Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Feitelijke vraag over bereik Nuvinci 380 en Shimano Deore XT 11 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Feitelijke vraag over bereik Nuvinci 380 en Shimano Deore XT 11

Dag Hans,

Nog een kleine 3 weken, als alles volgens plan verloopt. Wil nog wel eens tegen zitten met de levering, helaas.

In de maanden daarna eerst een rondje Nederland (1.500 km), en dan via de Jutland route en de North Sea Cycle Route naar het noorden van Denemarken, en weer terug (2.500 km.). Volgend jaar het resterend deel van de North Sea Cycle Route in Engeland, Schotland, Zweden en Noorwegen.

Met volle kampeer bepakking, heerlijk op pad met mijn "mietjesfiets" (dixit "javb2812")

Never a dull moment!

Gee
Dag Gee,

Mensen noemen het maar wat ze willen, als jij die tochten ermee/door kunt doen die je anders niet had kunnen doen, dan is het de juiste fiets voor de juiste persoon.

Ik neem aan dat je voor de Nuvinci bent gegaan. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitvalt, ik kan me voorstellen dat het heerlijk moet zijn om altijd in het ideale verzet te kunnen rijden en niet te hoeven schakelen. Kan je je lekker concentreren op trappen, sturen en genieten.

De elektrische ondersteuning helpt bij mij al erg goed om de belasting gelijkmatig te houden en niet te zwaar te laten worden. Na een bocht is de frequentie wat lager, maar zonder veel inspanning loopt dat weer op. Met een Nuvinci zal dat nog een stapje fijner gaan neem ik aan.

Ik ben zelf nog aan het bekijken of het mogelijk is de Shimano set automatisch te laten schakelen. Zou moeten kunnen met de Nexus 8. Het is niet hetzelfde als continu variërend als de Nuvinci maar zou wellicht efficiënt en fijn zijn om voorover te kunnen blijven liggen en vanzelf even omlaag naar de 4e,3e,2e of zelfs 1e versnelling of omhoog naar de 6e versnelling te gaan waar dat nodig is. Hoger schakel is nu al niet omdat ik dan snelheden boven de 30 ga rijden en ik het trappen dan (eigenlijk al bij 27 km/h) even laat voor wat het is.

Veel fietsplezier toegewenst en dat de Supercharger maar snel mag komen en alles is wat je zocht!

Groet,

Hans
Nou Gee, dat pareltje is precies wat ik zelf zou aanschaffen als ik nu elektrisch zou gaan. Ik hoop dat het enorm mee gaat vallen.
Voorlopig (ben 52 jaar) denk ik het nog een tiental jaar op eigen kracht te doen.
Ik ben benieuwd om je ervaringen met deze fiets te lezen!