Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER

128 berichten
eindgebruiker schreef:
fietsjunks schreef:Ik had een vraag over de foto-breedte. Die staat nu op max 850px, heb ik op zich geen moeite mee, maar is het mogelijk dat evt. wat bredere foto's automatisch geresized worden? Je zou misschien wel een max bestandsgrootte kunnen aanhouden, zodat dan geen superzware foto's geplaatst worden.
Afbeeldingen op het forum worden altijd extern gehost. We hebben geen invloed op de grootte daarvan, en we kunnen ze ook niet zelf resizen. (In de forumregels staat dat de bestandsgrootte een verantwoordelijkheid van de gebruiker is.) Mogelijk gaan we zelf nog eens afbeeldingen hosten, maar niet op korte termijn.
Hi Gaele,

Ik vraag ook niet om ze intern te hosten of om de bestanden te verkleinen qua MB's, ik vraag alleen of ze onder een bepaalde bestandsgrootte automatisch geresized kunnen worden qua breedte/hoogte. Daar moet toch wel een plugin voor zijn?
Voorbeeldje, ik verklein mijn foto's bijvoorbeeld tot 1280px breed voor gebruik op het web, iets van 300-400kb groot. Die foto is dus te breed voor dit forum als ik ernaar link. Nu kan ik ze natuurlijk nog een keer verkleinen tot 850px of (dat is dus mijn een vraag/wens) dit forum krijgt een plugin om foto's breder dan 850px automatisch te resizen. Als dat niet kan, is dat ook een antwoord. Het is maar een wens/vraag. ;)

Gr. Ellen
Ah, ik begrijp wat je bedoelt. Automatisch resizen zat in ons oude forum. Ik zal opsnorren waar het precies zat, en het ook aan het nieuwe forum toevoegen.
Inderdaad een net forum geworden! Complimenten voor het werk wat jullie hier aan gehad hebben...

Kleine suggestie/vraag: de layout van het forum is voor een groot scherm vrij smal. Is er bewust voor een maximale breedte gekozen? Ik heb nu aan beide zijden van het forum een grote blauwe ruimte. Als ik het scherm heel smal maak, dan verandert de maximale breedte trouwens wel.
Mooi werk afgeleverd :)

Een kleine puntje dat ik tegenkwam: Op http://www.wereldfietser.nl/activiteiten kan je onderaan naar de volgende pagina gaan, maar dat werkt niet. Je blijft op pagina 1 (ik weet niet of dat al een bestaande bug was of niet)
Marc v G schreef:Een kleine puntje dat ik tegenkwam: Op http://www.wereldfietser.nl/activiteiten kan je onderaan naar de volgende pagina gaan, maar dat werkt niet. Je blijft op pagina 1 (ik weet niet of dat al een bestaande bug was of niet)
Een opgeloste maar weer teruggekeerde bug :-)
redmiller schreef:Is er bewust voor een maximale breedte gekozen?
Ja. Het forum bestaat voornamelijk uit tekst, en brede lappen tekst zijn slecht leesbaar.
In dit draadje kwam het commentaar van *david* ongeveer drie uur later dan dat van mij, maar toch staat het met een eerdere tijd vóór mijn commentaar.

Heeft dit iets met klokinstellingen te maken, of is dit wellicht een hiccup ten gevolge van wijzingen aan het forum?
*david* is een nieuw forumlid. Zijn reactie stuurde hij voor jou in, maar die moest eerst nog worden goedgekeurd door een moderator.
eindgebruiker schreef:
Ronald van der Perk schreef:Dat vlakje zit er bij mij ook en bij aanklikken zitten daar inderdaad de knoppen, je moet het even weten.
Bij mijn weten wordt zo'n functie, waar een menu-tje onder zit toch heel vaak weergegeven met een paar stipjes onder elkaar en niet met een zwart vlakje, lijkt mij in dat geval ook logischer.
Drie stipjes worden gebruikt in apps, drie streepjes op websites.
Dag Gaele even ter info. Bij mij (en ook bij andere die hierboven reageerden) is het zwarte vlakjes egaal zwart zonder streepjes.
SanderNL schreef:Voor nu werkt de bbcode vimeo2, maar dat is geen permanente oplossing. Ik denk dat het verstandig is om op een rustig moment één bbcode te maken voor groepen (zoals de wereldfietser groep) en één bbcode voor individuele video's (instellingen van bbcode vimeo vervangen door die van vimeo2). Dan zullen waarschijnlijk heel veel linkjes naar bestaande video's moeten worden aangepast.

