Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met lege accu. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen met lege accu.

zivojan schreef:
Polling schreef:Voor vakanties en met bepakking is de Bulls ook prima trouwens, de 25 km versie heeft dezelfde motor en accu als de SP, en de actieradius is ruim 100 km op het vlakke (heuvelop-heuvelaf zal minder zijn). Door de simpele derailleur is onderhoud ook redelijk gemakkelijk als je weet wat je doet. De 47 mm banden geven veel mogelijkheden op de weg maar ook op minder goede ondergrond, ik rijd er rustig mee over bos-, zand- en grindpaden.
http://www.bullsebikes.com/product/lacuba-evo-e45/

Ziet er ook moot uit. Heb alleen nooit gehoord van dit merk. En het heeft een Brose motor? De prijs is als ik zo rondkijk wel een fors stuk duurder dan de r-m.
Wat aantal versnellingen betreft lijkt mij deze te prefereren boven de Riese&Müller.
.
20 versnellingen XT afgemonteerd. Brose staat als motor erg goed bekend in. Het ebike-wereldje, maar de ontwikkelingen gaan nog snel. Bulls is een groot fietsmerk in de wat steviger mountain-bike achtige fietsen, en daardoor is deze ebike ook stevig en goed gebouwd.
Fors duurder is ook relatief. Me de 500 watt en bagagedrager zit je al op 3200 euro. Ik betaalde voor de Bulls 3700, heeft betere versnellingen, betere remmen en betere banden (want breder), en een betere accu 650 ipv 500.
Polling schreef:Fors duurder is ook relatief. Me de 500 watt en bagagedrager zit je al op 3200 euro. Ik betaalde voor de Bulls 3700, heeft betere versnellingen, betere remmen en betere banden (want breder), en een betere accu 650 ipv 500.
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Zo groot is het verschil dan niet. Ook lijkt de Bulls een interessante optie. Bij een bosch motor kun je echter een tweede accu meenemen. Weegt denk ik 2.5 kilo. Weet niet precies wat een accu bij Bulls weegt. Komt bovenop mijn 14 kilo. Is toch te doen denk ik. 16.5 kilo aan baggage. Paar kilo voorop en de rest achter. Zal dit weekend langsgaan bij verschillende FW en proefritjes maken. En dan ook stukjes zonder accu fietsen en kijken hoe dat gaat
Let op met die Bulls; een speed pedelec is qua actieradius geen goede vakantie fiets. Ik zou bij 25kmpu modellen blijven als je verder dan 50km wil.

Ik zou in dit geval kijken naar een Yamaha motor ivm het relatief efficient fietsen zonder accu en de mogelijkheid voor een dubbel voorblad.

Giant: EXPLORE E+ 1 of E+ 0

https://www.giant-bicycles.com/nl/bikes-explore-eplus

Haibike: Sduro range van fietsen met een Yamaha motor.

http://www.haibike.com/en/DE/home#type/ ... o-trekking

Verder zijn er twee van mijn favorieten vanwege prijs, rijgedrag en concept (behoorlijk functioneel gebouwd); de Batavus Dinsdag en Razer, maar dan heb je een Nexus/Alfine 8 naaf, wat zonder motor gewoon inefficient is. Als je vaak zonder accu denkt te moeten trappen zou ik dat af laten vallen.
De bulls bestaat ook gewoon als 25 km model, met dezelfde afmontage.

En de actieradius van de 45 km versie is prima, zoalg je geen 40 kmpu ermee gaat fietsen. Wij hebben er een keer op ondersteuningsstand 1 25-30 kmpu gefietst, hele dag onderweg, ruim 110 km afgelegd, en nog niet leeg.
Ik kan die 25kmp Bulls Lacuba met derrie niet vinden op de Bulls site :)

Dat je met rustig fietsen dezelfde actieradius haalt is natuurlijk waar, het is dezelfde motor, alleen staat de begrenzing wat hoger. Dus ja, het kan wel met een S-pedelec, maar dan moet je dus wel opletten .
Correctie: toen ik in september 2016 ging kijken bestond de 25 km versie ook. Kan zijn dat dat nu niet meer het geval is.
Bedankt voor de tip. Dis is echt een mooie fiets. Nu nog een baggage drager erachter. Ik neem slechts 14 kilo mee en daar kan nog wat af als ik een lichtere tent mee neem. Dan kan ik een tweede accu meenemen. Op de website heft een andere fiets een kleine rek voor op het stuur. Daarmee heb ik genoeg ruimte voor al me spullen. Zal eens kontakt met hun opnemen. De HS variant is iets duurder maar je krijgt een betere accu mee die los alleen al 200 euro kost en een sterkere motor. Ik zal jullie op de hoogtehouden en van de reis natuurlijk en mijn info delen met andere..
Als vakantiefiets is de high speed variant echt ongeschikt. Tenzij je als een soort elektrische brommer door VS wil knallen :D De gewone e-bike variant tot 25 km/h geeft m.i. meer dan voldoende ondersteuning voor vakantiefietsen, tenminste als je dat met e-bike wilt doen.

