Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snelheid stand 1 en 2 - Forum Wereldfietser

Snelheid stand 1 en 2

Hallo allemaal.

Wie komt dit bekent voor.

De Sparta C 4 van mijn vrouw gaat in stand 1 en 2 niet met de zelfde kracht weg zoals mijn C 4. Sterker, 1 en 2 zijn futloos, dat geld niet voor stand 3, 4 en 5 want die gaan als de brandweer. Ik heb zo mijn twijfel dat dit een voorwiel motor probleem is want de andere standen hebben kracht zat en stand 5 is goed voor 26 km p/u .
Heeft iemand een idee.
Naar de fietsenmaker kan ik altijd nog.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Nico.
Nicolaasen schreef:
di 23 jul, 2019 18:00
Hallo allemaal.

Wie komt dit bekent voor.

De Sparta C 4 van mijn vrouw gaat in stand 1 en 2 niet met de zelfde kracht weg zoals mijn C 4. Sterker, 1 en 2 zijn futloos, dat geld niet voor stand 3, 4 en 5 want die gaan als de brandweer. Ik heb zo mijn twijfel dat dit een voorwiel motor probleem is want de andere standen hebben kracht zat en stand 5 is goed voor 26 km p/u .
Heeft iemand een idee.
Naar de fietsenmaker kan ik altijd nog.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Nico.
In het algemeen zijn de verschillende standen percentages t.o.v. het vermogen dat de fietser zelf trapt, met per stand ook een maximum wattage. De verschillende standen zouden steeds een stukje sterker en heftiger moet aanvullen, de overgang tussen 2 en 3 dus niet zo groot als jij nu aangeeft.
Dit deed zich donderdag voor.
Vroeg ivm de warmte tot 12.00 uur gefietst. Het viel mijn vrouw nu op dat de 1e en 2e soms zomaar ineens kort uitvallen en het dan weer doen. Stand 3, 4, en 5 doen dat niet zegt ze. Ze fietst wel altijd in de 7e versnelling van de 8.
Iemand enig idee?
Nicolaasen schreef:
do 25 jul, 2019 16:12
Dit deed zich donderdag voor.
Vroeg ivm de warmte tot 12.00 uur gefietst. Het viel mijn vrouw nu op dat de 1e en 2e soms zomaar ineens kort uitvallen en het dan weer doen. Stand 3, 4, en 5 doen dat niet zegt ze. Ze fietst wel altijd in de 7e versnelling van de 8.
Iemand enig idee?
Je geeft zelf al het antwoord, ze rijdt altijd in de 7e versnelling. Laat ze eerst eens gaan schakelen en vooral versnelling 1 t/m 6 gebruiken. Ook op een e-bike kan je het beste gewoon schakelen.
Het verbaast me niet dat stand 1 en 2 raar doen i.c.m. (altijd) versnelling 7

Ik heb zelf ook een ebike met 8 versnellingen en voor mij is versnelling 5 de normale versnelling. Ik schakel echter wel regelmatig naar de lagere versnellingen. Stilstaan betekent versnelling 1, tijdens versnellen schakel ik meestal wel met 2 versnellingen tegelijk, dus van 1 naar 3 naar 5.

Versnelling 6 gebruik ik meestal alleen 's morgens en vooral in warme weken als we nu ervaren, als ik onbezweten op mijn werk aan wil komen en de ondersteuning op de hoogste stand heb staan. Ik kan dan met minder cadans trappen en zoveel mogelijk op de motor leunen.

Versnelling 7 gebruik ik zelden, meestal alleen als ik een helling af ga en verder op weer een heuvel op moet. Dan maak ik snelheid ver voorbij de ondersteuningsgrens van 25 km/h zodat ik die snelheid meeneem heuvel op.