Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumupgrade - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Forumupgrade

Edwin* schreef:
zo 07 jan, 2018 01:11
Ik heb geprobeerd om via tinypic.com een foto toe te voegen aan een topic, maar krijg telkens de melding dat de afbeelding te groot is, terwijl dit niet het geval kan zijn. Het formaat 320 x 240 lukt niet en zelfs 160 x 120 lukt niet. Is dit bekend bij jullie?
Wat is de URL van de foto?
Leon schreef:
zo 07 jan, 2018 10:19
Edwin* schreef:
zo 07 jan, 2018 01:11
Ik heb geprobeerd om via tinypic.com een foto toe te voegen aan een topic, maar krijg telkens de melding dat de afbeelding te groot is, terwijl dit niet het geval kan zijn. Het formaat 320 x 240 lukt niet en zelfs 160 x 120 lukt niet. Is dit bekend bij jullie?
Wat is de URL van de foto?
http://i64.tinypic.com/sp90ec.jpg

en de 2e poging was

http://i67.tinypic.com/5xit1y.jpg

Dit is dus de kleine foto. Als je de url aanklikt zie je de foto wel verschijnen, maar ik krijg 'm niet gepost, ook nu niet in deze post.

Ik heb 'm dus tussen de img en de [ ] weggehaald, anders krijg ik het bericht niet verstuurd.

Maar gezien het feit dat het Eindgebruiker wel lukt zal ik wel iets verkeerds doen. Ben dan wel benieuwd wat...
Als ik in Firefox de raw image aanklik knipperen er allerlei schermen aan en uit wat meestal betekent dat mijn adblockers hun werk doen. Als ik dezelfde link in explorer aanklik krijg ik een hoop advertenties voor mijn snufferd, wat betekent dat ik blij ben met mijn adblockers in Firefox.
Ik denk dat je het probleem bij tinypic moet zoeken die er alles aan doet om het mensen lastig te maken die alleen hun foto's willen zien en niet de advertenties. Het is inderdaad zo dat soms urls die gewoon op .jpg eindigen niet willen werken in een forum.
Ik gebruik mijn eigen domein, Toile Libre of desnoods een deeplink uit Facebook, al weet ik niet of dat laatste nog steeds werkt zonder dat de ander is ingelogd. (Je staat versteld wat je op internet gewoon kunt zien zonder in te loggen, als je het maar handig speelt)
Het lukt mij ook niet hem via de img tags met de url te plaatsen.

Op deze manier wel (vanaf mijn iPad)
IMG_2796.JPG
IMG_2796.JPG (48.85 KiB) 4079 keer bekeken
Ik denk dat het wat met tinypic te maken heeft, maar wat weet ik (nog) niet. Leons verhaal klinkt logisch, maar als ik hem rechtstreeks via de url benader krijg ik ook alleen de kleine foto. Dus dat spreekt het weer tegen.
HansvanderVeeke schreef:
zo 07 jan, 2018 11:46
Het lukt mij ook niet hem via de img tags met de url te plaatsen.

Op deze manier wel (vanaf mijn iPad)
IMG_2796.JPG

Ik denk dat het wat met tinypic te maken heeft, maar wat weet ik (nog) niet. Leons verhaal klinkt logisch, maar als ik hem rechtstreeks via de url benader krijg ik ook alleen de kleine foto. Dus dat spreekt het weer tegen.
Ik krijg dan ook alleen de foto te zien. Maar als ik 'm wil posten, dan staan er vetgedrukte rode letters boven aan het bericht met de mededeling dat het formaat maximaal 1080 hoog mag zijn en dit bestand te groot is... :?

