagen per seizoen plm 40 tochten per jaar (van 20 tot 125 km) in de omgeving van West Friesland en alle rand gebieden zoals de kust, de duinen, Waterland enz. Dus als je eens een route wilt rijden in ons omgeving.
Ik heb diverse GPS tracks beschikbaar. Ook van de diverse NTFU tochten in den lande. Stuur me een mailtje als je in ons gebied wilt fietsen en ik trakteer je op een mooie route.

Don Raoul schreef:is er nu inmiddels een pool?

Ik ken de doelstellingen van WF niet precies, maar begrijp ik nu dat mensen het misplaatst vinden om via deze site te vragen of er andere leden zijn die zin hebben om een dagje mee te gaan fietsen/gidsen?
Wat mij betreft is dat niet het geval. Ik heb afgelopen dinsdag ook met een aantal mensen van de WF een rondje vanuit Amsterdam gefietst. Zie hier:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8436

Groetjes,
Frank

Frank schreef:
Don Raoul schreef:is er nu inmiddels een pool?

Ik ken de doelstellingen van WF niet precies, maar begrijp ik nu dat mensen het misplaatst vinden om via deze site te vragen of er andere leden zijn die zin hebben om een dagje mee te gaan fietsen/gidsen?
Wat mij betreft is dat niet het geval. Ik heb afgelopen dinsdag ook met een aantal mensen van de WF een rondje vanuit Amsterdam gefietst. Zie hier:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8436

Groetjes,
Frank
Frank, met alle respect, maar dat is een éénmalige tocht geweest en mijn bedoeling was, zonder enige verplichting trouwens, gewoon met een willekeurig iemand af te spreken op een in overleg te bepalen plaats en daar een bij éen van de partijen bekende route te volgen. Als ik nl. in een voor mij vreemde mgeving gafietsen om het gebied te verkennen dan zie ik lang niet alles, valt het misschien tegen enz.. De andere fietsgenoot is er misschien wel bekend en kan de gastfietser dan leiden langs de hem bekende routes. Dit is één van de optie, die ik bedoelde. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Bv. Wie heeft er zin om een dagje in zuidwest-Friesland te rijden. Ongeveer 100km, gemiddelde snelheid 18km/H en brood en drinken meenemen. Vertrek 9.30 uur in Lemmer. Zum beispiel, verstehen Sie? Het is toch net even anders. :shock:

Hallo Dries,

dat is inderdaad iets anders, maar wat ik bedoelde is dat als je een concreet plan hebt, dan kun je wat mij betreft een oproep doen in "Overige Activiteiten". Don Raoul had de indruk dat mensen het misplaatst vinden om via deze site te vragen of er andere leden zijn die zin hebben om een dagje mee te gaan fietsen/gidsen, dat is niet het het geval. Ik zal de volgende keer wat zorgvuldiger knippen en plakken.

Groetjes,
Frank