Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op de fiets naar Rome met E bike - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

op de fiets naar Rome met E bike

Klinkt nauwelijks als vakantie wanneer je zo de 'planning' van je accu moet volgen. De hele tijd op zoek naar plaatsen waar je kunt bijtanken plus de stress die daar bij komt kijken. Hoe kijk jij daar tegen aan?
Geen stress en amper planning, hoor. Ik kampeer, dus als ik er genoeg van heb, zoek ik een slaapplek op. Ik hoef niet op een vaste bestemming aan te komen.
Aangezien het om reizen gaat, voel ik me niet gebonden aan bepaalde af te leggen afstanden of zo. Pauzeren op een plek die er aangenaam uit ziet en tegelijk de accu wat bijladen, wordt algauw iets waar je niet meer over nadenkt.
Meer dan 100km met een E-bike is gewoon super lastig of je moet twee accus en lader meenemen (dat weegt fors...). En dat zeg ik als iemand die 150km haalt in Nederland. Capojan heeft een velomobiel en die zijn gewoon zuiniger.

De opties zoals ik ze zie:

1. Trein tot Milaan en dan lekker een week in Italie gaan peddelen


2. Trein tot Zwitserland of Frankrijk en dan de alpen over. Alleen leuk als je perse door de bergen wil.

3. Tweede accu en lader meenemen.

4. Gewone fiets pakken en die inspanning op de koop toe nemen.

Ik zou gewoon voor optie 1 of 2 gaan.
Hartelijk bedankt voor elke reactie !!!
Op dit moment wil ik een snelle oplader erbij kopen en de 22 e met de trein naar Roermond en daar de route oppakken
Later in de Alphen en Italie zonodig wat stukjes met de trein doen.
Dan moet het lukken hoop ik.
Net terug van de fietstocht met E-bike Haarlem-Rome (Reitsma-route).
Ik heb een tweede accu meegenomen. Dat fietst heerlijk zonder bang te zijn dat de accu leeg komt te staan. Ik had de reserve accu dan ook een paar keer nodig, b.v. over de Arlbergpas en bij erg lange dagafstanden.
Paramount, ben benieuwd wat het is geworden.

Ik heb een deel van de Reitsemaroute gefietst (van Augsburg naar Roermond) en kwam gemiddeld aan 100 km per dag. Dat met een gewone fiets maar daarmee rij ik niet veel langzamer dan een elektrische fiets. 150 km op een dag ook wel gedaan maar dan was ik de hele dag bezig (fietsen, eten, even rusten etc.) en pas rond 20:00 op de overnachtingsplek.