En ik heb het vanaf zowel mijn iPhone als mijn iPad geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Je kan tegenwoordig afbeeldingen rechtstreeks bij het forum uploaden, dan is tinypic niet meer nodig. Groot bijkomend voordeel is dat de afbeelding niet na een paar maand weer verdwijnt, wat meestal gebeurt bij Tinypic e.d.
IMG_20170813_110539933_HDR.jpg
edit: ik merk er zit nog wel een bug bij het uploaden, mss gerelateerd aan wat Edwin* rapporteerde, zie
viewtopic.php?f=6&t=30412&p=296449#p296449
bast1aan schreef:
zo 07 jan, 2018 12:33
Je kan tegenwoordig afbeeldingen rechtstreeks bij het forum uploaden, dan is tinypic niet meer nodig. Groot bijkomend voordeel is dat de afbeelding niet na een paar maand weer verdwijnt, wat meestal gebeurt bij Tinypic e.d.
IMG_20170813_110539933_HDR.jpg
Dat is mooi, maar hoe doe je dat dan vanaf bijvoorbeeld een iPad of een iPhone? De foto's die daar op staan hebben nl. geen .jpg formaat.

Enne, ik ben maar gewoon een gemiddelde digibeet. Ik zag je andere bericht en ben daar blij mee, want kennelijk is er toch iets aan de hand met het uploaden van foto's, maar de termen gaan mijn pet te boven :oops:
Dat is mooi, maar hoe doe je dat dan vanaf bijvoorbeeld een iPad of een iPhone?
Tabje "Bijlagen" en dan afbeelding selecteren. Moet niet te groot zijn welliswaar.
De foto's die daar op staan hebben nl. geen .jpg formaat.
welk formaat dan? lijkt me basisfunctionaliteit dat je foto's kan omzetten naar jpg om te kunnen uploaden, eerlijk gezegd... maar ik heb geen ipad meer, dus geen idee hoe het daarop werkt.. En hoe upload je het dan op tinypic?
bast1aan schreef:
zo 07 jan, 2018 12:59
Dat is mooi, maar hoe doe je dat dan vanaf bijvoorbeeld een iPad of een iPhone?
Tabje "Bijlagen" en dan afbeelding selecteren. Moet niet te groot zijn welliswaar.
De foto's die daar op staan hebben nl. geen .jpg formaat.
welk formaat dan? lijkt me basisfunctionaliteit dat je foto's kan omzetten naar jpg om te kunnen uploaden, eerlijk gezegd... maar ik heb geen ipad meer, dus geen idee hoe het daarop werkt.. En hoe upload je het dan op tinypic?
Dat was (voor mij) het handige van tinypic, je kunt gewoon een foto selecteren in je fotoalbum, het gewenste formaat aangeven en dan zet tinypic het om in een url (met .jpg)

Ik weet zo niet welk formaat de foto's op een iPad hebben, in ieder geval geen .jpg

Het liefst gebruik ik geen tinypic of andere commerciële website overigens.
Via tabje Bijlagen gelukt vanaf mijn notebook (wel eerst het aantal pixels verkleind). Ik probeer het ook nog vanaf mijn iPad.

Thanks!

Keulen Dom.jpg
Poging vanaf mijn iPad... en gelukt! Geen tinypics.com meer nodig dus :D

Bast1aan, dank voor je input!
(de topic "Foto's uploaden" was mij destijds ontgaan... :oops: )
image.jpeg
Er is nog een bug gevonden, die te maken heeft met het plusjesprobleem: de knop om een melding te doen aan de moderator (het uitroepteken in de rechterbovenhoek van een bericht) werkt niet. Je komt dan op een witte pagina met onderin een foutmelding.

We gaan dit uiteraard oplossen. Tot die tijd: wil je een melding doen, ga dan op die witte pagina naar de adresbalk, en voeg een extra "www" toe na de websitenaam:

Code: Selecteer alles

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/app.php/post/123456/report
wordt

Code: Selecteer alles

https://www.wereldfietser.nl/www/phpbb/app.php/post/123456/report
Op verzoek van de Moderator onderstaande melding opnieuw verzonden, maar nu via dit Topic (hoewel ik als leek natuurlijk niet kan beoordelen of e.e.a. inderdaad met de upgrade te maken heeft). Uit bovenstaand bericht van Eindgebruiker maak ik op dat de melding intussen wel door de juiste afdeling is opgepakt
-------------------------------------------------
Geachte Moderator,

Technisch probleem? Zojuist probeerde ik een bericht van mezelf te 'rapporteren', dus via de ! rechtsboven een bericht. Lukte niet. Voor zekerheid ook bij een bericht van iemand anders geprobeerd, zelfde resultaat. Omdat ik toevallig 2 weken geleden een bericht wel kon rapporteren, denk ik dat het iets met de transformatie te maken heeft. Zie onderaan voorbeeld van het scherm wat wordt vertoond bij aanklikken van de !