Daar zal ik eerst iets voor moeten bedenken, want anders vallen er een heleboel video's uit bestaande berichten.
Er is nog een puntje wat betreft de video's. Ik heb momenteel geen Flash meer geïnstalleerd in zowel Firefox als Safari, het gevolg is dat ik de Vimeo video's niet embedded zie in een bericht. Uiteraard kan ik door op bron te klikken naar de Vimeo site, waar dmv. html5 een en ander wel zichtbaar is. Hetzelfde geldt voor de iPhone en iPad. Youtube gaat wel, omdat daar blijkbaar html5 gebruikt wordt bij het embedden.
Er gaat inderdaad soms iets mis met het plaatje van het hamburgermenu op sommige devices. Dit screenshot is vanaf mijn android-tablet in Chrome, op mijn telefoon zie ik de drie streepjes wel.

(Even als link, Dropbox plakt een halve site om het plaatje heen) https://www.dropbox.com/s/2jdo5m0y7xv72 ... -38-43.png

--

Update na Chrome Inspector gebruikt te hebben:

Het gebruikte unicode-character voor het hamburgermenu wordt door veel Android-devices niet ondersteund. Momenteel is dat \2630, als ik het aanpas naar \2261 dan werkt het op mijn tablet wel.

Code: Selecteer alles

common.css:384
.trigger-responsive-menu:before {
    content: '\2261';
}
Zie ook: https://coderwall.com/p/jsb-vw/hamburge ... th-unicode
Top, dankjewel Marc. Het is aangepast.
Werkt prima.
Wat niet goed gaat, is bladeren op homepage en activiteitenpagina's van website.
Jaap
Nog een paar dingen die niet lekker gaan:
* de landeninformatie verwijst naar een heel andere website, evenals het magazine;
* op die landeninformatie moet je dus weer een heel nieuw account aanmaken! Maar die heb ik hier natuurlijk al. Dubbelop?
* op de landeninformatie staat meer dan alleen informatie over landen. De tekst dekt de lading niet.
* een aantal dingen daar zijn ook niet actueel en/of onvolledig.
Zijn allemaal bekende problemen, Felix. De oplossing is eerder organisatorisch dan technisch. Maar we zullen binnenkort kijken of het onderscheid wat duidelijker kan.
Felix Fietst schreef:* op die landeninformatie moet je dus weer een heel nieuw account aanmaken! Maar die heb ik hier natuurlijk al.
Nee, je hoeft om de landeninformatie te lezen beslist geen nieuw account aan te maken.
Leon (voormalig beheerder van die landeninformatie)

Op http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... :Aanmelden heb ik toen geschreven:
Let op: aanmelden of registreren is enkel nodig om de inhoud van deze wiki te bewerken, niet om de wiki te lezen. Ook zonder account kan je alle artikels lezen.
Misschien is het al bekend maar ik kwam het volgende tegen.

Als ik vanaf de homepage naar het tabblad activiteiten ga en vervolgens naar vorige activiteiten, kan ik niet meer naar vorige datums gaan. Alleen pagina 1 is actief!
Bij komende activiteiten werkt deze button trouwens ook niet!
UPDATE: Er kan weer gebladerd worden in de activiteiten.
Fijn Gaele, nu kunnen we alles weer zien.
Jaap
Als ik op een smartphone naar de actieve onderwerpen ga, wordt 95% van mijn scherm gevuld met een enorme banner en keuzeopties. Helemaal onderaan is nog net de 1e rij vd tabel met onderwerpen zichtbaar. Ik snap het nut van een banner op de homepage, maar op andere pagina's staat deze functionaliteit visueel in de weg.