Additionally, paste this code immediately after the opening tag: So long and thanks for all the posts (*) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

So long and thanks for all the posts (*)

Petrus - fijn (maar niet heus!) om met modder te gooien maar doe dat dan onder je echte naam.
Sowieso niet doen. Gewoon niet doen. Nooit constructief, alleen maar verliezers.
Hans blijf je nog wel mee doen met wf tochten

Mario
Hans, dank je wel voor al het werk. Kan me heel goed voorstellen dat modereren iets is wat je maar een bepaalde periode moet doen om ook nog een beetje een goed leven te hebben. Iedereen die zich hiervoor belangeloos wil inzetten verdient wat mij betreft een pluim.
Erg veel aandacht voor een al met veel tamtam vertrokken kortstondige forumgebruiker. Daar hebben ze op het internet nog een vrij bekend advies voor: don't feed the trolls

Ook hier een "jammer, Hans" van een lid van de stilzwijgend instemmende meerderheid.
Hans, bedankt voor je inzet voor de vereniging en voor de Wereldfietser community op dit forum tot nu toe. Ik vind het vreselijk als mensen beschadigd raken en helemaal als dat gebeurt terwijl dat gebeurt vanuit een activiteit waar ze zo gepassioneerd over zijn dat ze daar (veel) vrije tijd aan willen op offeren. Goed om dan even je rust te pakken en wat afstand te nemen.

Sowieso ook bedankt voor je verhalen. Heeft mij al eens mijn eigen 'verhaal' opgeleverd doordat ik met mijn zoon één van jullie tochten nagefietst ben (De rivieren route, in de Betuwe). Des te meer redenen dat ik hoop dat het een tot ziens mag zijn.

Van dus ook weer van één van die zwijgende meerderheid die aan de kant staat en niet goed weet wat te doen...

André
Mijn persoonlijk credo: 'Communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten' is heel erg van toepassing op elektronisch communiceren via bijvoorbeeld internet fora. Zo heb ik eens een prachtig forum over klassieke muziek te gronde zien gaan doordat de uitgever van het bijbehorende blad (Luister) het gedoe zo beu was dat ie de stekker eruit trok. En dan te bedenken dat het voor meer dan 95% om positieve communicatie ging... Ik heb van het Wereldfietser forum niet de indruk dat er veel trollen rondwaren maar dat mijn hierboven genoemde credo van toepassing is. Ik vond de in een eerdere post geopperde gedachte dat smaakmakers op dit forum elkaar (weer) eens live zouden ontmoeten wel een mooie. Zou zomaar goed kunnen gaan. Maarja.. praktisch best lastig.

Overigens merk ik hier een daar ook wel wat stekeligheden maar de fittie die leidde tot deze escalatie is helemaal langs me heen gegaan. Blijkbaar kan ik die antenne soms gewoon uitzetten. Wel prettig eigenlijk. Gedoe is nooit helemaal te voorkomen helaas. We zijn immers mensen achter toetsenborden.

Ik vroeg me echter af hoe fora als bijvoorbeeld https://gathering.tweakers.net/, https://www.fiets.nl/forum/, https://www.home-barista.com/ of https://www.talkclassical.com/ waar ik vaak kom dat geregeld hebben. Ook daar ontspoort wel eens wat maar dat lijkt over het algemeen best wel clean te worden opgelost. Zeker als je de omvang van die fora in overweging neemt. Doen ze daar dingen echt anders? Zijn er best practices die we hier over kunnen nemen?Ik realiseer me dat ik misschien ook een hoop mis gezien eerder genoemde antenne
Bedankt Hans voor je inzet. Heel jammer dat je er mee stopt !

Ben & Ingrid
.
Censuur? Het bericht van Petrus waar Casartelli op reageert is ook niet aangepast.

Zover als ik het begrijp zijn de taken van het bestuur en de moderatoren gescheiden en kunnen bestuursleden geen berichten aanpassen.


Hans, jammer dat het zo heeft moeten lopen. Onder de omstandigheden deed je het best goed.
AndreM schreef:
ma 04 jun, 2018 18:00
Ik vroeg me echter af hoe fora als bijvoorbeeld https://gathering.tweakers.net/.

Ook daar ontspoort wel eens wat maar dat lijkt over het algemeen best wel clean te worden opgelost. Zeker als je de omvang van die fora in overweging neemt. Doen ze daar dingen echt anders? Zijn er best practices die we hier over kunnen nemen?Ik realiseer me dat ik misschien ook een hoop mis gezien eerder genoemde antenne
betreft GOT:

1. Duidelijke focus op de onderwerpen. 99% van het forum is direct in lijn met de inhoud van de site.
2. Veel meer moderators die hier meer tijd voor nemen (de onderwerpen van het forum liggen ook in lijn met hun interesses).

Niet echt te vergelijken.
Han Doek schreef:
di 05 jun, 2018 07:03
Gaat er nog wat gebeuren met mijn melding van het bericht van Casartelli? Gelijke monniken, gelijke kappen!
Zo niet, dan is hier ernstige sprake van censuur door het huidige bestuur!
Op de barricaden en op naar de ALV :D
loknor schreef:
di 05 jun, 2018 10:46
AndreM schreef:
ma 04 jun, 2018 18:00
Ik vroeg me echter af hoe fora als bijvoorbeeld https://gathering.tweakers.net/.

Ook daar ontspoort wel eens wat maar dat lijkt over het algemeen best wel clean te worden opgelost. Zeker als je de omvang van die fora in overweging neemt. Doen ze daar dingen echt anders? Zijn er best practices die we hier over kunnen nemen?Ik realiseer me dat ik misschien ook een hoop mis gezien eerder genoemde antenne
betreft GOT:

1. Duidelijke focus op de onderwerpen. 99% van het forum is direct in lijn met de inhoud van de site.
2. Veel meer moderators die hier meer tijd voor nemen (de onderwerpen van het forum liggen ook in lijn met hun interesses).

Niet echt te vergelijken.
Toch denk ik dat het goed is te kijken naar de best practices van andere fora. Als ik jouw twee punten op mij in laat werken dan is het enige verschil dus dat er meer moderators zijn die er meer tijd voor hebben. Ik denk dat een belangrijk ander verschil is dat de moderators op die sites meer overwicht hebben/krijgen. Misschien wel door minder discussie tussen moderator en forum bezoeker over de beslissingen van de moderator. En hele posts weghalen als er naar het oordeel van de moderator in die post geschopt wordt.
loknor schreef:
di 05 jun, 2018 10:46
AndreM schreef:
ma 04 jun, 2018 18:00
Ik vroeg me echter af hoe fora als bijvoorbeeld https://gathering.tweakers.net/.

Ook daar ontspoort wel eens wat maar dat lijkt over het algemeen best wel clean te worden opgelost. Zeker als je de omvang van die fora in overweging neemt. Doen ze daar dingen echt anders? Zijn er best practices die we hier over kunnen nemen?Ik realiseer me dat ik misschien ook een hoop mis gezien eerder genoemde antenne
betreft GOT:

1. Duidelijke focus op de onderwerpen. 99% van het forum is direct in lijn met de inhoud van de site.
2. Veel meer moderators die hier meer tijd voor nemen (de onderwerpen van het forum liggen ook in lijn met hun interesses).

Niet echt te vergelijken.
Verder worden de topic reports daar ook meer gebruikt (soort waarschuwing systeem voor de moderators via gebruikers zonder meteen de knuppel in het hoenderhok te gooien) en de doelgroep / gebruikers zijn veelal beter bekend met elektronische fora en de (ongeschreven en geschreven) regels die daar mee gepaard gaan. En het is natuurlijk een site die een verdienmodel heeft met de site en het forum. Iets dat bij WF niet het geval is.
Tot slot heeft alles zijn plek daar en offtopic wordt daar niet op prijs gesteld, er is dus ook een gedeelte dat puur over zin en onzin gaat en een gedeelte waar er gepraat kan worden over het modereren of hoe dingen beter/anders/slechter kunnen. Veel meer structuur, maar tegelijk heel veel meer werk, dat kan als je groot bent en is dan ook nodig. Ik zie het hier nog niet zo snel gebeuren en dat bedoel ik niet negatief.

Je slaat de spijker op z'n kop met de opmerking dat het niet te vergelijken is.
@ Rockhopper Dankjewel.... ik wou het niet zeggen.

Het publiek is iets meer bekend met fora en houdt het dus wat afstandelijker. Ook omdat het hier zo klein is en veel mensen elkaar kennen wordt het soms oncomfortabel.

En ja, men probeert er heel erg de focus (daar is het woord weer) in de subjects te houden.
Hallo Hans,

Ik ben nog maar kort lid naar heb je mogen leren kennen via de activiteit van de fiets reparatie cursussen die door jou werd gecoördineerd. Dat was een hele plezierige ervaring. Bedankt!

Jammer om te horen dat je stopt als moderator maar uiteraard kan ik dat alleen maar respecteren. Veel succes en fietsplezier toegewenst.

Mvg, Theo
Ik ben in mijn reactie helemaal vergeten Hans te bedanken voor zijn werk. Ik heb het volle begrip voor zijn besluit en ik hoop dat de rust hem goed doet. Hopelijk zien we je weer terug want als je weg gaat zou het een groot gemis zijn voor ons allemaal. In ieder geval hartstikke bedankt voor je mooie werk als mod :)
Erg apart dit. Ik geef aan dat er geaccepteerd wordt dat er mensen anderen zwart maken en achter de schermen wegpesten. Daarbij noem ik man en paard. Mijn opmerking hierover wordt verwijderd zonder een onderbouwing te geven van het tegendeel en zonder een verklaring in het openbaar. Blijkbaar is het dus prima dat mensen achter de schermen weggepest worden.

Iemand anders maakt eenzelfde opmerking over iemand anders, die toevallig niet bij de vereniging betrokken is, en dat wordt NIET gemodereerd. Op mijn vraag waarom wordt geen enkel antwoord gegeven. Als ik herhaaldelijk appelleer hieraan, wordt mijn appèl zonder verklaring verwijderd.

Het is dat ik geen lid ben van deze club. Anders had ik wel mijn ernstige bedenkingen geuit via allerlei kanalen. Althans, vermits dat niet zonder pardon en zonder verklaring vanuit de betrokkenen verwijderd zou worden.

Censuur, laster, smaad en mensen wegpesten lijkt hier de normaalste zaak van de wereld geworden. Tot een kunst verheven. Ik zou zeggen: mensen, pik dit niet langer! Als dit de gebruikelijke manier van omgang wordt met elkaar, dan is Hans het lichtend voorbeeld van het resultaat. Hetzelfde kleine clubje zal overblijven wat betrokken was bij de start van deze website.

Als dat de bedoeling is: prima. Maar geef anderen dan ook niet de mogelijkheid zich aan te melden bij deze website. Nu lijkt het alsof eenieder mee kan doen hier. Dat is dus niet zo.
Ik begrijp echt niet waar dit over gaat en waar de grote woorden voor nodig zijn.
Ik ook niet, zo te lezen al ruim 15 jaar zeer gefrustreerd..