Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Batavus Razer, Een jaar en 7000km verder. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Batavus Razer, Een jaar en 7000km verder.

Ik heb de chainglider er de eerste dag al afgezwierd, andere kransjes (tandwielen) laten opleggen en een badass dongle op geplaatst. Beste beslissing ooit. Nu 2 jaar verder rijdt hij nog steeds als een trein. De ketting moet niet regelmatig vervangen worden. Het frame is fantastisch. Zelfs in de 65 versie.
De remmen voldoen inderdaad niet bij nat weer. Dat is een probleem. Ik moet dringend die brakeboosters eens bekijken. Zeggen dat je rond deze fiets met een grote boog omheen moet lopen is totaal niet waar. Prijs-kwaliteit is het een topfiets. Een high-speed voor een prikje.

De turbo versie is totaal overbodig als je zoals ik de bovenstaande stappen uitvoert. Veel goedkoper.

Topfiets!

loknor schreef:Nope, dat is een fiets waar je IMHO met een grote boog omheen moet lopen.

1. Een Yamaha middenmotor+Chainglider in 45kmpu configuratie is vragen om ellende. Er zijn legio verhalen van kettingschermen bij Bosch S-Pedelec modellen die zijn opgevreten, dat gaat met dit model zeer zeker ook gebeuren. Al was het maar dat ik ook al een keer een chainglider heb vernield. Met 25kmpu is dat vervelend, met 45 kmpu is dat gewoon link.
2. Voor een S-Pedelec wil je eigenlijk een achterwielmotor omdat je anders kettingen+kransjes blijft vervangen.
3. Maar het allerergst? Magura velgremmen (zonder brakeboosters...).. absoluut krankzinnig nu er schijfremmen op de markt zijn die minder kosten. Gewoon niet ok voor een S-pedelec.

Er zijn gewoon zoveel dingen mis met deze fiets...

Maar breder gesproken; Batavus is duidelijk wanhopig op zoek naar focus. Kijk maar naar deze drie 25kmpu modellen en naar de overlap.

- Dinsdag E-Go
- Razer
- Zonar E-Go

Drie sterke modellen, maar die dusdanig dicht bij elkaar liggen dat ze elkaar kannibaliseren. Vooral de Razer lijkt me geen bestaansrecht meer te hebben (hoe fijn ik hem ook vind!).

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat de Razer alleen nog wordt verkocht omdat ze een container frames hebben die op moet. Je zou met het frame van de Zonar het hele spectrum kunnen dekken, want die heeft vervangbare achterpatjes (gewoon een model met derrie en eentje met een Alfine... klaar is Klara).
Thisisforlife schreef: De remmen voldoen inderdaad niet bij nat weer. Dat is een probleem.

Zeggen dat je rond deze fiets met een grote boog omheen moet lopen is totaal niet waar. Prijs-kwaliteit is het een topfiets. Een high-speed voor een prikje.
Ik vind een High Speed pedelec met niet afdoende remmen geen topfiets. Niet voor de berijder en niet voor zijn medeweggebruikers.

Verder is de prijs natuurlijk hilarisch hoog, een typegoedkeuring en een Alfine 11 speed zijn het enige verschil met de standaard versie, kosten: 1000,-

Er zijn verdorie R&M S-pedelecs die goedkoper en beter uitgerust zijn... en dat is gewoon een duur merk. Alleen al vanwege de inadequate remmen blijf ik bij mijn advies: niet kopen en een Duits alternatief aanschaffen, scheelt je ook nog in de portemonnee 8)
Thisisforlife schreef: De remmen voldoen inderdaad niet bij nat weer. Dat is een probleem.
Dat kan tellen als understatement. Zo'n fietsen zouden gewoon niet verkocht mogen worden.
Thisisforlife schreef: Topfiets!
Een fiets verkocht voor het rijden aan relatief hoge snelheden maar met ondermaatse remmen als een topfiets bestempelen vind ik op zijn minst vreemd.

Renaat
Weet iemand nog een nieuwe razer 65 cm te koop staan? Ik kan er geen een vinden op het web.
Weet iemand nog een nieuwe razer 65 cm te koop staan? Ik kan er geen een vinden op het web.