Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mag het iets meer zijn . - Forum Wereldfietser

Mag het iets meer zijn .

Elektrisch fietsen word steeds leuker

https://youtu.be/hgtwQykwAyk
Electrische motoren zijn niks nieuws. Om dan een heel lelijke versie te voorzien van pedalen?
Op het vermogen dat nodig is om zo'n motor op snelheid te brengen en houden maaktvdat getrappel met de voeten echt niks uit.
Afbeelding
Ja een motor,maar dit is geen motor maar een fiets.

https://www.erockit.de/en/home-2/
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 17:43
Ja een motor,maar dit is geen motor maar een fiets.

https://www.erockit.de/en/home-2/
Dit is absoluut een motor. Het is leuk dat ie een beetje kan meetrappen maar meer dan 95% van het vermogen komt toch echt van de motor. Vermogen van de motor is namelijk 5 KW met pieken van 16 KW.
Ding weegt ook 120 kg, dat wil je niet op eigen kracht doen.

Verder wel best een interessant ding, vooral vanwege de prijs.

Idioot trouwens dat die gasten zonder handschoenen rijden, maar goed.
Mag je met deze 'motorfiets' de Nederlandse snelweg op?
Terra schreef:
za 24 aug, 2019 18:08
Mag je met deze 'motorfiets' de Nederlandse snelweg op?
Op een snelweg moet je minimaal 70 km/h kunnen en dat kan ie, topspeed is 88 km/h. Maar of het slim is/veilig is, ik zou het wat spannend vinden.

Ze rijden rond met Duitse kenteken platen dus daar goedgekeurd dus de kans dat ie in Nederland wordt goedgekeurd door de RDW is groot.
Je zal wel je motorrijbewijs moeten hebben vermoed ik.
Op sommige momenten in het filmpje dacht ik dat het een aflevering van bananasplit was.
Dat is het echt niet.
https://www.erockit.de/en/home-2/
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 19:46
Dat is het echt niet.
https://www.erockit.de/en/home-2/
Tuurlijk en de aarde is plat ;-)

Motorrijbewijs en helm zijn verplicht en hij mag op de autobahn... yep dat klinkt echt als een fiets, een motorfiets wel te verstaan.
Hans Keesom schreef:
za 24 aug, 2019 18:17
Terra schreef:
za 24 aug, 2019 18:08
Mag je met deze 'motorfiets' de Nederlandse snelweg op?
.. topspeed is 88 km/h. Maar of het slim is/veilig is, ik zou het wat spannend vinden.
Ik ook. Met die snelheid krijg je tamelijk snel een grote truck in je nek hijgen want die rijden een paar km/u sneller en willen dat dus ook per se doen. Invoegen in de bekende muur van vrachtauto's wordt dan ook erg spannend.
Je hoeft toch niet de snelweg op met dat ding.
Ik rijd het liefst ook niet op de snelweg met mijn motor,dus die problemen zie ik niet.
Mijn fm denkt er serieus over ze hier op de markt te brengen.
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 21:13
Je hoeft toch niet de snelweg op met dat ding.
Ik rijd het liefst ook niet op de snelweg met mijn motor,dus die problemen zie ik niet.
Mijn fm denkt er serieus over ze hier op de markt te brengen.
Prima, ik hou 'm niet tegen.

Zolang je maar niet op het fietspad gaat rijden met dat ding vind ik het prima.
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 21:13
Je hoeft toch niet de snelweg op met dat ding.
Ik rijd het liefst ook niet op de snelweg met mijn motor,dus die problemen zie ik niet.
Als je voor je lol rijdt snap ik dat, maar om met een motor van a naar b te gaan zonder snelweg wordt in sommige gebieden wel erg onpraktisch. Bovendien wordt het er dan niet veiliger op als je allerlei niet-snelwegen moet rijden om op de bestemming te komen. Snelwegen zijn per persoonkilometer verreweg het veiligste.
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 19:46
Dat is het echt niet.
https://www.erockit.de/en/home-2/
Dat hangt maar af van de definitie die je hanteert.