Extra accu van Bosch 500Wh voor de Riese en Muller Roadster Touring weegt zo'n 2500 gram, niet weinig dus. Bovendien kost dergelijke losse accu circa 650 euro. Wil je echt een extra accu meenemen?

Eerder werd al aangestipt dat je rekening moet houden met 110V i.p.v. 220V. Ik weet niet of de oplader die je standaard meekrijgt ook geschikt is (te maken) voor 110V? Kan Bosch vast meer over zeggen.
Polling schreef:En de actieradius van de 45 km versie is prima, zoalg je geen 40 kmpu ermee gaat fietsen. Wij hebben er een keer op ondersteuningsstand 1 25-30 kmpu gefietst, hele dag onderweg, ruim 110 km afgelegd, en nog niet leeg.
Ik bewonder je zelfbeheersing :D
Begin augustus is de warmste tijd in New York en omgeving. Dat is dus heel warm en vochtig. Welke richting wil je uit fietsen? Heb je al kaarten en een route? Ik weet niet veel van ebikes, maar hoe zit het met de accus als het zo heet is?
Vergeet ook niet dat in vele landen er juridisch nog niets geregeld is over 45 km/uur fietsen of deze als bromfietsen worden beschouwd met allerhande andere gevolgen. Dit terwijl de 25 km/uur ondersteunde fietsen bijna overal als een gewone fiets worden beschouwd. Zeker bij een ongeval kan dit heel relevant zijn.

Ik zie weinig meerwaarde aan een 45 km/uur fiets op fietsvakantie.

Renaat
Wim schreef:Begin augustus is de warmste tijd in New York en omgeving. Dat is dus heel warm en vochtig. Welke richting wil je uit fietsen? Heb je al kaarten en een route? Ik weet niet veel van ebikes, maar hoe zit het met de accus als het zo heet is?
Uitkijken met de directe zon, eventueel een cover installeren.

Vocht zou ik met de huidige generatie niet bang voor zijn, ik hoor nooit wat over issues met moderne bosch/yamaha motoren (eigen ervaring is ook duidelijk veel beter dan 8 jaar terug).
Polling schreef:En de actieradius van de 45 km versie is prima, zoalg je geen 40 kmpu ermee gaat fietsen. Wij hebben er een keer op ondersteuningsstand 1 25-30 kmpu gefietst, hele dag onderweg, ruim 110 km afgelegd, en nog niet leeg.
En fiets je er voor je plezier dan de volgende dag ook weer mee als je niet hebt kunnen opladen?

Carl
Ik heb de eerste weken met mijn vrouw kortere dagtochtjes gefietst, zij op een fiets zonder motor, ik op de fiets mert motor uit. 22-25 is gewoon te doen. Maar dan wel op het vlakke, want het gewicht is 28 kg.

Ik heb voor gewone tochtjes en vakanties een gewone fiets (nou ja, een Gaastra 4.14) en dit waren allemaal testjes en probeersels. De Bulls is voor woon-werk-verkeer.
BlijDatIkFiets schreef:
Extra accu van Bosch 500Wh voor de Riese en Muller Roadster Touring weegt zo'n 2500 gram, niet weinig dus. Bovendien kost dergelijke losse accu circa 650 euro. Wil je echt een extra accu meenemen?
Ik weet dat een extra accu 2.5 kilo weegt maar is geen probleem. Gaat ook om totaal gewicht en dat zal ongeveer 16 kilo zijn inclusief extra accu.
Wim schreef:Begin augustus is de warmste tijd in New York en omgeving. Dat is dus heel warm en vochtig. Welke richting wil je uit fietsen? Heb je al kaarten en een route? Ik weet niet veel van ebikes, maar hoe zit het met de accus als het zo heet is?
Ik neem aan dat de accu waterdicht zullen zijn, anders kun je er niet mee in de regen fietsen. Ik ga de CNYC route eerst doen. New york naar chicago en vandaar de route 66 doen. Naar Chicago zal denk ik 1 maand overdoen en dan 2 a 3 maanden de route 66 naar Santa Monica.
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Rose Xtrawatt met Rohloff. Wellicht een optie. In de winkel in Bocholt kun je proefrijden met verschillende fietsen. Ook zonde accu te testen. Fietsen bevallen ons in ieder geval prima, zijn stevig, kunt er genoeg bagage aanhangen en de actieradius (met 500 watt accu) is prima. Prijstechnisch ligt deze fiets ook goed in de markt
kok36935 schreef:Mijn vrouw en ik hebben beiden een Rose Xtrawatt met Rohloff. Wellicht een optie. In de winkel in Bocholt kun je proefrijden met verschillende fietsen. Ook zonde accu te testen. Fietsen bevallen ons in ieder geval prima, zijn stevig, kunt er genoeg bagage aanhangen en de actieradius (met 500 watt accu) is prima. Prijstechnisch ligt deze fiets ook goed in de markt
ziet er goed uit. Is een Rohloff beter voor een e-bike dan een gewone derailleur? of maakt het niks uit?