Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga e-bike getest - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga e-bike getest

Het lijkt mij typisch een reactie van een juffrouw (m/v, s.s.t.t.) van de afdeling klantencommunicatie die je keurig volgens het protocol beantwoordt. Bij Koga kunnen ze dit weer afstrepen als een naar tevredenheid beantwoorde vraag.
Nu heb ik een flyer rs en die mag 149kg hebben, batterij na 4 jaar en 13000km nog steeds behoorlijk goed, 540 watt, haal ik nu nog bij zo 22 km snelheid en toeren zonder veel bagage zo'n 95km mee. Ging doorgaans harder, zo rond 25/26km, maar vanwege ziekte wat minder nu en dat blijkt wel weer goed voor gemiddelde afstand die ik haal op batterij.

Maar vond de koga mooi, zag er ook mensen mee rijden. Zo'n restrictie vind ik niks. Ik dacht zal het ze eens voorleggen.

Toch verder kijken als ik de flyer ga vernieuwen. misschien weer flyer of wie weet ander merk, geen haast en geen koga.
Ik vraag me af of je bij de spec van het maximum toelaatbare gewicht het gewicht van de fiets mee moet tellen. Bv. Surly geeft 300lbs/136kg voor hun LHT. In hun FAQ staat dat dit het max gewicht van rider+cargo is. Cargo is ‘goods or produce being conveyed’. Het gewicht van het voertuig telt dus niet mee.
Dat scheelt een slok op een borrel.
Als dat zo zou zijn zou men wel afwijken van volgens mij de hele rest van de voertuigwereld. En waarom, dat zou ik niet weten, want het totaalgewicht is marketingtechnisch een indrukwekkender getal. Ik ben nog niet overtuigd.
Kijk maar eens naar wat bij auto's als laadvermogen staat. Dat is iets anders dan max. wielbelasting.
Hier staan enkele definities. Als het woord ‘gross’ er bij staat, tel je het voertuiggewicht mee.
Nee, het is 130kg totaal, dat is fiets + berijder + bagage.
As simple as that!
Jacos schreef:
vr 26 jul, 2019 13:14
Nee, het is 130kg totaal, dat is fiets + berijder + bagage.
As simple as that!
Klopt.

Bij Riese & Müller staat bij (mijn) Supercharger:

"maximaal toegestaan totaal gewicht (kg): 160."

Dat lijkt me duidelijk.

Dat geeft me een maximale belading van maar liefst 68 kg (fiets = 32 kg, incl twee accu's)!

Gee
Fiets-avontuur schreef:
wo 17 apr, 2019 19:12
Terra schreef:
wo 17 apr, 2019 18:49
Sjieke fiets!
Maar zoals met alle e-bikes ben je altijd afhankelijk van een stopcontact.
In de bewoonde wereld niet zo'n probleem, maar als je de wildernis en off the grid wilt... :roll:
Deze fiets is dan ook niet voor elke tocht gechikt. Toch zou ik er wel mee naar china durven fietsen. Met 2 accu's haal je zekers de 200 km en in de bergen afhankelijk van hoeveel klimmen en dalen per dag ook wel de 100 tot 150km.

Daarnaast, hoeveel mensen gaan nu echt op hun 3 weken zomervakantie de wildernis in en off the grid.
Ervoor zorgen dat je genoeg accu capaciteit hebt lost veel op. Twee 4/500 wH accu's inplaats van een, scheelt echt de wereld kan ik uit eigen ervaring melden. Je kan dan twee dagen in eco-mode fietsen zonder opladen of een lange dag met zo weinig mogelijk eigen inspanning.

Vorig jaar zijn er een hele serie e-bikes naar China gefietst in de Sun-trip. Nog steeds een trip voor mensen die echt goed kunnen fietsen en voldoende avontuur.

Voorwaarde was onderweg niet uit een stopcontact laden maar met behulp van een zonnepaneel, vaak op een trailer. Ik heb expliciet een deelnemer gevraagd of het zonder panelen en met stopcontacten had gekund. Hij gaf aan dat het wat meer planning had gevraagd maar wel gewoon had gekund. Meer accu-capaciteit en langzamer rijden scheelt natuurlijk ook

De motoren die kapot gingen werden veroorzaakt door warme dagen waarop men door de vele zonne-energie misschien net even te veel vroeg van de motoren. Het waren dan geen fietsen met een 25 km/h begrenzing.

Verder waren de zonnepanelen af en toe speelbal van de wind en braken hun fragiele bevestigingsconstructies af en toe.

Mooiste mobiele "stopcontact" zie je in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0