Volgens de Europese regelgeving is het een motor. Volgens de Belgische en Nederlandse wetgeving, is het een motor en geen fiets.

Voor mij is het ook een motor en geen fiets.

Wanneer een voertuig geen fiets meer is en een motor wordt is (buiten de wetgeving) voor discussie vatbaar. Maar ik vind dat het feit dat er trappers op staan (die misschien moeten bewegen voor men vooruit gaan) geen voldoende reden om iets een fiets te noemen. Als bijna 100% van de gebruikte energie uit batterijen komt, als het gebruikte Wattage ver dan van normaal menselijk vermogen overschrijdt en als het gewicht dusdanig afwijkt van een normale fiets dat het ding zonder motor onbefietsbaar zou zijn, zijn voor mij goede redenen om dat ding niet als een fiets te beschouwen.

Waarom vind jij dat het een fiets is? Je verwijzing naar de website van de producent is immers geen argument.
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 21:13
Mijn fm denkt er serieus over ze hier op de markt te brengen.
En vanaf dan wordt het een fiets- en motorwinkel en is het geen zuivere fietswinkel meer.

Die voertuigen hebben mijn inziens - in tegenstelling tot gewone elektrische fietsen, speedpedelecs en elektrische bromfietsen en motorfietsen geen enkele meerwaarde.
Leon schreef:
za 24 aug, 2019 22:36
Heppie schreef:
za 24 aug, 2019 21:13
Je hoeft toch niet de snelweg op met dat ding.
Ik rijd het liefst ook niet op de snelweg met mijn motor,dus die problemen zie ik niet.
Als je voor je lol rijdt snap ik dat, maar om met een motor van a naar b te gaan zonder snelweg wordt in sommige gebieden wel erg onpraktisch. Bovendien wordt het er dan niet veiliger op als je allerlei niet-snelwegen moet rijden om op de bestemming te komen. Snelwegen zijn per persoonkilometer verreweg het veiligste.
Soms ontkom je er niet aan,dit jaar op de motor naar Griekenland geweest dan moet je wel.
Ach wat het is is het,ik vond het gewoon een leuk veel ste duur speeltje.
En dacht kijken hoe de meningen hier zijn,ik zou zo iets ook nooit kopen.

Zelfs op dit forum zijn de meningen al verdeeld over het fietsen op een e bike of gewoon.
In de ogen van de (gewone)fietser is fietsen op een e bike geen fietsen haha.
viewtopic.php?f=23&t=31854&start=600
Ik heb meerdere fietsen,de gewone opa fiets,racer,gravel,e bike en rij ook nog motor en auto,ja je moet wat als gepensioneerde :D :D
Als je maar lol hebt in wat je doet toch.
De website bekeken vermoed ik dat het meetrappen in het geheel niet meegenomen wordt in de aandrijving maar alleen fungeert als een soort van bewegend gaspedaal.
Heppie schreef:
zo 25 aug, 2019 06:42
Ach wat het is is het,ik vond het gewoon een leuk veel ste duur speeltje.
Was jij het niet die zonder verdere onderbouwing hardnekkig vol hield dat het een fiets was?
Heppie schreef:
zo 25 aug, 2019 06:42
In de ogen van de (gewone)fietser is fietsen op een e bike geen fietsen haha.
De 'gewone fietser' bestaat niet. Dat simplistisch zwart-wit denken waarin men de visie van één persoon gebruikt als bewijs dat dat de visie is van een zelf bedachte maar in werkelijkheid niet samenhangende groep, ik ben er allergisch voor.

Bovendien maak je dan nog een stroman van de visie waar je naar verwijst.

Renaat
God O God wat een ellende toch.
Maar ik geniet van het leven zo lang ik het nog kan en neem het niet te serieus.