Reden overigens dat ik mijn eigen eigen bericht wilde melden omdat ik zag dat van mijn eigen zinsnede ".. tussen de Santos Travelmaster (2.8) en de Santos Trekking wordt mij..... " het onderstreepte deel veranderd was in een emoticon!!! Ter verduideljking: 2.8 tussen haakjes geschreven verandert in een emoticon! Wellicht ook gevolg van transformatie?
(ben beetje digibeet, maar heb originele tekst intussen zelf zodanig aangepast dat ik verwacht dat de emoticon verdwenen is).
mvgr. Mike

-----------------------------------------------------------------
(Dit is wat ik te zien krijg)
Over ons
Lid worden
Links
Contact
home
vereniging
activiteiten
landeninformatie
forum
tijdschrift

Zoek…
Zoek Uitgebreid zoeken
Snelle links
Je berichten
Ongeleze etc etc. ..............
mikefiets schreef:
ma 08 jan, 2018 12:58
Travelmaster (2.8) en de Santos Trekking wordt mij..... " het onderstreepte deel veranderd was in een emoticon!!!
Dit is een bekend verschijnsel bij phpbb-forums. Je kunt smileys met een verkorte code (ook wel BBCode genaamd) in je tekst opnemen, en dan maakt de software er automagisch een smiley van. Een van die smileys is die met de zonnebril: 8).
De verkorte code hiervoor is een 8 gevolgd door een haakje sluiten.
Maar soms plaats je een 8 gevolgd door een haakje sluiten zonder dat je wil dat het een 8) wordt. Zoals in jouw geval. Dat kun je oplossen door tussen de 8 en het haakje een extra spatie te zetten.
Een andere oplossing is bij de opties onder het bericht "BBCode uitschakelen" aan te vinden.

Peter
PeterVanRijn schreef:
ma 08 jan, 2018 13:08
Een andere oplossing is bij de opties onder het bericht "BBCode uitschakelen" aan te vinden.
Zou dat standaard uit kunnen? Ik denk dat het percentage van de forumleden die weet wat BBCode betekent bijzonder laag is.
Je kunt het in je profiel uitzetten:

ucp.php?i=ucp_prefs&mode=post
[quote=PeterVanRijn post_id=296503 time=1515414188 user_id=8300]
Je kunt het in je profiel uitzetten:
ucp.php?i=ucp_prefs&mode=post
[/quote]Gelukt. Nu de andere 13160 forumleden nog. Daarom lijkt het me handiger als het systeemopperhoofd het doet.


.. en waarom gaat het hierboven fout met het citaat?
Leon schreef:Nu de andere 13160 forumleden nog. Daarom lijkt het me handiger als het systeemopperhoofd het doet.
Ik wil niet al te tegendraads doen, maar ik houd de BBCode liever aan. ;-)
[quote=PeterVanRijn post_id=296506 time=1515415732 user_id=8300]
[quote=Leon]Nu de andere 13160 forumleden nog. Daarom lijkt het me handiger als het systeemopperhoofd het doet.
[/quote]

Ik wil niet al te tegendraads doen, maar ik houd de BBCode liever aan. ;-)
[/quote]Daarom had ik 2 forumleden uit het totaalaantal weggelaten. :wink:
Leon schreef:
ma 08 jan, 2018 13:40
Nu de andere 13160 forumleden nog. Daarom lijkt het me handiger als het systeemopperhoofd het doet.
Het systeemopperhoofd doet dit niet omdat er ook mensen zijn met een afwijkende mening :shock: