Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER

128 berichten
Ronald van der Perk schreef:Op mijn smartphone ontbreken op de homepage de knoppen die direct onder de zwarte balk van de (wisselende) foto staan. Ik bedoel de knoppen "home-vereniging-activiteiten-landeninformatie-forum-contact-tijdschrijft" Beetje jammer hé, nu kan ik onderweg niet meer naar het forum.
Heb je dat zwarte vakje met witte horizontale strepen links bovenin al geprobeerd?
Ronald van der Perk schreef:Dag Sander en Gaele,

Jullie zullen er vast wel veel moeite in hebben gestopt, maar ik ben er niet blij mee!
Op mijn smartphone ontbreken op de homepage de knoppen die direct onder de zwarte balk van de (wisselende) foto staan. Ik bedoel de knoppen "home-vereniging-activiteiten-landeninformatie-forum-contact-tijdschrijft" Beetje jammer hé, nu kan ik onderweg niet meer naar het forum.

Op mijn smartphone zie ik links bovenin de hoek een zwart vlak met drie witte strepen (ook wel hamburger genoemd), waarmee je een menu tevoorschijn kunt klikken. Ontbreekt deze bij je?
Ha Ronald,

Op mijn smartphone (Samsung S5 Neo) zie ik op de homepage linksboven een zwart vierkantje met streepjes erin. Als ik die aantik open er een menu waarin onder andere het forum voorkomt.

Peter

Edit: ha ha, vele zielen met 1 gedachte.
Dag vele zielen, bedankt,

Dat vlakje zit er bij mij ook en bij aanklikken zitten daar inderdaad de knoppen, je moet het even weten.
Bij mijn weten wordt zo'n functie, waar een menu-tje onder zit toch heel vaak weergegeven met een paar stipjes onder elkaar en niet met een zwart vlakje, lijkt mij in dat geval ook logischer.
Leon schreef:Over de likes met de Afbeelding-tekens.
Als je ingelogd bent en op het profiel vabn een andere gebruiker kijkt krijg je een complete lijst te zien van wat iemand ooit geliked heeft. Ik vind dat toch wel iets te openhartig. Daarom heb ik vooralsnog even mijn likes verwijderd; dat was gelukkig nog niet zo veel werk.
Kan dat veranderd worden? Iets overeenkomstig met de situatie op facebook zou me logischer lijken.
Wat vinden anderen daarvan?
Ik heb nog nooit iets geliked. Hoewel ik soms wel dingen tegen kom die ik leuk vind, vraag ik me af wat het nut is van liken. Het doet me ook iets teveel denken aan tv-spelletjes als Idols of de verkiezing van 'politicus van het jaar'. Ik associeer het met Facebook, waar ik ook nooit wat mee gedaan heb. Of heeft liken op dit forum een functie die mij tot nu toe is ontgaan?
Voor mij heeft het vooral een functie als 'instemmingbetuiging', een beetje zoals het "hear, hear" uit het Britse Lagerhuis.
keesswart schreef:Ik heb nog nooit iets geliked. Hoewel ik soms wel dingen tegen kom die ik leuk vind, vraag ik me af wat het nut is van liken. Het doet me ook iets teveel denken aan tv-spelletjes als Idols of de verkiezing van 'politicus van het jaar'. Ik associeer het met Facebook, waar ik ook nooit wat mee gedaan heb. Of heeft liken op dit forum een functie die mij tot nu toe is ontgaan?
Het is pas sinds een dag of vier op dit forum mogelijk, dus het is voor iedereen hier nieuw.
Het is ingevoerd omdat het op andere fora, net als op facebook, werkt in die zin dat een schrijver het idee kan krijgen dat zijn schrijfsels gewaardeerd worden, wat misschine wle een welkome functie is, gezien de mateloze populariteit ervan op facebook.
Als het voor jou niks is, prima natuurlijk. Dat veranderd er voor jou niets.
Ha! Het favicon is weer terug in de tab in de browser waarin die verdwenen was. Mooi. :)

Ik neem aan dat er iets veranderd is. Ben ik toch even benieuwd wat dat nou was.
Eric op de Fiets schreef:
SanderNL schreef:Hoi Jeroen,

Misschien zie ik andere iconen dan anderen omdat ik beheerder ben. Vermoedelijk zitten de citaat- en meld-knop bij jou onder het icoon met het korte en lange streepje. Wil je dit eens bekijken?

EDIT: bij mijn eigen berichten zie ik ook een uitklapknopje, waar ik bij andermans berichten de losse buttons zie. Dit is inconsistent gedrag. Ik zet het op de lijst om na te kijken.
Was Jeroen ingelogd? Als niet ingelogde kun je alleen lezen en niet reageren en zijn minder knoppen zichtbaar. Goed om mee te nemen in je evaluatie Sander. Bij je iegen bericht heb je ook andere knoppen in beeld.
Hoi, ik was ingelogd.
SanderNL schreef:Hoi Jeroen,

Misschien zie ik andere iconen dan anderen omdat ik beheerder ben. Vermoedelijk zitten de citaat- en meld-knop bij jou onder het icoon met het korte en lange streepje. Wil je dit eens bekijken?

EDIT: bij mijn eigen berichten zie ik ook een uitklapknopje, waar ik bij andermans berichten de losse buttons zie. Dit is inconsistent gedrag. Ik zet het op de lijst om na te kijken.
Hoi Sander,

ik heb even gekeken, ik zie nu inderdaad zodra ik op het uitklap-knopje (rechts boven het bericht) klik een menu met de opties "Citeer" en "Meld dit bericht". Bij mijn eigen berichten zie ik nog een derde optie "Wijzig". Het lijkt nu goed te werken! (of ik keek eerst zelf verkeerd...)
Geen knop meer om videos als 'zichtbare video' te plaatsen ipv link in het nieuwe forum?
Wit schreef:Geen knop meer om videos als 'zichtbare video' te plaatsen ipv link in het nieuwe forum?

Onderhanden werk. Code in testomgeving werkt niet in live omgeving.

Werkt!



Je kunt de volledige url uit de adresbalk kopiëren en daar (met behulp van de youtube-knop) bbcodes omheen zetten.
Dank je! 8) Misschien dat je dan ook het Youtube issue wilt oplossen. Om een of andere reden moet je wat uithalen met die link om het te laten werken maar wat weet ik niet. Frank weet het.

Hier een Vimeo - test...
voor zowel een video van mijn eigen pagina als van WorldCycle Videos - zoals ingeregeld op de vorige versie van WF.nl

1. Vimeo werkt voor individuele pagina's mits je www. toevoegt aan de link. Waarom?
2. Knop op de WF voor Vimeo ontbreekt nog. Zet jij de knop voor Vimeo er ook bij aub?
3. Het zelf toevoegen van [vimeo]link+www.Vimeo4[/vimeo] werkt niet voor WorldCycle Video - videos, zoals op oude WF.nl


Bron

[vimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... /139807324[/vimeo]
Test met de volgende link: https://vimeo.com/8844060

Dus met https en zonder www. bbcode is vimeo2

Bron

WFvimeo bbcode werkt niet echt lekker. Die test ik z.s.m. in de testomgeving. Vimeo heeft een tijd geleden afscheid genomen van "www" in de url. Dit is niet doorgevoerd in de bbcode.
Dank je Sander! - komt er dan ook weer een knop voor videos buiten de WorldCycle Videos groep?
Voor nu werkt de bbcode vimeo2, maar dat is geen permanente oplossing. Ik denk dat het verstandig is om op een rustig moment één bbcode te maken voor groepen (zoals de wereldfietser groep) en één bbcode voor individuele video's (instellingen van bbcode vimeo vervangen door die van vimeo2). Dan zullen waarschijnlijk heel veel linkjes naar bestaande video's moeten worden aangepast.

Daar zal ik eerst iets voor moeten bedenken, want anders vallen er een heleboel video's uit bestaande berichten.
Natuurlijk! Dank voor alles :P
fietsjunks schreef:Ik had een vraag over de foto-breedte. Die staat nu op max 850px, heb ik op zich geen moeite mee, maar is het mogelijk dat evt. wat bredere foto's automatisch geresized worden? Je zou misschien wel een max bestandsgrootte kunnen aanhouden, zodat dan geen superzware foto's geplaatst worden.
Afbeeldingen op het forum worden altijd extern gehost. We hebben geen invloed op de grootte daarvan, en we kunnen ze ook niet zelf resizen. (In de forumregels staat dat de bestandsgrootte een verantwoordelijkheid van de gebruiker is.) Mogelijk gaan we zelf nog eens afbeeldingen hosten, maar niet op korte termijn.
Ronald van der Perk schreef:Dat vlakje zit er bij mij ook en bij aanklikken zitten daar inderdaad de knoppen, je moet het even weten.
Bij mijn weten wordt zo'n functie, waar een menu-tje onder zit toch heel vaak weergegeven met een paar stipjes onder elkaar en niet met een zwart vlakje, lijkt mij in dat geval ook logischer.
Drie stipjes worden gebruikt in apps, drie streepjes op websites.
SanderNL schreef:Test met de volgende link: https://vimeo.com/8844060

Dus met https en zonder www. bbcode is vimeo2

Bron

WFvimeo bbcode werkt niet echt lekker. Die test ik z.s.m. in de testomgeving. Vimeo heeft een tijd geleden afscheid genomen van "www" in de url. Dit is niet doorgevoerd in de bbcode.
Die molen vanaf de 4.15e minuut herken ik meteen als de Veendermolen bij Roelofarendsveen! :wink: