Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's uploaden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Foto's uploaden

Als je klikt op Bijlagen moet je vervolgens klikken op Bestande Toevoegen. Het lijkt dan alsof je twee keer hetzelfede moet doen. Veel andere sites gebruiken voor de tweede knop het woord Bladeren. Misschien is dat beter?
eindgebruiker schreef:
Leon schreef:Is er ook ergens een tekst over rechten van de geuploade foto's?
We zullen een stukje toevoegen aan de forumregels. Het opmerkingenvak bij de bijlage is overigens erg geschikt om de auteur(-srechten) te vermelden.
Het vermelden van auteursrechten van plaatser naar lezer in in het Nederlands recht niet erg relevant. Auteursrecht heb je. Het gaat er mij vooral om of De Wereldfietser bepaalde rechten claimt over de foto's die de gebruikter uploadt naar de server van De Wereldfietser (Zoals Facebook en zo doen). Er mag daarnaast ook een claim bij dat De Wereldfietser van de plaatser eist dat op de foto's geen andere rechten rusten, zoals portretrechten of andere wettelijke rechten. (Denk aan mensen die misschienniet op de foto willen, politiemensen in functie, militaire installaties en landsgrenzen waarvan overheden willen dat ze niet gefotografeerd worden)
Ik zou misschien wel een tekst van een andere site kunnen zoeken want het bovenstaande heb ik ook maar even verzonnen.
gios schreef:Hans,
Hieronder staat een link naar screenshot waar je kunt zien dat er bij mij iets 'misgaat'.

https://1drv.ms/i/s!AufkQ8c2-erolWQ-aV2JY8-LI5Yu

Ook ik zie geen extra tabblad, alleen maar "Opties".
renel schreef:
gios schreef:Hans,
Hieronder staat een link naar screenshot waar je kunt zien dat er bij mij iets 'misgaat'.

https://1drv.ms/i/s!AufkQ8c2-erolWQ-aV2JY8-LI5Yu

Ook ik zie geen extra tabblad, alleen maar "Opties".
Ik moet hier verder induiken om te zien of er verschillen zijn tussen de gebruikers. Lukt me vandaag niet (moet gewoon werken :roll: ), maar kom ik op terug.
HansvanderVeeke schreef:
renel schreef:
gios schreef:Hans,
Hieronder staat een link naar screenshot waar je kunt zien dat er bij mij iets 'misgaat'.

https://1drv.ms/i/s!AufkQ8c2-erolWQ-aV2JY8-LI5Yu

Ook ik zie geen extra tabblad, alleen maar "Opties".
Ik moet hier verder induiken om te zien of er verschillen zijn tussen de gebruikers. Lukt me vandaag niet (moet gewoon werken :roll: ), maar kom ik op terug.
Het is gelukt Hans. Extra tabblad is nu zichtbaar.
renel schreef:
gios schreef:Hans,
Hieronder staat een link naar screenshot waar je kunt zien dat er bij mij iets 'misgaat'.

https://1drv.ms/i/s!AufkQ8c2-erolWQ-aV2JY8-LI5Yu

Ook ik zie geen extra tabblad, alleen maar "Opties".
Werkt het bij jou nu ook?
IMG_0637.JPG
Ik ben wel blij met deze nieuwe optie
Hier het eerste probeersel,ergens in Thailand

Dirk
Bovenstaand berichtje bevat een foto welke ik met mijn I pad heb gemaakt.
Deze foto is blijkbaar kleiner dan 2 mb.
Als ik een foto van mijn camera wil plaatsen vanuit mij gewone PC krijg ik de opmerking dat deze groter is dan 2 mb.
Ik dacht dat deze dan automatisch verkleind zou worden :? :oops:
Kan dat dan alsnog geregeld worden :idea: :idea:

Dirk
Beter lezen, Dirk.
dik5 schreef: Als ik een foto van mijn camera wil plaatsen vanuit mij gewone PC krijg ik de opmerking dat deze groter is dan 2 mb.
Ik dacht dat deze dan automatisch verkleind zou worden :? :oops:
Kan dat dan alsnog geregeld worden :idea: :idea:

Dirk
Wat Gaele bedoelt Dirk, is dat je het openingsbericht even moet bekijken :wink:
eindgebruiker schreef:Het was al mogelijk om foto's in forumberichten op te nemen. Dan moest je ze echter eerst ergens anders op internet plaatsen, zoals Photobucket of Google Photos.

Vanaf nu is het mogelijk om bij het schrijven van een bericht afbeeldingen rechtstreeks op het forum te uploaden. Dit doe je als volgt:
  • Kies onderaan het berichtformulier de tab "Bijlagen".
  • Selecteer een afbeelding.
  • Klik "Invoegen".
Je kunt per bericht maximaal drie afbeeldingen toevoegen. Een afbeelding mag maximaal 2 MB groot zijn. Een afbeelding wordt zo nodig automatisch verkleind naar 600 pixels breed, met een link naar een versie van 1200 pixels breed.

Is je afbeelding groter dan 2 MB, dan zul je die eerst moeten verkleinen. Voor wat tips zie http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... 84#p294084
Ik had het reeds gelezen Hans,maar las ook:"een afbeelding wordt zonodig automatisch verkleind naar 600 pixels"met een versie van 1200 pixels breed
Waarschijnlijk ben ik niet goed thuis in het foto jargon :( :roll:
Dirk
HansvanderVeeke schreef:
renel schreef:
gios schreef:Hans,
Hieronder staat een link naar screenshot waar je kunt zien dat er bij mij iets 'misgaat'.

https://1drv.ms/i/s!AufkQ8c2-erolWQ-aV2JY8-LI5Yu

Ook ik zie geen extra tabblad, alleen maar "Opties".
Werkt het bij jou nu ook?
Ja, het werkt Hans!... tenminste, ik zie nu het tabblad bijlagen ook. Foto's plaatsen zal dan ook wel lukken :P
dik5 schreef: Je kunt per bericht maximaal drie afbeeldingen toevoegen. Een afbeelding mag maximaal 2 MB groot zijn. Een afbeelding wordt zo nodig automatisch verkleind naar 600 pixels breed, met een link naar een versie van 1200 pixels breed.

Ik had het reeds gelezen Hans,maar las ook:"een afbeelding wordt zonodig automatisch verkleind naar 600 pixels"met een versie van 1200 pixels breed
Waarschijnlijk ben ik niet goed thuis in het foto jargon :( :roll:
Dirk
Misschien is het verwarrend dat er gesproken wordt van bestandsgrootte en beeldgrootte. Dat zijn twee verschillende dingen. Je hoeft dus alleen naar de bestandsgrootte te kijken en evt. Aan te passen.
Ik heb overigens geen idee waarom het verkleinen niet automatisch kan. Misschien dat Gaele dat wel weet.
{in gaele-assistentpogingmodus... :D }

Een test. Ik voeg een foto toe met een afbeelding(-sgrootte) van 4000 x 2085 pixels met een bestandsgrootte van 1217 kB.

De website laadt dit bestand in en maakt daar een afbeelding van die zichtbaar is in het bericht en via de URL=http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... ?id=12&t=1
van 600 x 313 pixels en 31 kB.
Via de URL=http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... .php?id=12 kun je een grotere versie zien van 1200 x 626 pixels en 128 kB. Dit is de afbeelding die je te zien krijgt als je op de foto in dit bericht klikt.
De software verkleint de foto dus wel automatisch, zowel in beeldafmeting als in bestandsgrootte.
De software verkleint niet de foto op de harde schijf van de gebruiker; dat zou ook wel een heel heftige inbreuk in andermans computer zijn.
Dank voor de test Leon. Maar wat ik dan niet begrijp is, als hij toch al verkleind (ook het bestand), hij dan ook niet van groter dat 2MB kan verkleinen? Ik kan me alleen voorstellen dat het uploaden ban grote bestanden een nadeel kan zijn, maar dat is alleen een nadeel voor de forumgebruiker.
gios schreef:
HansvanderVeeke schreef:
renel schreef:

Ook ik zie geen extra tabblad, alleen maar "Opties".
Werkt het bij jou nu ook?
Ja, het werkt Hans!... tenminste, ik zie nu het tabblad bijlagen ook. Foto's plaatsen zal dan ook wel lukken :P
Ik zie ondertussen ook een tabblad "bijlagen".
Heel mooi!
HansvanderVeeke schreef:Maar wat ik dan niet begrijp is, als hij toch al verkleind (ook het bestand), hij dan ook niet van groter dat 2MB kan verkleinen?
Ik snap nog steeds niet wat je precies bedoelt. Als het geüploade bestand toch al verkleind is dan is het bestand op de WF-site daarna toch al geen 2 MB meer? Wat beodel je precies met "hij", "verkleind", "het bestand" resp. "hij"?
Bij het plaatsen wordt het bestand verkleind. Dat zeg je te hebben aangetoond met je test.
Ik snap niet waarom een bestand < 2Mb wel verkleind kan worden, maar een bestand > 2Mb moet je zelf verkleinen. :?
HansvanderVeeke schreef:Bij het plaatsen wordt het bestand verkleind. Dat zeg je te hebben aangetoond met je test. Ik snap niet waarom een bestand < 2Mb wel verkleind kan worden, maar een bestand > 2Mb moet je zelf verkleinen. :?
Aha, nu begrijp ik wat je bedoelt.
Vraag voor G en J: zijn grotere bestanden belastend voor het systeem? Is bv. 20 MB voor elke upload te veel traffic? Uploaden gebeurt maar één keer per foto.
Uploaden is het probleem niet. Maar we hebben geen onbeperkte diskruimte, dus we gaan niet alles opslaan. En om een JPG te verkleinen moet 'ie eerst in het geheugen worden gedecomprimeerd naar een bitmap. Dat loopt qua geheugengebruik al snel uit de klauwen.

Misschien gaan we hier nog eens mee experimenteren. Dan zullen we eerst de hostingprovider moeten vragen de 2 MB aan te passen, want dat is een door hen beheerde instelling.
2MB is de standaard maximale upload-grootte van PHP.