Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje

eindgebruiker schreef:
ma 25 nov, 2019 15:07
Suggesties van mezelf, op smartphone:
Dank voor al het werk en de verbeteringen.
En mooi om te zien dat je ook kritisch naar jezelf blijft :D
Na een paar dagen concludeer ik dat het allemaal nog steeds goed werkt en ook mooi oogt. Een minpuntje is nog het spatiëren (spatië ren) van letters met accenten erop. Dit euvel ken ik al van een andere website die ik met één (é é n) andere persoon onderhoud. Daar los ik dat zelf altijd maar op door achter letters met accenten nog een extra spatie te zetten. Je kunt echter niet verwachten dat de forumdeelnemers dat hier ook gaan doen. (Als dit makkelijk op te lossen is, ben ik dus wel benieuwd naar die oplossing).
En gelukkig past mijn avatar ook nog aardig in een rondje ;-).
keesswart schreef:
ma 25 nov, 2019 19:03
Een minpuntje is nog het spatiëren (spatië ren) van letters met accenten erop.
Ik kom er nu achter dat dit euvel zich niet bij elke browser voordoet. In Brave klitten letters met accenten op mijn pc aan elkaar, maar in Firefox gebeurt dit niet. In de oude layout was de weergave ook bij Brave goed.
Bijna dacht ik dat ik verdwaalt was. Wat een mooie upgrade zeg! Goed bezig met de website
Hip & modern! Ziet er super uit!
Ik ben blij met de look & feel (glas halfvol). Over het gebruiksgemak ben ik minder tevreden (glas halfleeg, sorry): minder informatie in een oogopslag, en daardoor minder overzicht en meer scrollen; en niet alleen op mijn telefoon, maar ook op een groot scherm.

Suggestie: doe wat aan de vaste / minimale celhoogte.
Capture.JPG
JanH schreef:
za 23 nov, 2019 19:10
Op de iPad mini met Safari.
Ik kan in het forum de tekst niet vergroten door twee vingers op het scherm te plaatsen en de vingers te spreiden (als jullie begrijpen wat ik bedoel). In de lijst met de testbevindingen kan dat wel.
Edwin* schreef:
za 23 nov, 2019 21:43
Het vergroten van de tekst door twee vingers uit te spreiden op het scherm lukt zowel op mijn iPhone7 als op mijn iPad 6e generatie. Geen probleem!
math schreef:
za 23 nov, 2019 22:41
Ik ben hier gast, dus past het mij om complimenteus te zijn voor de gastheer.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ongeveer eenderde van mijn schermbreedte (Safari) in beslag genomen wordt door oninteressante en tamelijk statische biografische details van de berichtzenders.
Met een kleine iPad zie ik nu wel problemen. Op een 5 jaar oude iPad mini (iOS 9.3.5 en Safari) kan ik nu alleen inzoomen in de afdrukweergave (bereikbaar m.b.v. het tooltje naast ‘Plaats reactie’.) In de normale weergave kan ik niet inzoomen en is de tekst zelfs met een leesbril erg priegelig (ook in landscape view). Het zou fijn zijn als het beeld weer zodanig vergroot kan worden dat de kantlijnen en de persoonsgegevens (avatar, berichtenteller, likes etc.) wegvallen en/of voor een grotere letter gekozen kan worden.
Gelukkig heb ik geen smartphone ;-)
keesswart schreef:
di 26 nov, 2019 10:59
Gelukkig heb ik geen smartphone ;-)
Misschien is dat wel jammer, want op mijn iPhone 6s (iOS 13 nog wat) kan ik prima in- en uitzoomen.
Maar of die dat over een paar jaar nog steeds zal doen met alle sites die dan weer vernieuwd zijn :?:
Momenteel zit ik via een computerscherm van 24" op het forum en ook daar ziet alles er helder en overzichtelijk uit.

De eerste keer op de Wereldfietserwebsite was even wennen, maar dat is normaal als een lay-out veranderd is.
Heb de afgelopen dagen een paar keer op de site gekeken en ingelogd op het forum via mijn tablet, smartphone en nu computer en kan niets anders zeggen dat het mij prima bevalt wat ik zie.

Wat me daarbij ook (positief) opvalt, is dat je bij het inloggen geen verversing van het scherm krijgt, maar in het topic blijft staan waar je, eenmaal ingelogd, op wilt reageren.

Wat de één veel "wit" vindt en "loze ruimte" vind de ander (ik dus) lekker helder en overzichtelijk.

Nogmaals mijn complimenten! :D
Mooi gedaan. Het ziet er gelikt uit.
Dank je wel voor het vele werk.
Edit: gevonden :)
Ik wilde een bericht (viewtopic.php?f=11&t=34104) melden omdat ik bang ben dat dit forum straks vol staat met aanbiedingen van (en aandacht voor) commerciële bedrijven. Maar als ik op de meldknop druk, staat er dat het bericht al is gemeld, maar dat heb ik niet gedaan.

Overigens heb ik een soortgelijk bericht van dezelfde winkel enkele weken geleden wel gemeld. Daar heeft de Moderator toen niet op gereageerd. Dus misschien is zo'n knop in de praktijk zinloos.
willem.m schreef:
di 26 nov, 2019 19:34
Maar als ik op de meldknop druk, staat er dat het bericht al is gemeld, maar dat heb ik niet gedaan.
Dat zegt hij bij mij ook. Maar als ik het probeer op dit bericht van jou dat ik nu quote dan kan ik wel melden, dus kennelijk werkt de Meld-knop wel, maar kan een bericht slechts eenmaal gemeld worden. Wat ik wel een beetje raar vind, maar is misschien ter bescherming van de moderators. :-)
.
Leon schreef:
di 26 nov, 2019 19:54
.
Welk punt probeer je nu te maken? Je neemt op deze manier driekwart beeldscherm in beslag hoor. :D
Pb willem.
Als ik, android-tablet-ff, op het belletje boven in beeld voor de notificaties klik, zie ik wel de lijst maar kan hem niet swipen/scrollen.

In gebruikerspaneel, overzicht, beheer notificaties, zie ik een lege lijst, terwijl er wel een aantal genoemd wordt.
PeterVanRijn schreef:
di 26 nov, 2019 19:47
willem.m schreef:
di 26 nov, 2019 19:34
Maar als ik op de meldknop druk, staat er dat het bericht al is gemeld, maar dat heb ik niet gedaan.
Dat zegt hij bij mij ook. Maar als ik het probeer op dit bericht van jou dat ik nu quote dan kan ik wel melden, dus kennelijk werkt de Meld-knop wel, maar kan een bericht slechts eenmaal gemeld worden.
Dat was voorheen ook al zo. Kennelijk maakt het voor de moderatie niet uit of één persoon een bericht ongewenst/ongepast vindt, of heel veel mensen. Ik snap ook wel dat een moderator niet acht meldingen over hetzelfde bericht hoeft te hebben.

Carl
Ik ben geen lid van de vereniging, dus mijn stem telt maar voor een kwartje of minder. Maar ik vind het resultaat best goed vergeleken met de oude versie, zeker op de smartphone.
Het enige minpuntje dat ik ontdek, is de grote hoeveelheid witruimte die nu blijkbaar automatisch tussen de berichten ligt.